تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803186729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدیده‌ای به نام پدیده شاندیز / چرا تمام دفاتر پدیده پلمب نمی‌شوند؟ / سایت‌های پدیده همچنان در دسترس!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
پدیده‌ای به نام "پدیده شاندیز" / چرا تمام دفاتر پدیده پلمب نمی‌شوند؟ / سایت‌های پدیده همچنان در دسترس!
پلمپ دفاتر پدیده در شهرهای مختلف خبر ساز شده‌است واز آنجا که این شرکت تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهرهای بزرگ و صداوسیما داشت و به عنوان پروژه ای موفق وبعضا غرورآفرین از آن یاد می‌شد موجب بهت وتعجب همه هموطنان و نگرانی ودلواپسی سهامداران این شرکت شد.


به گزارش خبرنگارحقوقی باشگاه خبرنگاران؛ چند روزی‌است که پلمپ دفاتر پدیده در شهرهای مختلف خبر ساز شده‌است و از آنجا که این شرکت تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهرهای بزرگ و صداوسیما داشت و به عنوان پروژه ای موفق و بعضا غرورآفرین از آن یاد می‌شد موجب بهت و تعجب همه هموطنان و نگرانی و دلواپسی سهامداران این شرکت شد.


مبنای فعالیت "پدیده" مشخص شود

 براین اساس بر آن شدیم تا این مساله را از منظر حقوقی موشکافی کنیم "علی اصغر شفیعی خورشیدی" حقوقدان معتقد است ابتدا باید به اسناد و مدارک آنها مراجعه کنیم که آیا مجوز دارند یا نه، اوراق مشارکت دولتی است و قانون‌گذار در قانون اوراق مشارکتی 1376 به دولت اجازه داده است که اوراق مشارکت بفروشد اما به شرکت‌های سهامی عام و شرکت سهامی خاص چنین اجازه‌ای نداده است مگر اینکه از بانک مرکزی مشخصه اوراق قرضه را بگیرد که این مسئله را باید رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده پاسخگو باشد که آیا شرکتی که تأسیس شده عام است یا خاص؟
 
اگر عام است چند درصد اجازه فروش دارند؟ چند درصد را خودشان تأمین کردند؟ یعنی به چه میزان از سهام شرکت را موسسین و شرکا مالک آن هستند ویا چند درصد از آنها از بانک مرکزی اجازه گرفته‌اند که اوراق مشارکت یا فروش سهام داشته باشند؟
 
شورای نگهبان اوراق قرضه را به نوعی خلاف شرع اعلام کرده است اما اطلاع‌رسانی نمی‌شود چرا که از نظر اقتصادی و اجتماعی به صلاح ما نیست و عملا ماده قانون تجارت در اوراق قرضه حالت متروکیت به خود گرفته است.  

اگر بخواهیم به اقتصاد کشور کمک کنیم و ناامنی ایجاد نکنیم از هرگونه انتشار اخبار تا حد ثانوی باید خودداری شود اما ممکن است سیاست سطح کلان در این زمینه چیز دیگری باشد.  

این مشکل نیز همانند سایر مشکلات از جمله ارکیده در شهر ری و یک پروژه دیگر در غرب تهران است که در آنجا به دوستان گفتیم که اطلاع‌رسانی نکنند چرا که به صلاح نیست زیرا سهام‌داران بسیاری سهم خریده‌اند و به محض شنیدن این قضیه اولین اتفاقی که می‌افتد این است که قیمت سهام کاهش پیدا می‌کند و اتفاق دیگر شکایت کیفری می‌کنند و پرونده برای دادگستری درست می‌شود و شهروندان نسبت به اقتصاد کشور احساس نارضایتی خواهند کرد.  
 
مسئولین ثبت شرکت پدیده و بانک متصدی مربوطه ابتدا باید جلوی مسئله فروش اوراق مشارکت را می‌گرفتند و سوال می‌کردند که شما بر مبنای کدام قانون این کار را انجام می‌دهید؟ بنابراین پلمپ دفاتر پدیده از سوی دستگاه قضا مبنای فعالیت این شرکت را مشخص حواهد کرد.


دفاتر غیر قانونی "پدیده شاندیز" در مشهد پلمپ شد

بر اساس این خبر  قاضی "حیدری" بازپرس شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد اعلام کرده است: حکم پلمب مربوط به دفاتری است که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کرده‌اند و بساط واسطه بازی و دلالی را در شهر مشهد راه انداخته بودند.

وی گفته است: بر این اساس هم اکنون دفاتر اصلی این شرکتها دایر هستند اما دفاتر غیرقانونی این سه شرکت سرمایه گذاری یعنی پدیده، تبرک و پردیسبان پلمپ شده اند.

بازپرس شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد افزوده است: دفاتر اصلی این سه شرکت سرمایه گذاری در مشهد هم اکنون پاسخگوی مردم و خریداران سهام هستند.

گفتنی است 120هزار نفر در مشهد و سطح کشور سهام شرکت پدیده را خریداری کرده اند که بیشتر آنها مربوط به مشهد و استان خراسان رضوی است و این درحالیست‌ که دوشنبه 8 دی ماه پیرو دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد ماموران انتظامی اقدام به پلمب دفاتر فروش سهام شرکتهای سرمایه گذاری پدیده، تبرک و پردیسبان کردند.

پیرو این اقدام حدود 50 نفر از خریداران سهام این شرکتها سه‌شنبه 9دی به منظور کسب آگاهی از جزییات امر در محل "مجتمع کریستال" واقع در خیابان هاشمیه مشهد تجمع کردند.

"غلامعلی صادقی" دادستان عمومی و انقلاب مشهد علت این اقدام را برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری اعلام و بیان کرد:دفاتر غیرقانونی و دلالی بطور کامل و در اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمب شد.


دفاتر موسسه" پشتیبانی پدیده شاندیز" در قزوین نیز پلمپ می‌شود

در ادامه این روندو با دستور دادستان قزوین دفتر نمایندگی موسسه پشتیبانی پدیده شاندیز در قزوین نیز پلمپ شد.

"حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی"  دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این خصوص گفت: نظر به اینکه موسسه پشتیبانی پدیده شاندیز اخیرا بدون اخذ مجوزهای لازم و عدم ارائه مدارکی دال بر قراردادی جهت فعالیت در استان مبادرت به راه اندازی دفتر نمایندگی فروش سهام شرکت ابنیه پدیده شاندیز کرده و شهروندان عزیز نیز مبادرت به واریز وجوهی با مبالغ بالا به حساب های اعلامی موسسه مذکور جهت خرید سهام کرده اندلذابلافاصله دستور جلوگیری از فعالیت آنان در استان صادر گردیده تا موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: هرچند شرکت پدیده شاندیز مشهد یک شرکت شناخته شده در کشور می باشد ولی راه اندازی دفتر نمایندگی موسسه مذکور تابع مقررات و طی مراحل قانونی و اداری خاصی می باشد به همین منظور اینجانب دستور پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت را صادر تا موضوع بررسی و در صورت احراز مجاز بودن فعالیت اقدام لازم بعمل خواهد آمد.


دستور معاون امنیتی دادستان کل کشور مبنی بر ممنوعیت تبلیغات گسترده "شرکتهای پدیده"


البته ماجرا به همین‌جا ختم نشد و معاون دادستان کل کشور تبلیغات برای سه شرکت" پديده شاندیز"،"پردیسبان"و" تبرک" را ممنوع اعلام کرد.

چهارشنبه دهم دی ماه سیدمرتضی بختیاری معاون امنیتی دادستان کل کشور اعلام کرده بود آقای رئیسی در دستوری به وزارای ارشاد، راه و شهرسازی و نیز رئیس سازمان صداوسیما توقف تبلیغات برای شرکتهای مذکور را خواستار شد.

همچنین بختیاری اضافه کردطبق دستوردادستان، صدا و سیما، رسانه‌های نوشتاری، دیداری، گفتاری، شهرداری‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و تمام معابر از درج و انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی و تجاری در مورد این شرکتها به علت تخلف مالی منع شدند و فعالیت وبسایت این شرکتها نظیر پدیده شاندیز نیز ممنوع است.


دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شود

اقدامات این شرکت تا جائی پیش رفته بود که سهام فروشی این شرکت اقدام به اجاره دفاتر با قیمت های نجومی در خیابان‌های شمال تهران تحت عنوان "دفتر فروش سهام پدیده" پرداخت و حجم بالای تبلیغات این شرکت تا جائی رسید که "ارزش سهام پدیده" بدون پشتوانه‌های قانونی سه برابر بانک صادرات ایران گردید.

فروش سهام این شرکت در حالی صورت می‌گرفت که هیچ‌گونه اصطلاحا سبد گردانی برای قیمت گذاری املاک این مجموعه در شرکتهای دارای مجوز بورس در سراسر کشور انجام نشده بود.

اما انتظار می‌رود با پیگیری‌های شورایعالی شهرسازی و معماری این‌بار روال داستان با دفعات پیش تفاوت داشته باشد و این شورا در صدد دریافت سرمایه‌های مردم اقدامات جدی‌تری داشته باشد.

از طر ف دیگر سایت فروش مجازی سهام این شرکت در حال فعالیت است که پس از پلمب دفاتر فعالیت این سایت مجازی جای تعجب دارد.
 
در همین راستا "محمد رسولی" حقوقدان با سابقه به خبرنگار حقوقی باشگاه خبرنگاران کفته است: چنانچه سایت‌ فروش مجازی سهام پدیده شاندیز در تداوم این جرم یعنی فریب برای جذب پول و سرمایه مردم اقدام کند و یا در پیدایش این موارد نقشی داشته باشد، برای جلوگیری از تداوم جرم دادستان باید به عنوان مدعی العموم وارد عمل شود.

به هرحال انتظار عمومی و به‌ ویژه سهامداران متضرر از قوه قضاییه و دادستان کل کشور که تا پیش از این هم با جدیت و پشتکار تمام به موارد و پرونده های از این دست رسیدگی کرده اند به عنوان نهادهای صاحب نفوذ و مدعی العموم در اقداماتی از این دست که موجب ایجاد ضرر وزیان به خیل عظیمی از مردم وهمچنین فریب افکار عمومی می‌شود این است‌ که   مستقیما وارد عمل شده و علاوه بر تعقیب عاملان مذبور نسبت به پلمب دفاتر فروش "سهام پدیده" در تمام کشور و فیلترینگ سایت مربوط به این شرکت اقدام نماید تا افرادبیشتری نا آگاهانه به مال‌باخته‌گان فعلی اضافه نشوند و از طرف دیگر مردم نیز باید با گسترش سطح آگاهی واطلاعات خود در حوزه‌های حقوقی و استفاده از تجربیات پیش‌‌آمده در پروژه‌های گذشته از تکرار این قبیل اتفاقات جلوگیری کنند چون صرف وجود دفتر و استخدام چند کارمند دلیل بر قانونی  عمل کردن و مجوز‌ داشتن این دفاتر نمی‌باشد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن