تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819101556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار رسول منتجب نیا به جامعه روحانیت مبارز در مورد جبهه پایداری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: هشدار رسول منتجب نیا به جامعه روحانیت مبارز در مورد جبهه پایداری سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - رسول منتجب نیا در روزنامه اعتماد نوشت:

من معتقدم كه درون جناح اصولگرا يك جريان سنتي ريشه‌دار با محوريت جامعه روحانيت مبارز وجود دارد كه از ابتداي انقلاب فعاليت سياسي مي‌كردند و گاهي هم جامعه مدرسين با آنها همكاري مي‌كرد اما محوريت اصلي با جامعه روحانيت مبارز است.

اين جريان از ابتداي پيروزي انقلاب فعال بود و با جريان خط امام و اصلاح‌طلب رقابت نسبتا سالمي در انتخابات‌هاي گوناگون انجام مي‌داد. اكنون هم در ميان اقشار جامعه ما درصدي از آرا به سمت جريان سنتي اصولگرايي متمايل است. به عقيده من جريان راست سنتي نبايد هويت و ريشه‌هاي خود را بسوزاند و دست استمداد به سمت جريان‌هاي نوظهور و از راه رسيده دراز كند.

جريان پايداري و جريان‌هاي مشابه آن، جريان‌هاي بي‌ريشه‌يي هستند و در قبل و بعد از انقلاب سابقه‌يي از خود باقي نگذاشته‌اند و تازه وارد صحنه سياست شدند. دري به تخته خورده است و توانسته‌اند دو دوره رياست‌جمهوري و شوراي شهرداري را در اختيار بگيرند اما جريان سنتي اصولگرايي جريان ريشه‌دار و تاريخي است و بايد به پشتوانه و بدنه اجتماعي خود توجه داشته باشد. بخشي از آرا هميشه اختصاص به اين جريان اصولگرايي داشته است و لذا متوسل شدن آنها به جبهه پايداري يا نزديك شدن و ميدان دادن به جبهه پايداري براي اصولگرايي نوعي سرشكستگي و تحقير است.

نبايد سران اين جريان به اين حقارت تن بدهند. البته اگر جبهه پايداري زير چتر جامعه روحانيت و جريان اصولگراي سنتي برود، مي‌تواند مفيد باشد چون دراصل گفتمان اصولگرايي مشتركند و چه بسا آنان جلوي تندروي‌هاي پايداري را هم بگيرند و آنها را كنترل كنند. اما رفتن اصولگراي سنتي به ذيل جبهه پايداري به عقيده من براي يك جريان ريشه‌دار تاريخي يك سرشكستگي است.

17302


کلید واژه ها: جبهه پایداری - اصولگرایان - جامعه روحانیت مبارز - رسول منتجب‌نیا -




پنجشنبه 11 دی 1393 - 06:50:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن