تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا عليه کشورها سياستي ناکارآمد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۸ق.ظ)
روانچي در ديدار سفراي اتحاديه آلبا؛ تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا عليه کشورها سياستي ناکارآمد است معاون وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات اخير در روابط کوبا و ايالات متحده آمريکا، اعمال سياست‌هاي يکجانبه و تحريم‌هاي اقتصادي عليه کشورها را سياستي ناکارآمد و غير موثر ارزيابي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سفراي کشورهاي عضو اتحاديه بوليواري ملت‌هاي آمريکاي لاتين (آلبا) در تهران به مناسبت دهمين سال تاسيس اين اتحاديه با مجيد تخت روانچي معاون وزير امور خارجه کشورمان در امور اروپا و آمريکا ديدار و گفت‌وگو کردند.
مجيد تخت روانچي در اين ديدار بر اهميت گسترش روابط با کشورهاي آمريکاي لاتين به ويژه کشورهاي دوست و همسو در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.
معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط عالي سياسي موجود با کشورهاي عضو اين اتحاديه، بر وجود ظرفيت‌هاي فراوان جهت همکاري‌هاي اقتصادي بين طرفين تاکيد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش اين همکاري‌ها و ارائه کمک‌هاي فني و مهندسي با هدف رفع موانع و مشکلات اين کشورها اعلام کرد.
مجيد تخت روانچي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي حوزه آلبا داراي مواضع مشترکي در زمينه‌هاي مختلف هستند و با توجه به اهداف مشترک و مورد علاقه ايران و کشورهاي عضو گروه آلبا مي‌توانيم در چارچوب جنبش عدم تعهد همکاري‌هاي گسترده‌اي را طراحي کنيم.
معاون وزير امور خارجه کشورمان همچنين با اشاره به تحولات اخير در روابط کوبا و ايالات متحده آمريکا، اعمال سياست‌هاي يکجانبه و تحريم‌هاي اقتصادي عليه کشورها را سياستي ناکارآمد و غير موثر ارزيابي کرد و مقاومت 50 ساله دولت و ملت کوبا را مورد ستايش قرار داد.
در اين ديدار سفير نيکاراگوئه در تهران به عنوان شيخ السفراء گروه کشورهاي عضو آلبا، با اشاره به دستاوردهاي گروه آلبا طي ده سال گذشته ،ابراز اميدواري کرد کشورهاي عضو اين اتحاديه بتوانند همانند گذشته با حفظ اصول و ارزش‌هاي مورد توجه، در جهت اتحاد و همگرايي کشورهاي آمريکاي لاتين گام بردارند.
سفير ونزوئلا در تهران نيز در اين ديدار با اشاره به اعمال فشارهاي سياسي و تحريم هاي اقتصادي دول غربي عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: خوشبختانه شرايط موجود در ايران و توسعه اقتصادي کشور به گونه‌اي است که شکست اين رويکرد را به اثبات رسانده است.
سفير کوبا در تهران نيز از همراهي و حمايت دولت و ملت ايران با دولت و ملت کوبا طي سال‌هاي متمادي قدرداني کرد.
سفير اکوادور و نماينده سياسي سفارت بوليوي نيز در اين ديدار بر ضرورت گسترش همکاري‌هاي فيمابين تأکيد کردند.
اتحاديه بوليواري ملت‌هاي آمريکاي لاتين (آلبا) متشکل از کشورهاي ونزوئلا، کوبا، نيکاراگوئه، اکوادور، بوليوي، دومينيکا، گرنادا، آنتيگوآ باربودا، سنت وينسنت و گرانادينس، سنت لوسيا، سنت کيتس و نويس هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن