تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802663719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن هانی‌زاده: عربستان با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسن هانی‌زاده:
عربستان با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به توطئه نفتی سعودی‌ها علیه ایران، گفت: عربستان سعودی با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی توطئه جنگ اقتصادی را علیه ایران سازماندهی کرده است.

خبرگزاری فارس: عربستان با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است



حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل و خاورمیانه، در گفتگو با سایت ایران اسلامی با بیان اینکه ایران از مشکلات به وجود آمده به دلیل کاهش قیمت نفت، قطعا عبور خواهد کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ ساز و کارهای خاص اقتصاد مقاومتی تلاش می کند که بودجه کشور را نسبت به اتکا به درآمدهای نفتی کاهش دهد و لذا علیرغم فشارهای موجود به نظر می آید ایران از این مرحله عبور خواهد کرد، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران درصدد افزایش تولیدات داخلی و صادرات به خارج از کشور است تا بتواند جبران کسری بودجه را که در مقابل کاهش قیمت نفت در واقع به شدت دچار تزلزل شده است، جبران کند.
وی درباره اقداماتی که لازم است از سوی دولت برای افزایش قیمت جهانی نفت صورت گیرد، گفت: دولت ایران باید با کمک کشورهای عضو اوپک و حتی کشورهای خارج از آن باید تلاش کنند تا سقف قیمت نفت را در حد فعلی نگه دارند چون عربستان سعودی تلاش می کند که قیمت نفت را به پایین تر از 50 دلار هم برساند.
هانی زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران باید صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و به صورت فاینانس های خارجی مثل فاینانسی از چین و روسیه و کره جنوبی به نوعی کمبود ارزی را جبران کند و شرایطی فراهم کند که از این مرحله عبور کند و باتکیه بر اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش حجم صادرات در مقابل توطئه های جنگ اقتصادی علیه ایران ایستادگی کند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه صلاح نیست که ایران وارد بازی کاهش قیمت نفت شود، افزود: در واقع کاهش قیمت نفت به نفع ایران نیست .البته عربستان سعودی در طول 3هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت 42 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود را از دست داد اما از آنجایی که عربستان سعودی درآمدهای سرشاری از گذشته دارد و می تواند کاهش قیمت نفت را جبران کند. بنابراین بیشترین آسیب را از این اتفاق کشورهایی می بینند که متکی به درآمد های نفتی هستند و لذا جمهوری اسلامی نباید خارج از قیمت بازار نفت خودش را به فروش برساند.
وی در خصوص اینکه برخی کارشناسان معتقدند وزیر نفت با ترک اجلاس اوپک، می توانست جلوی توطئه عربستان در کاهش نفت را بگیرد، بیان داشت: این مسئله درست نیست، به هر حال حضور وزیر نفت کشورمان در اوپک و رایزنی با سایر وزرا برای کاهش تاثیر حضور وزیر نفت عربستان کاملا لازم بود و وزیر ما نباید جلسه را ترک می کرد چون خروج از آن جلسه این فرصت را به عربستان می داد که بر اساس منافع خودش و ضربه زدن به اقتصاد ایران مدیریت جلسه را به عهده گیرد و نقطه نظرات خودش را به سایر کشورها تحمیل کند.
هانی زاده تصریح کرد: به هرحال عربستان سعودی با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی توطئه جنگ اقتصادی را علیه ایران سازماندهی کرده است هرچند که خودعربستان سعودی هم در این میان ضرر خواهد کرد.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است   بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

93/10/08 - 13:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن