تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگزین CMA به جای نمک برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی/ آمادگی دو هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برای برف روبی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عبداللهی عنوان کرد:
جایگزین CMA به جای نمک برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی/ آمادگی دو هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برای برف روبی
معاون خدمات شهری شهر تهران از جایگزین شدن CMA به جای نمک برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی و تخریب آسفالت خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهر تهران در برنامه آمادگی حوزه خدمات شهری و تجهیز ماشین آلات برف روبی در زمستان 93 که امروز در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد با توجه به اینکه بیش از دوهزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در خصوص برف روبی مجهز به مخزن‌های نمک پاش و محلول پاش و همچنین شن مخصوص شده‌اند، گفت: سازمان مدیریت پسماند ماشین آلات و امکانات ویژه‌ای در اختیار دارد.

وی با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ما باید ده تا پانزده درصد از میزان شن و نمک مخلوطی را در معابر و خیابان‌های تهران کاهش دهیم، عنوان کرد: بنابراین امسال برای نخستین بار اقدام به خرید CMA کرده‌ایم که کلسیم ، سدیم، منیزیم و مخلوطی از آن را به جهت مخاطرات زیست محیطی برای فضای سبز طی فرآیندی حذف و جایگزین نمک شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در خصوص دستگاه‌های محلول پاش و آب نمک پاش که با غلظت خاص خودش مخلوط می‌شود و قرار است توسط دانشگاه‌های مختلف ( تبریز، همدان) تولید شود، افزود: در تلاش هستیم که در فصل زمستان امسال و سالهای آینده بتوانیم محلول CMA را جایگزین نمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه از پانزده آبان ماه امکانات و تجهیزات را آماده و تا آخر آذر ماه به صد در صد رساندیم، تصریح کرد: این دستگاه  محلول پاش و نمک جامد دارد که به صورت صدفی تعریف می شود و قرار است در مناطق 22 گانه تهران توزیع شود.

معاون خدمات شهری شهر تهران با توجه به اینکه بیشتر از 250 سایت برف روبی در مناطق 22 گانه ایجاد کرده‌ایم، یادآور شد: در این فصل سه هزار و پانصد نیرو به صورت پیمانکاری برای نظافت و نگهداشت و بازگشایی خیابانها با صدها ماشین آماده هستند.

وی با بیان اینکه یک کیلو از محلول CMA می‌تواند 96 درصد برای منفی 16 درجه و 99درصد تا منفی 30 درجه قابل استفاده باشد، اظهار کرد: هر سی گرم جامد این محلول می‌تواند یک متر مربع فضا را پوشش دهد و به تنهایی مانند دانه‌های کریستال یا همراه با نمک و آب استفاده شود.

عبداللهی با توجه به اینکه قیمت نمک و CMA با اختلاف زیادی همراه است، بیان داشت: تالیس که نسبت به CMA ارزانتر و از نمک گرانتر است که هم اکنون درحال تحقیق برای  فصل زمستان است و در تلاش هستیم تا با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست تالیس هم بتواند به چرخۀ مصرف وارد شود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن