محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854555604
جوابیه آیتالله محمد خامنهای به کیهان
واضح آرشیو وب فارسی:الف: جوابیه آیتالله محمد خامنهای به کیهان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
روزنامه ی کیهان امروز در مطلب نوشت: «آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ به یادداشت روز کیهان چهارشنبه ۹۳/۱۰/۳ (کاش اینگونه نبود) جوابیهای مفصل و طولانی و چند برابر آنچه در کیهان به نقد مصاحبه ایشان با مجله رمز عبور اختصاص یافته بود، ارسال داشته است که تکرار همان اظهارات نقد شده ایشان در مصاحبه یاد شده است، متن کامل جوابیه ایشان و پاسخ کوتاه کیهان از نظرتان میگذرد.:مدیرمسئول محترم روزنامه کیهانجناب آقای شریعتمداریسلام علیکم؛احتراما، شما در یادداشت روز چهارشنبه سوم دیماه جاری اول ربیعالاول تحت عنوان کاش اینگونه نبود مطالبی درباره حضرت آیتالله سیدمحمد خامنهای نوشتهاید که پاسخ آن در زیر ارسال میشود و مسلم است که طبق قانون آن را در همان ستون و با همان مشخصات در اولین روز وصول پاسخ به چاپ خواهید رساند.بسماللهالرحمن الرحیمجنابعالی در مقدمه مقاله مزبور چنین وانمود کردهاید که مصاحبه حضرت آیتالله سیدمحمد خامنهای و چاپ آن در ایامی که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شور و نشاط در ایران و جهان برپا کرده بود، عملی نسنجیده و بالطبع ضد آن شور و نشاط ملی بوده است. متاسفانه شما نتوانسته یا نخواستهاید ببینید که در عکسالعمل مردم حزبالله نه فقط این مصاحبه و نشر آن که در حکم «نبأ عظیم» را یافت؛ از شور و نشاط آنها کم نکرد بلکه بر بصیرت آنان در این ایام حساس افزود. بصیرتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دفاعهای نابجای برخی معدود از اصحاب رسانه میرود که آگاهی و بصیرت لازم ملت را زیر غبار ابهام ببرد و مجرمین فتنه ۸۸ و قبل و بعد آنرا به نوعی برائت نسبی برساند.۱. جفای فاحش به امامشما در یادداشت خود همزبان با دفتر آقای هاشمی و یارانش نوشتهاید که در مصاحبه آیتالله سیدمحمد خامنهای «نسبت به ساحت مقدس امام راحل و برخی یاران ایشان جفای فاحش شده است» و به این هم قانع نشده برای تثبیت بیشتر ادعای خلاف خود، در بند ۲ آنرا «نه فقط اتهام ناروا و اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) بلکه بیرون از دایره حق و انصاف شمردهاید و به این هم قناعت نکرده آن را سبب «مخدوش شدن همه مکتوبات امام»! دانستهاید.»در پاسخ باید دوستانه به شما گفت«خطاشناس نئی دلبرا خطا اینجاست.»اعتماد به گفته اطرافیان و مردم دیگر نه اهانت است و نه اتهام، و نه برخلاف حق و انصاف، زیرا این صفتی است که پیامبر اکرم(ص) به آن موصوف بود. حضرت امام راحل هم با تمام هوش و فراست ولی مانند پیامبر(ص) به اطرافیان و مردم دیگر اعتماد داشت. دشمنان پیامبر(ص) به آن حضرت تعریض میکردند که وی چرا به هر خبر و سخنی گوش میدهد و آنرا باور میکند. قرآنمجید به دفاع از آن حضرت نفرمود که پیامبر شما چون معصوم (یعنی بیگناه) است. پس هیچوقت فریب نمیخورد! بلکه فرمود «قلهو اذن خیر لکم یومن بالله و یومن للمومنین» «سوره توبه/آیه ۶۱) یعنی اشکال نکنید که چرا سخن دروغگویان را باور میکند. آن حضرت «اذن خیر» است و خوشباور و همانطور که به خدا ایمان دارد به مومنین اطراف خود هم اعتماد میکند، یعنی برخلاف گفته شما این باور به گفتار دیگران «نه اتهام ناروا و نه اهانت به ساحت پیامبر(ص) و...) است بلکه خوشباوری و قبول قول اطرافیانی میباشد که متهم به توطئه و دروغ نباشند یک صفت پسندیده و شایسته مقام بزرگان است. قرآن در جایی دیگر برای جلوگیری از عواقب زودپذیری خوشبینانه اخبار به پیامبر میفرماید هر خبری که راوی آن فاسق باشد درباره آن «تبین» و تحقیق کن تا به اشتباه نیفتی: «ان جائکم فاسق بنبأ فتبینوا...» یعنی اگر «تحت تاثیر القائات» مردم قرار گرفتی و آنرا پذیرفتی از روی احتیاط در اطراف آن تحقیق کن تا مبادا نادم و پشیمان شوی «ان تصیبوا طائفه» «بجهاله» و تصبحوا علی ما فعلتم «نادمین» یعنی اگر زودباوری مطلق باشد موجب پشیمانی خواهد شد و نتیجه آنکه اصل گوش فرا دادن به مردم و مخصوصا اطرافیان، سیره پیامبر(ص) است و نسبت آن به حضرت امام(ره) نه اتهام است و نه توهین و نه خروج از حق و انصاف. خود امام راحل در مواردی مطالبی گفتند که موید باور ایشان به سخنان اطرافیان بوده از جمله ادعایی که برخی مسئولین جنگ درباره عدم توان رزمندگان به ادامه جنگ به ایشان دادند که به قبول قطعنامه منتهی شد و پس از پیروزی رزمندگان در صحنه مرصاد و هزیمت دشمنان، حضرت امام به چگونگی آن پی بردند و جملهای درباره تصمیم خود فرمودند (کتاب قطعنامه را بخوانید). نمونه دیگر باور نسبت دروغی بود که علیه رئیسجمهور وقت (حضرت آیتالله خامنهای) مبنی بر مخالفت ایشان با ولایت فقیه مورد نظر امام داده بودند و نامه و روشنگری مقام معظم رهبری (رئیسجمهور وقت) آن توطئه را خنثی کرد و نمونه دیگر اقرار به خطای خود درباره دولت مهندس بازرگان بود که برخی از اعضای شورای انقلاب آنرا به امام بزرگوار معرفی کرده بودند. و همچنین سخن امام(ره) درباره روحانیت مبارز بود که با دخالت رئیس فقید مرحوم جامعه روحانیت مبارز مرتفع شد.حال به نوشته خود برگردید و ببینید که آیا بزرگنمایی عامدانه شما و «اهانت و توهین و خلاف حق و انصاف» که شما به آیتالله سیدمحمد خامنهای نسبت دادهاید که به گمان شما این فرزند و مرید و ذوب در امام آن را مرتکب شده، از طرف شما نوعی اتهام و توهین و خلاف حق و انصاف نسبت به معظمله نیست؟ و آیا شما نباید از تهمت و اهانت خود استغفار و توبه کنید؟شما با تکیه بر برداشت غلطی که از جملات مصاحبه کردهاید آنچنان برخلاف حق و انصاف ثقل مقاله خود را روی پایه سست توهین به امام و شهید بهشتی قرار دادهاید تا با برانگیختن احساسات مریدان حضرت امام، جریان جدیدی ایجاد شود و موضوع اصلی مصاحبه که پاشنه آشیل دشمنان است از نظرها دور بماند و دشمن فتنهگر آسوده و در عافیت بماند و این از شما که تصور میرفت از مخالفان فتنه و فتنهگران و معتقد به طرح مباحث روشنگرانه جدید هستید، بسیار عجیب است. و در عوض، به یکی از رجال پرتجربه و روحانی و فقیه حکیم و عارفی که پیوسته در حریم حق مانده و برای دفاع از حق سینه سپر کرده و از حقیقت و مصالح اسلام و ملت دفاع کرده و مخلص و مرید امام بوده و هست و عمر خود را وقف جامعه و دین کرده و به دنبال حطام دنیوی نبوده، شما همگام با دشمنان نظام و انقلاب (که در همه عمر سیاسی معظمله به او جفا کردهاند) جفا کردهاید. آقای شریعتمداری «کاش اینگونه نبودید» و این خطا از شما سر نمیزد.۲. مرحوم حاج سیداحمد - استظهار نادرست شما از جمله «کسانی در جماران» و تطبیق آن با مرحوم سیداحمد خمینی، نوعی سفسطه و استفاده از شگرد ژورنالیستی و روش روانی برای نتیجه ناروای دیگر بود. طرح و تصریح نام کسی که در وسط نبوده ظلم به آن غایب و کاری بسیار نابجاست. درست نبود که نام کسی را که از او نام برده نشده و در این دنیا زندگی نمیکند بر سر زبانها بیندازید و شریک واقعه کنید. این کار هم ظلم به آن مرحوم است و هم به بازماندگان مکرم ایشان.شما خوب میدانید که در جماران و حوالی بیت امام کسانی منزل کرده و حاضر بودند و در مواقعی حساس نقشهایی بازی میکردند و مرحوم آقا سیداحمد خمینی در بسیاری اقدامات آنها، با آنها اختلاف مشی داشت. ایکاش نام این مرحوم را (که علیرغم برخی از سران فتنه) پس از رحلت حضرت امام(ره) بهترین نقش را در دوام رهبری امام و انتقال به رهبر معظم انقلاب و دوام انقلاب داشته در این جریده نمینوشتید و آن مرحوم را به این موضوع که رسوای جهان شده است آلوده نمیکردید.۳. شهید بهشتی - شما در دفاع صوری و مصلحتی خود از مرحوم شهید بهشتی توصیف آن شهید به «تمامیتخواه» و «دارای ظاهر لیبرالیستی» را «جفای بزرگی در حق آن شهید والامقام» وانمود کردهاید ولی در دفاع خود چیزهایی دیگر و از جمله خدمات ایشان را یادآور شدهاید که نشان از بیاطلاعی دقیق شما از شخصیت آن عزیز است. البته آن شهید بزرگوار همواره بر صراط مستقیم بود ولی روشی خاص در مدیریت و در رفتارشناسی سیاسی و اجتماعی داشت.آیتالله سیدمحمد خامنهای به گفته خود از سال ۳۵ تا ۶۰ یعنی ۲۵ سال دوست نزدیک و همفکرو همسنگر شهید بهشتی بودند و کمتر کسی مثل ایشان به خصایل و عقاید و روش ایشان وقوف داشتند و همیشه در شداید و مشکلات به کمک آن شهید میرفتند.صفاتی چون تمامیتطلبی یا روحیه لیبرالیستی درباره ایشان برای کسانی که به معنی آن دقت کنند و در فکر بهرهبرداری سیاسی و شخصی از این الفاظ نباشند، نوعی ستایش آن شهید است زیرا ایشان به مدیریت بیشتر مسئولین اطمینان نداشت و نظارت و حضور خود را لازم میدانست (که میشود با کلمه اصرار بر تمامیت تعبیر کرد.) و این برای کسانی که از نزدیک با ایشان کار کردهاند روشن است.از طرفی ایشان آزاد فکر میکرد و روشی آزاد و مستقل برای خود داشت و اهل شعار و افراط و تفریط نبود. گاهی از این جناح و گاهی از آن جناح طرفداری میکرد و نمونه آن را در اسناد مجلس خبرگان قانون اساسی سال ۵۹ میتوانید ببینید. روحیه لیبرالیستی یا آزادمنشی با لیبرال که نام نهضت آزادی و دارای بعد سیاسی و ضدانقلابی است فرق دارد. نسبت صفت «ظاهر لیبرالیستی» و «تمامیتخواهی» جفا به شهید بهشتی نبود بلکه اگر جفایی واقع شده، جفا به ملت حزبالله است که در اثر مغالطه تفسیر نادرست از الفاظ، غبار ابهام برپا شود و جلو بصیرت ملت را بگیرد و توجه مردم را از اصل و متن قضیه که فتنهگران هستند به حواشی و فروع بینتیجه منعطف کند.۴. افتادن در دام - شما با تحریف کلمه افتادن در دام وانمود کردهاید که آیتالله سیدمحمد خامنهای ندانسته و از روی اشتباه در دام بقیه ۸نفر افتادهاند که این استنباط غلط یا نسبت نارواست. ایشان میگوید در اصل متن نوشته و سوال من و آقای فارسی فقط این سوال بود که وزیر به مجلس بیاید و سفر آن هیئت را توضیح دهد، اما چون نامه سوال دیگری کار جمعی و امضای آن بنفع جمع و ترک تفرقه و تعدد بود و برای فرار از خودنمایی با سؤال انفرادی در برابر جمع دیگر، آن ورقه را که معلوم شد پشت سر آن دامی از طرف مجرمین آن واقعه بوده امضا نمودند و این به لحاظ همگامی آگاهانه با جمع بوده نه افتادن در دام جمع ۷ نفر دیگر، آن موقع این سؤال قانونی تبدیل به «دام» شد و آن هشت نماینده صادق و دلسوز در معرض غضب حضرت امام(ره) قرارداد که برخی بر روی آن توطئهای کردند تا از جرم بزرگی که کرده بودند بگریزند.۵. آقای شریعتمداری- جا داشت بجای آن سرمقاله که دفاع تمام قد از متهم فتنه ۸۸ و پرده کشیدن بر روی بصیرت و چشم انتظار مردم آگاه و نعل وارونه و پوشش آن دفاع از مقام مقدس امام و بیت او و شهید بهشتی بود، جنابعالی به اصل موضوع مصاحبه میپرداختید و آن را مثبت یا منفی تشریح میکردید. شما بهتر بود بجای توهین به فهم مردم و صادقانه، بر اساس تمام آنچه طی سالها درباره آفاتی که از اطراف حیات سیاسی اکبر هاشمی به این انقلاب وارد شده، غبار از حقیقت میگرفتید و تحلیل خود را- صحیح یا غلط- از اصل واقعه مک فارلین مینوشتید.شما که قطعاً خاطرات اوج دفاع سال ۶۵ هاشمی و کتاب ماجرای مک فارلین پسرش را خواندهاید خوب میدانید که ارتباط طرف ایرانی با مقامات آمریکا- به گواهی خود آنها- دست کم یک سال قبل یعنی سال ۱۳۶۴ و در واقع از سال ۱۹۸۵ میلادی بوده که اگر حضرت امام راحل و آقا سید احمد میدانستند، جمله «أین تذهبون» را خطاب به آنها میگفتند و جلو آن تماسها را میگرفتند. آقای شریعتمداری- در حدیث است: «رحمالله من عرف قدره ولم یتعد طوره». شما برخلاف این حدیث پا را از گلیم خود فراتر گذاشتید و طبق عادت به کاری پرداختید که در حد شما نبود. سزاوار نبود که گیس سفید مآبانه در جای قاضی و داور بنشینید و بین کسانی داوری کنید که بیش از شما حقایق مبارزه و انقلاب را شاهد بوده و فراز و نشیبهای بسیاری از نزدیک تجربه کردهاند و حکمی صادر کنید که حکم بین دو جریان مرگ و حیات جامعه انقلابی اسلامی ایران است. جامعهای که سایه خطر دشمنان در کنار آنهاست و ملتی که امروز به جزم و فهم و بصیرت بیشتر نیازمندند تا تردید و شک. و حقیقت واقعه مک فارلین و فتنه ۸۸ و حوادث خطرناک آینده را از روزنامه کیهان میطلبند نه تردید و توقف در مسائل حاشیه و احیاناً تفرقه در صف متحد اصولگرائی، در زمانی حساس که صف اصولگرایان واقعی باید متحد باشد.شما در حمله شدید خود به آیتالله سید محمد خامنهای که ۳۵ سال سوابق درخشان مبارزاتی پس از انقلاب و چند دهه سابقه انقلابی پیش از انقلاب دارند و در مواقع سخت و تلخ همواره سینه سپر کرده و خط شکن بودهاند و امروز حامی ولایت الهی و چراغ روشن است انقلابی و بصیرت طلب هستند، آیا در مقاله شما سعی نشده بود بین این پیر سرباز مخلص انقلاب و بین ملت حزبالله فاصله بیندازید؟ و آیا با طرح نکات خارج از متن و بجای دفاع از خطراتی زنده و در راه برای ملت و انقلاب، خط درست و اصل مسئله را با حواشی خلط نکردید؟ و آیا برخورد با مردی بزرگ از سلاله پیامبر(ص) که همواره در راه اجرای احکام دین و اهداف انقلاب و امام گام برداشته جانب ادب را نگاه داشتید؟ آقای شریعتمداری کاش اینگونه نبودید». والسلام علی من اتبع الهدی.کیهان: ۱- همانگونه که ملاحظه میشود جوابیه طولانی آیتالله سید محمد خامنهای غیر از ۳ مورد که به آن اشارهای گذرا خواهیم داشت، تکرار همان مطالبی است که در مصاحبه با مجله رمز عبور بیان کرده بودند و کیهان در یادداشت خود با عنوان «کاش اینگونه نبود» به نقد مستند آن پرداخته بود. بنابراین پاسخ کیهان همان است که در یادداشت مورد اشاره آمده است و خوانندگان محترم میتوانند متن یادداشت کیهان و جوابیه ایشان را به مقایسه بنشینند و خود درباره آن قضاوت کنند.۲- آیتالله سید محمد خامنهای در ابتدای جوابیه از مصاحبه خود با «رمز عبور» با عنوان «نبأ عظیم»! یاد میکنند که باید گفت؛ همه مفسران بزرگ قرآن ، مصداق «نبأ عظیم» را روز رستاخیز، قرآن، رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین علیهالسلام تفسیر کردهاند و معلوم نیست چگونه میتوان مصاحبه آیتالله سید محمد خامنهای با مجله رمز عبور را هم یکی از مصادیق «نبأعظیم» دانست!؟۳- ایشان در بخشی از جوابیه اشاره کردهاند که «پیامبر خدا(ص) نیز سخنان همه را میشنیدند و دشمنان پیامبر(ص) به ایشان اعتراض میکردند که چرا به هر خبر و سخنی گوش میدهند و آن را باور میکنند ولی قرآن به دفاع از آن حضرت نفرمود که پیامبر شما چون معصوم است پس هیچوقت فریب نمیخورد! بلکه فرمود «قل هو اُذن خیرلکم یؤمن بالله و یؤمن للمومنین» یعنی اشکال نکنید که چرا سخن دروغگویان را باور میکند، آن حضرت اُذن خیر است.» در این آیه شریفه کمترین سخنی درباره اینکه «پیامبر(ص) هم ممکن است فریب دروغگویان را بخورد»! دیده نمیشود و در همه تفاسیر معتبر آمده است منظور آیه این است که پیامبر رحمت به سخنان همه گوش میدهد ولی در هنگام عمل فقط به فرمان خدا توجه دارند و معلوم نیست نظر آیتالله سیدمحمد خامنهای از کجای این آیه و به نقل از کدام مفسر قرآن مطرح شده است. زیرا حتی ظاهر آیه نیز دقیقا برخلاف نظر ایشان است و نشان میدهد که رسول خدا(ص) فریب دروغگویان را نمیخورد و تحت تأثیر آنها قرار نمیگیرند. آیتالله سیدمحمد خامنهای در ادامه همین بخش و بلافاصله به آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنبأ فتبینوا...» اشاره میکنند که این استناد نیز تأیید کننده انتقاد کیهان به مصاحبه ایشان است، چرا که در این آیه شریفه خداوند سبحان میفرمایند «اگر فاسقی برای شما (همه مؤمنان نه فقط پیامبر خدا(ص)) خبر آورد درباره آن تحقیق کنید تا مبادا، به خاطر آن قومی را به مصیبت گرفتار کنید و سپس پشیمان شوید» همانگونه که به وضوح دیده میشود. خدای سبحان میفرمایند درباره خبری که افراد فاسق میآورند تحقیق کنید. خب! از کجای این آیه برمیآید که رسول خدا تحت تأثیر اخبار دروغ قرار میگرفته است؟!۴- ایشان در چند جای جوابیه اهانتهایی نسبت به کیهان و مدیرمسئول آن روا داشتهاند که در پی دفاع از خود نیستیم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]
صفحات پیشنهادی
جوابیه سیدمحمد خامنهای به کیهان+پاسخ دوباره کیهان
جوابیه سیدمحمد خامنهای به کیهان پاسخ دوباره کیهانتاریخ انتشار يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳ ۴۲ آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ به یادداشت کیهان جوابیهای مفصل و طولانی داده اند به گزارش مشرق آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ به یادداشت روز کیهان چهارشنبجواب تند آیتالله سیدمحمد خامنهای به روزنامه کیهان |اخبار ایران و جهان
جواب تند آیتالله سیدمحمد خامنهای به روزنامه کیهان ماجرای اظهارات آیتالله سید محمد خامنهای در گفت و گو با یک نشریه در دو شاخه متفاوت ادامه دارد از یک طرف وی ضمن دفاع از همه مواضعش کیهان را به داوری گیس سفید مآبانه متهم کرده و از سوی دیگر حمید انصاری به برخی ادعاهای این نماجوابیه سیدمحمد خامنهای به یادداشت کیهان
جوابیه سیدمحمد خامنهای به یادداشت کیهان آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ به یادداشت روز کیهان چهارشنبه 93 10 3 کاش اینگونه نبود جوابیهای مفصل و طولانی با مجله رمز عبور اختصاص یافته بود ارسال داشته است آفتاب کیهان نوشت آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ به یادداشت روز کیهپاسخ آیتالله سیدمحمد خامنهای به شریعتمداری
پاسخ آیتالله سیدمحمد خامنهای به شریعتمداریآیتالله خامنهای خطاب به شریعتمداری تاکید کرد شما با تکیه بر برداشت غلطی که از جملات مصاحبه کردهاید برخلاف حق و انصاف ثقل مقاله خود را روی پایه سست توهین به امام و شهید بهشتی قرار دادید آیتالله سیدمحمد خامنهای در پاسخ باحتمال وحدت جمعیت ایثارگران با حزب لاریجانی/ بدسلیقگی اظهارات آیتالله سیدمحمد خامنهای
احتمال وحدت جمعیت ایثارگران با حزب لاریجانی بدسلیقگی اظهارات آیتالله سیدمحمد خامنهای نه تنها با گروههای اصولگرا بلکه با دوم خردادیها هم که نظام رهبری و انقلاب را قبول داشتهاند٬ مانند آقای کروبی هاشمی و خاتمی در ۸۰ ملاقاتها و دیدارهایی داشته ایم مانند آقای کروبی هاشمی و خاناگفتههای آیتالله سیدمحمد خامنهای از ماجرای مک فارلین
ناگفتههای آیتالله سیدمحمد خامنهای از ماجرای مک فارلین سیاست > احزاب و شخصیتها - تسنیم نوشت نشریه رمز عبور در شماره جدید خود که امروز منتشر شد گفتوگوی صریحی با آیتالله سیدمحمد خامنهای داشته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیداشتراک کیهان و محمد خامنهای علیه امام (ره)
اشتراک کیهان و محمد خامنهای علیه امام ره سایت الف در مقاله ای در واکنش به پاسخ حسین شریعتمداری به سیدمحمد خامنه ای نوشت شما قرار نیست و حق ندارید به آقای سید محمد خامنه ای اعتراض کنید که گفته است امام تحت تأثیر اطرافیان بوده است چرا چون شما خود برای تفسیر تاریخ انقلاب در جهآیتالله سید محمد خامنهای: اطرافیان هاشمی او را به سمت ریاست جمهوری سوق دادند تا یک پله به رهبر شدن نزدیکتر ش
آیتالله سید محمد خامنهای اطرافیان هاشمی او را به سمت ریاست جمهوری سوق دادند تا یک پله به رهبر شدن نزدیکتر شود آمریکا به نفوذیهای خود امید بسته بود سفر مک فارلین را بیت منتظری قاپیدن آمریکا توسط رقیب میدانستند و لذا پته هاشمی را بر آب زدند تا به تصور آنها از طرف امام مطرود وهفتمین شماره نشریه رمز عبور منتشر شد ناگفتههای آیتالله سید محمد خامنهای از پشت پرده ماجرای مک فارلین
هفتمین شماره نشریه رمز عبور منتشر شدناگفتههای آیتالله سید محمد خامنهای از پشت پرده ماجرای مک فارلینهفتمین شماره نشریه رمز عبور شامل موضوعاتی در حوزه سیاسی و تاریخ انقلاب اسلامی با پرونده ویژه ناگفتههای آیتالله سید محمد خامنهای از ماجرای مکفارلین منتشر شد به گزارش خبرگزاریطی بیانیهای دفتر آیتالله هاشمی رفسنجانی به آیتالله محمد خامنهای پاسخ داد
طی بیانیهایدفتر آیتالله هاشمی رفسنجانی به آیتالله محمد خامنهای پاسخ داددفتر آیتالله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای بیانیهای صادر کرد به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس دفتر آیتالله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای توضیحاتیپاسخ دفتر آیتالله هاشمی به آیتالله محمد خامنهای/ گویا ابایی ندارد که بگوید انقلاب از اساس طرح آمریکاییها ب
پاسخ دفتر آیتالله هاشمی به آیتالله محمد خامنهای گویا ابایی ندارد که بگوید انقلاب از اساس طرح آمریکاییها بود در پی اظهارات آیتالله سید محمد خامنهای در مورد ماجرای مک فارلین و عملکرد آيتالله هاشمی رفسنجانی در این زمینه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیهایگفتوگوی صریح با آیتالله سیدمحمد خامنهای: سناریوی مکفارلین و جانشینی بعد از امام/ آمریکا به نفوذیهای خود ا
گفتوگوی صریح با آیتالله سیدمحمد خامنهای سناریوی مکفارلین و جانشینی بعد از امام آمریکا به نفوذیهای خود امید بسته بود رئیس مجلس گفت اقای خامنهای نیامدهسفر مک فارلین را بیت منتظری قاپیدن آمریکا توسط رقیب میدانستند و لذا پته هاشمی را بر آب زدند تا به تصور آنها از طرف امام مطبیانیه دفتر هاشمیرفسنجانی در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای -
بیانیه دفتر هاشمیرفسنجانی در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای شناسهٔ خبر 2445019 چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۷ سیاست > سایر دفتر آیتالله هاشمیرفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای بیانیهای منتشر کرد به گزارش خبرگزاری مهرناگفتههای آیتالله سیدمحمد خامنهای از دهه60
ناگفتههای آیتالله سیدمحمد خامنهای از دهه60 آیتالله سید محمد خامنهای تاکید میکند که اظهاراتش نه از منظر سیاسی بلکه به دلیل ثبت آن در تاریخ است و اگر ضرورت ایجاب کند حرفها و مستندات بسیار دیگری را بازگو میکند به گزارش آخرین نیوز نشریه رمز عبور در شماره جدید خود که امروز مغرویان: سخنان سید محمد خامنهای در مورد هاشمی با فرمایشات مقام معظم رهبری در تعارض و تقابل است
غرویان سخنان سید محمد خامنهای در مورد هاشمی با فرمایشات مقام معظم رهبری در تعارض و تقابل است افراطیون چون میبینند دولت روحانی در مسائل اقتصادی مانند کاهش تورم و برقراری رابطه و دیپلماسی با سایر کشورهای دنیا به جای خوبی رسیده است سعی در غبارآلود کردن اوضاع دارند به گزارش نامهپاسخ دفتر هاشمی به محمد خامنهای
پاسخ دفتر هاشمی به محمد خامنهای خبرگزاری پانا دفتر آیتالله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارات آیتالله محمد خامنهای بیانیهای را مننتشر کرد ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر ساعت 23 28 به گزارش خبرگزاری پانا در بخشهایی از متن این بیانیه آمده است «این تذهبون از قرآن کریم تاپیام تسلیت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی
در پی درگذشت حجتالاسلام غیوری پیام تسلیت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم پرهیزگار و خدمتگزار مرحوم حجتالاسلام و المسلمین حاج سیّدعلی غیوری را تسلیت گفتند به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرت آیت&zwn-
سیاسی
پربازدیدترینها