تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819126086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جواب تند ‌آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به روزنامه کیهان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جواب تند ‌آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به روزنامه کیهان
ماجرای اظهارات آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در گفت و گو با یک نشریه، در دو شاخه متفاوت ادامه دارد. از یک طرف وی ضمن دفاع از همه مواضعش، کیهان را به داوری گیس سفید مآبانه متهم کرده و از سوی دیگر حمید انصاری به برخی ادعاهای این نماینده سابق مجلس پاسخ داده است. ده‌ها نماینده سابق مجلس هم ممکن است پایشان به دادگاه مرتضوی کشیده شود. اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای هم در روزنامه‌های امروز مورد توجه است.
کد خبر: ۴۶۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰ - 29 December 2014


ماجرای اظهارات آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در گفت و گو با یک نشریه، در دو شاخه متفاوت ادامه دارد. از یک طرف وی ضمن دفاع از همه مواضعش، کیهان را به داوری گیس سفید مآبانه متهم کرده و از سوی دیگر حمید انصاری به برخی ادعاهای این نماینده سابق مجلس پاسخ داده است. ده‌ها نماینده سابق مجلس هم ممکن است پایشان به دادگاه مرتضوی کشیده شود. اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای هم در روزنامه‌های امروز مورد توجه است.
جواب تند ‌آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به روزنامه کیهان جوابیه مفصل و تند‌ آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به یادداشت کیهان را که در یک مقدمه و چند بند آمده، می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: 1. جفای فاحش به امام شما در یادداشت خود هم‌زبان با دفتر آقای هاشمی و یارانش نوشته‌اید که در مصاحبه آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای «نسبت به ساحت مقدس امام راحل و برخی یاران ایشان جفای فاحش شده است» و به این هم قانع نشده برای تثبیت بیشتر ادعای خلاف خود، در بند 2 آنرا «نه فقط اتهام ناروا و اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) بلکه بیرون از دایره حق و انصاف شمرده‌اید و به این هم قناعت نکرده آن را سبب «مخدوش شدن همه مکتوبات امام»! دانسته‌اید.» در پاسخ باید دوستانه به شما گفت‌«خطاشناس نئی دلبرا خطا اینجاست.» اعتماد به گفته اطرافیان و مردم دیگر نه اهانت است و نه اتهام، و نه برخلاف حق و انصاف، زیرا این صفتی است که پیامبر اکرم(ص) به آن موصوف بود. حضرت امام راحل هم با تمام هوش و فراست ولی مانند پیامبر(ص) به اطرافیان و مردم دیگر اعتماد داشت. دشمنان پیامبر(ص) به آن حضرت تعریض می‌‌کردند که وی چرا به هر خبر و سخنی گوش می‌دهد و آن‌را باور می‌کند. قرآن‌مجید به دفاع از آن حضرت نفرمود که پیامبر شما چون معصوم (یعنی بیگناه) است. پس هیچوقت فریب نمی‌خورد! بلکه فرمود «قل‌هو اذن خیر لکم یومن بالله و یومن للمومنین» «سوره توبه/آیه 61) یعنی اشکال نکنید که چرا سخن دروغگویان را باور می‌کند. آن حضرت «اذن خیر» است و خوش‌باور و همانطور که به خدا ایمان دارد به مومنین اطراف خود هم اعتماد می‌کند، یعنی برخلاف گفته شما این باور به گفتار دیگران «نه اتهام ناروا و نه اهانت به ساحت پیامبر(ص) و...) است بلکه خوش‌باوری و قبول قول اطرافیانی می‌باشد که متهم به توطئه و دروغ نباشند یک صفت پسندیده و شایسته مقام بزرگان است. قرآن در جایی دیگر برای جلوگیری از عواقب زودپذیری خوشبینانه اخبار به پیامبر می‌فرماید هر خبری که راوی آن فاسق باشد درباره آن «تبین» و تحقیق کن تا به اشتباه نیفتی: «ان جائکم فاسق بنبأ فتبینوا...» یعنی اگر «تحت تاثیر القائات» مردم قرار گرفتی و آنرا پذیرفتی از روی احتیاط در اطراف آن تحقیق کن تا مبادا نادم و پشیمان شوی «ان تصیبوا طائفه» «بجهاله» و تصبحوا علی ما فعلتم «نادمین» یعنی اگر زودباوری مطلق باشد موجب پشیمانی خواهد شد و نتیجه آنکه اصل گوش فرا دادن به مردم و مخصوصا اطرافیان، سیره پیامبر(ص) است و نسبت آن به حضرت امام(ره) نه اتهام است و نه توهین و نه خروج از حق و انصاف. خود امام راحل در مواردی مطالبی گفتند که موید باور ایشان به سخنان اطرافیان بوده از جمله ادعایی که برخی مسئولین جنگ درباره عدم توان رزمندگان به ادامه جنگ به ایشان دادند که به قبول قطعنامه منتهی شد و پس از پیروزی رزمندگان در صحنه مرصاد و هزیمت دشمنان، حضرت امام به چگونگی آن پی بردند و جمله‌ای درباره تصمیم خود فرمودند (کتاب قطعنامه را بخوانید). نمونه دیگر باور نسبت دروغی بود که علیه رئیس‌جمهور وقت (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) مبنی بر مخالفت ایشان با ولایت فقیه مورد نظر امام داده بودند و نامه و روشنگری مقام معظم رهبری (رئیس‌جمهور وقت) آن توطئه را خنثی کرد و نمونه دیگر اقرار به خطای خود درباره دولت مهندس بازرگان بود که برخی از اعضای شورای انقلاب آنرا به امام بزرگوار معرفی کرده بودند. و همچنین سخن امام(ره) درباره روحانیت مبارز بود که با دخالت رئیس فقید مرحوم جامعه روحانیت مبارز مرتفع شد. 2. مرحوم حاج سیداحمد - استظهار نادرست شما از جمله «کسانی در جماران» و تطبیق آن با مرحوم سیداحمد خمینی، نوعی سفسطه و استفاده از شگرد ژورنالیستی و روش روانی برای نتیجه ناروای دیگر بود. طرح و تصریح نام کسی که در وسط نبوده ظلم به آن غایب و کاری بسیار نابجاست. درست نبود که نام کسی را که از او نام برده نشده و در این دنیا زندگی نمی‌کند بر سر زبان‌ها بیندازید و شریک واقعه کنید. این کار هم ظلم به آن مرحوم است و هم به بازماندگان مکرم ایشان. شما خوب می‌دانید که در جماران و حوالی بیت امام کسانی منزل کرده و حاضر بودند و در مواقعی حساس نقش‌هایی بازی می‌کردند و مرحوم آقا سیداحمد خمینی در بسیاری اقدامات آنها، با آنها اختلاف مشی داشت. ایکاش نام این مرحوم را (که علی‌رغم برخی از سران فتنه) پس از رحلت حضرت امام(ره) بهترین نقش را در دوام رهبری امام و انتقال به رهبر معظم انقلاب و دوام انقلاب داشته در این جریده نمی‌نوشتید و آن مرحوم را به این موضوع که رسوای جهان شده است آلوده نمی‌کردید. 3. شهید بهشتی - شما در دفاع صوری و مصلحتی خود از مرحوم شهید بهشتی توصیف آن شهید به «تمامیت‌خواه» و «دارای ظاهر لیبرالیستی» را «جفای بزرگی در حق آن شهید والامقام» وانمود کرده‌اید ولی در دفاع خود چیزهایی دیگر و از جمله خدمات ایشان را یادآور شده‌اید که نشان از بی‌اطلاعی دقیق شما از شخصیت آن عزیز است. البته آن شهید بزرگوار همواره بر صراط مستقیم بود ولی روشی خاص در مدیریت و در رفتارشناسی سیاسی و اجتماعی داشت. آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به گفته خود از سال 35 تا 60 یعنی 25 سال دوست نزدیک و همفکرو همسنگر شهید بهشتی بودند و کمتر کسی مثل ایشان به خصایل و عقاید و روش ایشان وقوف داشتند و همیشه در شداید و مشکلات به کمک آن شهید می‌رفتند. صفاتی چون تمامیت‌طلبی یا روحیه لیبرالیستی درباره ایشان برای کسانی که به معنی آن دقت کنند و در فکر بهره‌برداری سیاسی و شخصی از این الفاظ نباشند، نوعی ستایش آن شهید است زیرا ایشان به مدیریت بیشتر مسئولین اطمینان نداشت و نظارت و حضور خود را لازم می‌دانست (که می‌شود با کلمه اصرار بر تمامیت تعبیر کرد.) و این برای کسانی که از نزدیک با ایشان کار کرده‌اند روشن است. از طرفی ایشان آزاد فکر می‌کرد و روشی آزاد و مستقل برای خود داشت و اهل شعار و افراط و تفریط نبود. گاهی از این جناح و گاهی از آن جناح طرفداری می‌کرد و نمونه آن را در اسناد مجلس خبرگان قانون اساسی سال 59 می‌توانید ببینید. روحیه لیبرالیستی یا آزادمنشی با لیبرال که نام نهضت آزادی و دارای بعد سیاسی و ضدانقلابی است فرق دارد. نسبت صفت «ظاهر لیبرالیستی» و «تمامیت‌خواهی» جفا به شهید بهشتی نبود بلکه اگر جفایی واقع شده، جفا به ملت حزب‌الله است که در اثر مغالطه تفسیر نادرست از الفاظ، غبار ابهام برپا شود و جلو بصیرت ملت را بگیرد و توجه مردم را از اصل و متن قضیه که فتنه‌گران هستند به حواشی و فروع بی‌نتیجه منعطف کند. 4. افتادن در دام - شما با تحریف کلمه افتادن در دام وانمود کرده‌اید که آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای ندانسته و از روی اشتباه در دام بقیه 8نفر افتاده‌اند که این استنباط غلط یا نسبت نارواست. 5. آقای شریعتمداری- جا داشت بجای آن سرمقاله که دفاع تمام قد از متهم فتنه 88 و پرده کشیدن بر روی بصیرت و چشم انتظار مردم آگاه و نعل وارونه و پوشش آن دفاع از مقام مقدس امام و بیت او و شهید بهشتی بود، شما که قطعاً خاطرات اوج دفاع سال 65 هاشمی و کتاب ماجرای مک فارلین پسرش را خوانده‌اید خوب می‌دانید که ارتباط طرف ایرانی با مقامات آمریکا- به گواهی خود آنها- دست کم یک سال قبل یعنی سال 1364 و در واقع از سال 1985 میلادی بوده که اگر حضرت امام راحل و آقا سید احمد می‌دانستند، جمله «أین تذهبون» را خطاب به آنها می‌گفتند و جلو آن تماسها را می‌گرفتند. آقای شریعتمداری- در حدیث است: «رحم‌الله من عرف قدره ولم یتعد طوره». شما برخلاف این حدیث پا را از گلیم خود فراتر گذاشتید و طبق عادت به کاری پرداختید که در حد شما نبود. سزاوار نبود که گیس سفید مآبانه در جای قاضی و داور بنشینید و بین کسانی داوری کنید که بیش از شما حقایق مبارزه و انقلاب را شاهد بوده و فراز و نشیب‌های بسیاری از نزدیک تجربه کرده‌اند و حکمی صادر کنید که حکم بین دو جریان مرگ و حیات جامعه انقلابی اسلامی ایران است. جامعه‌ای که سایه خطر دشمنان در کنار آنهاست و ملتی که امروز به جزم و فهم و بصیرت بیشتر نیازمندند تا تردید و شک. و حقیقت واقعه مک فارلین و فتنه 88 و حوادث خطرناک آینده را از روزنامه کیهان می‌طلبند نه تردید و توقف در مسائل حاشیه و احیاناً تفرقه در صف متحد اصولگرائی، در زمانی حساس که صف اصولگرایان واقعی باید متحد باشد. در مقابل، اعتماد از جمله روزنامه‌هایی است که پاسخ حميد انصاري به اظهارات سيدمحمد خامنه اي را در مطلبی با عنوان «نه به عكس امام بلكه به خود امام توهين شده است!» منتشر کرده است. در بخش‌هایی از این مطلب آمده: واقعيت اين است كه در اظهارات ايشان نه به عكس امام بلكه به خود امام توهين شده است و شخصيت، مديريت و صلاحيت امام با تعابيري بد زير سوال رفته است. با عذرخواهي از خوانندگان محترم و آيت الله هاشمي رفسنجاني، تعبير گوينده اين مطالب كه آقاي هاشمي را مهره امريكا ناميده و يا تعبير «باند منحوس هاشمي» حقيقتا حتي از يك فرد عادي تا چه رسد به ايشان، بسيار دور از شان و انتظار است. وي در ادامه تاكيد كرد: مطالب و توهين هاي ايشان در اين بخش از جنبه هاي مختلف بايد بررسي شود. ايشان مدعي است پيش كشيدن پرونده سيد مهدي هاشمي نتيجه لورفتن سفر مك فارلين به ايران و نتيجه توطئه آقاي هاشمي و اطرافيان امام براي كنار زدن آقاي منتظري به وسيله امام بوده است! اصولا اين تهمت مبتني بر يك خلافگويي آشكار تاريخي است. چنانكه در ادامه مستندا بيان مي شود حضرت امام دو سال قبل از انتخاب آقاي منتظري به عنوان قائم مقام رهبري نسبت به خطرات حضور باند سيد مهدي هاشمي در بيت آقاي منتظري هشدار داده بود. وي در ادامه گفت: متاسفانه بايد گفت نسبت ناروايي كه جناب آقاي سيد محمد خامنه اي به امام و اطرافيان ايشان بر اساس يك مطلب خلاف واقع زده است، حتي فراتر از مطلبي است كه در خاطرات آقاي منتظري نوشته اند. ولي واقعيت امر با آنچه اين دو بزرگوار ادعا كرده اند ١٨٠ درجه متفاوت است. از جويندگان حقيقت خواهش مي كنم به سند قاطع و نكته مهمي كه در ادامه بازگو مي شود به دقت توجه كنند. اين نكته شاه كليد اثبات خلاف بودن اساس تحليلي است كه تهمت يادشده و ديگر نسبت هاي ناروايي كه در خاطرات و در اظهارات جناب ايشان آمده است كه گفته اند بركناري آقاي منتظري از سوي امام نتيجه توطئه يي است براي جانشيني امام كه همزمان با دستگيري سيد مهدي هاشمي در نيمه دوم سال ٦٥ به وسيله چند نفر از اصحاب نزديك امام آغاز شد. و هر دو نيز در اين تحليل خلاف واقع، امام خميني را در اين ماجرا در حد وسيله يي كه تحت تاثير فريب گزارشات دروغ اطرافيان و از روي عصبانيت تصميم گرفته است معرفي كرده اند. از روح امام راحل و فرزند مظلوم و ياران امام به خاطر بازگو كردن اين افترا و نسبت ناروايي كه نقل كردم، پوزش مي طلبم. وي در پايان يادآور شد: مدتي است شاهديم در زير سايه آن انواع نسبت ها را به امام مي دهند و متاسفانه رسانه هايي هم كه بايد پاسدار حرمت امام و اركان انقلاب باشند همزمان آن را بازتاب مي دهند. من در اينجا درصدد بيان تفصيلي ماجراي سفر مك فارلين و نادرست بودن نسبت هايي كه ايشان در همين رابطه مستقيما به ياران امام و اعضاي شوراي عالي دفاع خصوصا آيت الله هاشمي رفسنجاني زده است، نيستم هرچند كه به عنوان يك ايراني و فردي از نسل دوم انقلاب كه بر بسياري از رخدادها و وقايع انقلاب ناظر بوده ام نمي توانم تاسف عميق خويش را از اين همه خلاف گويي و اهانت ابراز نكنم. و نمي توانم دردمندانه و با صداي بلند نسبت به اينكه در گفت وگوي ايشان به طور مستقيم يا ضمني حضرت امام و اصحاب امام را فريب خورده بازيگران دسيسه هاي پنهاني امريكا و اسراييل معرفي كرده است، ابراز نكنم. آيا نسبت هاي تكاندهنده يي كه در اين گفت وگو به مرحوم يادگار امام و مسوولان دولت مورد تاييد امام داده شده است قابل سكوت و اغماض است؟ متاسفانه در اين گفت وگو موجي از توهين ها و نسبت هاي سهمگين نثار آيت الله هاشمي رفسنجاني شده است كه ناخواسته بسياري از آنها به امام نيز باز مي گردد مگر نه اين است كه ايشان باسابقه ترين همراهان نهضت امام و از اركان انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي در قبل و بعد از رحلت حضرت امام تا به امروز: و از امناي مورد اعتماد مردم و رهبري انقلاب هستند كه در كارنامه ٨٠ ساله زندگيش افتخار سال هاي طولاني جهاد و مبارزه با طاغوت توام با تحمل حبس و شكنجه و تبعيد و همراهي صادقانه در تمام صحنه هاي دشوار دوران انقلاب با امام، عضويت در شوراي انقلاب، نمايندگي هاي متعدد از مردم تهران و ايران در مجالس مختلف و دو دوره رياست جمهوري، ودوستي ديرين و مشاوري رهبر معظم انقلاب را دارد و منصوب ايشان به عنوان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام است؟






























































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن