تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819091214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان زیانبارترین جنگ تاریخی آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پایان زیانبارترین جنگ تاریخی آمریکا


پس از کشته شدن دهها هزار تن و صرف بیش از یک تریلیون دلار ، طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان به پایان رسید . رئیس جمهور آمریکا مدعی شد : عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب نابودی رهبری مرکزی القاعده شده است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور آمریکا با اعلام رسمی پایان جنگ 13 ساله درافغانستان ، مدعی شد : عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب نابودی رهبری مرکزی القاعده شده است  . باراک اوباما بدون اشاره به کشته شدن چند هزار نظامی آمریکایی و ناتو در افغانستان ، از این جنگ به عنوان نقطه عطفی برای آمریکا نام برد .
ناتو به ماموریتش در افغانستان پایان داد

جنک آمریکا در افغانستان با برگزاری مراسمی در کابل بطور رسمی و نمادین پایان یافت  .
اوباما که در مرکز ایالت هاوایی به سر می برد گفت : که عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب نابودی رهبری مرکزی القاعده شده عدالت را درباره اسامه بن لادن اجرا کرده و طرح های تروریستی را مختل کرده است  . شمار نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در سال 2010 در زمان اوج خود به 140 هزار نفر رسید و کشورهای غربی در نظر دارند 13 هزار و 500 سرباز در افغانستان باقی بگذارند . ادعاهای اوباما درباره دستاورهای جنگ در افغانستان در حالی است که بیش از 2 هزار و 200 کشته آمریکایی و بیش از یک هزار میلیارد دلار هزینه ، جنگ افغانستان را به یکی از زیانبارترین و بی حاصل ترین ماجراجویی های تاریخ سیاست خارجی آمریکا تبدیل کرده است  .
پایان زیانبارترین جنگ تاریخی آمریکا

نبرد بی حاصل آمریکایی ها در افغانستان در حالی به پایان رسیده که گروه طالبان در این کشور همچنان فعالیت و نگرانی هایی درباره تشدید فعالیت های تروریستی پس از خروج نیروهای خارجی در افغانستان وجود دارد که ممکن است همین مساله در آینده بهانه تازه ای برای حضور نظامی آمریکا در افغانستان باشد همان طور که آمریکایی ها اکنون به بهانه مبارزه با داعش حضور نظامی خود را در عراق تداوم بخشیده اند .
در این جنگ بیش از دو هزار و ۲۰۰ سرباز امریکایی جان خود را از دست دادند.
جنگ افغانستان در طول این سال‌ها شاهد کشته شدن سه هزار و ۵۰۰ سرباز خارجی بود و هزینه‌ای بیش از یک تریلیون دلار بر امریکا تحمیل کرد.
از حداکثر ۱۴۰ هزار سربازی که سال ۲۰۱۰ در افغانستان حضور داشتند، امریکا و ناتو تنها ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را باقی گذاشتند که تقریبا ۱۱ هزار تن از آنان امریکایی هستند. آمریکا بعد از این مراسم نمادین نظامیان خود را تحت عنوان مستشاران نظامی در افغانستان نگه می دارد.
 


دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن