تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804330604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به زیرساخت‌ها در ارتقای کیفیت اینترنت کشور


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: به نظر برخی کارشناسان اینترنتی، استاندارد کیفیت اینترنت در ایران تفاوت چندانی با اینترنت سایر کشورها ندارد و رسیدگی به برخی مشکلات زیرساختی نظیر سیم‌های فرسوده و نظارت رگولاتوری در استفاده سرویس‌دهندگان از ابزار امنیتی مناسب بر این ارتقای کیفیت، موثر است.




لزوم توجه به زیرساخت‌ها در ارتقای کیفیت اینترنت کشور


 


 

به نظر برخی کارشناسان اینترنتی، استاندارد کیفیت اینترنت در ایران تفاوت چندانی با اینترنت سایر کشورها ندارد و رسیدگی به برخی مشکلات زیرساختی نظیر سیم‌های فرسوده و نظارت رگولاتوری در استفاده سرویس‌دهندگان از ابزار امنیتی مناسب بر این ارتقای کیفیت، موثر است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به عقیده برخی صاحبنظران و فعالان این حوزه، اینترنت بی‌سیم در ایران قابلیت ارائه سرعت از یک تا چهار مگابایت را داشته و در حال حاضر اینترنت بی‌سیم مثل وایمکس از یک تا دو مگابایت  عرضه می‌شود کهاین میزان از نظر جهانی، سرعت استاندارد است. با ورود تکنولوژی ۳G و ۴G که دارای فن‌آوری بالاتری هستند، امکان بالا رفتن بیشتر سرعت اینترنت نیز وجود دارد. 

اینترنت ADSL نیز در کشور از چهار تا ۱۰ مگابایت سرعت دارد که میزان پهنای باند آن در خارج از کشور نیز به همین میزان بوده و تنها تفاوت اینترنت در ایران با سایر کشورها بحث حجمی فروخته شدن اینترنت در مورد خدمات سیمی است که  در هیچ جای جهان رایج نیست اما این امر در مورد اینترنت موبایل و بی‌سیم در همه کشورها وجود دارد.

شرکت‌های اینترنتی باید برای پیشگیری از دزدیده شدن حجم اینترنت از طریق هکرها، دارای تجهیزاتی باشند که بتواند مصرف غیر نرمال یک کاربر را تشخیص داده و سپس پورتش را قطع کند اما متاسفانه تعدادی شرکت‌های سرویس‌دهنده مجهز به این تجهیزات امنیتی نیستند و در این زمینه رگولاتوری باید اپراتورها را ملزم کند که تجهیزات مربوط به امنیت اینترنت و جلوگیری از هکرها را داشته باشد.

از زمانی که سرویس‌دهنده یک سرویس را به مشترک ارائه می‌دهد، این احتمال هست که در بخش‌های مختلفی این امکان قطعی وجود داشته باشد که باید در هر مورد به صورت جداگانه بررسی شود. گاهی اوقات قطع شدن اینترنت مساله‌ای نیست که مربوط به مشکل اپراتور باشد بلکه این مشکلات گاهی از شرکت زیرساخت است. تا زمانی که  ارتباطات اینترنتی، توسط سازمان‌هایی ارائه می‌شود که ممکن است SLA یا توافق‌نامه سطح خدمات خوبی نداشته باشند، به وجود آمدن این قطعی‌ها امری رایج است. علاوه بر آن زیرساخت‌های ارتباطی سیمی کشور نیز فرسوده است و همین امر نیز می‌تواند موجب قطعی اینترنت ‌شود.

به نظر فعالان شرکت‌های اینترنتی، شرکت زیرساخت اینترنت را با قیمت بالا به این شرکت‌های ارائه می‌کند و این در حالی است که هزینه‌های یک شرکت اینترنتی بزرگ شامل هزینه مربوط به لایسنس، ایجاد شبکه، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و ارتباطات بین استانی بوده که هزینه اینترنت خریداری شده از شرکت زیرساخت تنها ۱۰ درصد این هزینه‌ها را شامل می‌شود؛ بنابراین اگر شرکت ارتباطات زیرساخت در میزان هزینه فروش اینترنت شرکت‌ها ۲۵ درصد نیز تخفیف دهد، تغییر محسوسی در هزینه‌های نهایی شرکت ایجاد نمی‌شود و اگر شرکت زیرساخت، هزینه‌های انتقال اینترنت را نیز کاهش دهد، شرکت‌ها می‌توانند تخفیف خوبی به مشتریان بدهند و بر این اساس تاکنون تاثیرات تخفیف شرکت زیرساخت در سازمان احساس نشده است.

قیمت عادلانه اینترنت باید براساس هزینه‌هایی تعیین شود که شرکت‌های اینترنتی در مقابل آن می پردازند و اگر این هزینه به صورت عادلانه تعیین شود باید مشتریان در ایران هر گیگ اینترنت را از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنند. متوسط قیمت اینترنت بی‌سیم برای هر گیگ در خارج از کشور نیز حدود ۸ تا ۱۰ دلار است که تقریبا مساوی با هزینه‌ای است که مشترکان در ایران می‌پردازند. 

در شرایطی که تکنولوژی و تجهیزات اینترنت در کشور از خارج وارد می‌شود و هزینه انتقال آن نیز گران‌تر از خارج کشواست، باید دید که  اپراتور ایرانی چطور می‌تواند قیمت اینترنت را پایین‌تر از کشورهای خارجی عرضه کند.

مرجع : خبرگزاری ايسنا

تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن