تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803042564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خود را مقيد به اجراي مصوبه بانک مرکزي در ارتباط با نرخ سود بانکي مي دانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۱۰ق.ظ)
تقوي نژاد در ديدار با استاندار آذربايجان غربي: خود را مقيد به اجراي مصوبه بانک مرکزي در ارتباط با نرخ سود بانکي مي دانيم مدير عامل بانک سپه از پايبندي اين بانک به قوانين و مقررات بانک مرکزي خصوصاً نرخ سود بانکي تعيين شده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدکامل تقوي نژاد در ديدار با استاندار آذربايجان غربي با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه برخي مؤسسات مالي و اعتباري و بانک ها با عدم رعايت بخشنامه‌هاي بانک مرکزي درخصوص نرخ سپرده‌ها و تسهيلات باعث حاکميت يک رقابت ناسالم در بازار پولي کشور شده‌اند به همين خاطر منابع تحت اختيار مردم از طريق بانک ها در جهت توسعه کشور؛ به ويژه استان‌هاي مرزي قرار نمي‌گيرد.
وي تأکيد کرد: برخي بانک ها و مؤسسات مالي منابع جمع آوري شده از جامعه را در کارهاي واسطه اي و در بخش هاي مختلف غيرضروري نظير ساخت مجتمع‌هاي تجاري و... سرمايه گذاري مي‌کنند که اميدواريم با ابلاغ دستورالعمل نرخ سود سپرده‌ها توسط بانک مرکزي از اين روند جلوگيري شود.
تقوي نژاد در ادامه با اشاره به اراده قوي دولت در وصول مطالبات معوق بانک ها افزود: به دليل مسدود شدن بخشي از توان تسهيلات دهي بانک ها در قالب مطالبات معوق و عدم تمايل برخي بدهکاران بانکي متمول، اراده قوي در دولت براي وصول مطالبات معوق بانکي وجود دارد.
مدير عامل بانک سپه گفت: بايد فرهنگ بانکداري اسلامي در کشور رواج يافته و علاوه بر بانک ها ساير فعالان اقتصادي مسائل اسلامي را رعايت کنند.
وي با اشاره به لزوم بازبيني برخي قوانين و مقررات در حوزه برخورد با بدهکاران بانکي تأکيد کرد: بانک ها علاقه مند به تملک املاک و اموال مازاد نبوده، بلکه با توجه به اينکه وکيل سپرده گذاران هستند بايد از منافع آن‌ها حفاظت کند.
تقوي نژاد تصريح کرد: بانک سپه با تمام بدهکاران بانکي با يک روش واحد برخورد نمي‌کند، اين بانک براي کمک به توليد و اشتغالزايي به آن دسته از بدهکاران بانکي داراي واحد توليدي فعال با ارائه سرمايه در گردش کمک مي‌کند.
وي با بيان اينکه وصول مطالبات معوق توان بانک ها را جهت ارائه تسهيلات به بخش توليد افزايش مي‌دهد، افزود: بانک سپه علاوه بر تلاش براي وصول مطالبات، در راستاي منويات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي دولت مبني بر خروج بانک ها از بنگاه داري، بخش قابل توجهي از اموال مازاد خود را به فروش رسانده است.
وي ضمن اشاره به انجام برخي مأموريت‌هاي اقتصادي دولت به کمک بانک سپه تصريح کرد: بسياري از پروژه‌هاي نفتي و پتروشيمي از جمله پتروشيمي مياندوآب آذربايجان غربي با عامليت سرمايه گذاري بانک سپه در حال اجرا است.
وي در اين باره اضافه کرد: بانک سپه براي کمک به اشتغالزايي در استان آذربايجان غربي مساعدت‌هاي لازم را در راه اندازي پتروشيمي مياندوآب داشته است که اميدواريم هرچه سريع‌تر اين پروژه به نتيجه مورد نظر دست يابد.
وي به موفقيت‌هاي بانک سپه در فعاليت‌هاي ارزي اشاره کرد و گفت: اين بانک علي رغم تحريم توانست در سال گذشته به موفقيت‌هاي قابل توجهي در فعاليت‌هاي ارزي دست يابد.
* 80 درصد توليد ناخالص ملي ناشي از فعاليت بانک ها است
رئيس هيأت مديره بانک سپه گفت: 30 درصد از نقدينگي جامعه در اختيار مؤسسات پولي و مالي خارج از نظارت بانک مرکزي است اين در حالي است که براساس آخرين تحقيقات 80 درصد توليد ناخالص ملي کشور ناشي از فعاليت بانک ها است به همين خاطر براي کمک به افزايش نقش بانک ها در توليد بايد بر فعاليت بانک ها و مؤسسات مالي، نظارت بيشتري صورت گيرد تا بانک هاي مقيد به قوانين و مقررات بيش از اين متضرر نشوند.
وي يادآور شد: در بانک سپه کليه منابع جمع آوري شده هر استان در قالب تسهيلات در همان استان به مصرف مي‌رسد و انتظار مي‌رود مسوولان استان‌ها، بانک ها را در وصول مطالبات معوق ياري کنند تا آن‌ها بتوانند به توسعه اقتصادي کمک کنند.
* استاندار آذربايجان غربي: فعاليت برخي مؤسسات مالي براي اقتصاد مخرب است
استاندار آذربايجان غربي در اين ديدار گفت: بهترين کمک سيستم بانکي براي توسعه اقتصادي کشور تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است.
قربانعلي سعادت افزود: در حال حاضر 1245 واحد توليدي غيرفعال در استان آذربايجان غربي داريم که تعداد زيادي از آن‌ها صرفاً با تأمين سرمايه در گردش قادر به شروع فعاليت شده و به اشتغال بيش از 18 هزار نيروي کار در استان منجر مي‌شود.
وي در اين باره اضافه کرد: آن دسته از واحدهاي توليدي غيرفعالي که مشکل آن‌ها با تأمين سرمايه در گردش برطرف نمي‌شود نيازمند بررسي‌هاي پيشرفته تري است که بايد نسبت به بررسي آن اقدام شود.
استاندار آذربايجان غربي اظهار داشت: به دليل عدم کارشناسي مناسب در گذشته به طرح‌هاي بدون توجيه اقتصادي تسهيلاتي ارائه شده که در حال حاضر به دليل بدهي به سيستم بانکي به واحدهاي غيرفعال تبديل شده‌اند.
وي در عين حال ضمن اشاره به نقش شرايط اقتصادي چند سال اخير در غير فعال شدن برخي واحدهاي توليدي تصريح کرد: وضع اين قبيل واحدها متأسفانه به دليل افزايش بدهي‌هاي خود به سيستم بانکي روز به روز نامناسب تر مي‌شود به همين خاطر بايد مجموعه مسوولان و دست اندرکاران کشور براي خروج واحدهاي توليدي غيرفعال اقدامات لازم را انجام دهند.
سعادت با اشاره به شرايط مناسب استان آذربايجان غربي براي توسعه تجارت تأکيد کرد: از گذشته‌هاي دور مرزنشينان آذربايجان غربي از راه داد و ستد سنتي به امرار معاش پرداخته‌اند که امروز جوابگو نيست به همين خاطر برنامه‌هاي زيادي براي توسعه تجارت در اين استان طراحي شده است.
استاندار آذربايجان غربي بيان داشت: عدم بازپرداخت تسهيلات اخذ شده در چند سال اخير موجبات متضرر شدن بانک ها، توليدکنندگان و نيازمندان واقعي به تسهيلات شده است اميدواريم با کمک دستگاه‌ها و مسوولان مربوطه زمينه وصول مطالبات معوق بانک ها مهيا شود.
سعادت خاطر نشان کرد: از محل اجراي طرح نجات درياچه اروميه بخشي از نيروي انساني فعال در استان بيکار خواهند شد به همين خاطر انتظار مي‌رود بانک ها با تأمين سرمايه در گردش بخش صنعت به اشتغالزايي در استان آذربايجان غربي کمک کنند.
* فعاليت مخرب مؤسسات اعتباري
استاندار آذربايجان غربي با انتقاد از افزايش مؤسسات مالي و اعتباري و روند خصوصي سازي بانک ها خاطر نشان کرد: اين قبيل مؤسسات و بانک ها با جمع آوري منابع خرد مردم و اختصاص آن به کارهاي غيرمردمي به اقتصاد کشور و استان ضرر مي‌زنند و متأسفانه به استانداري‌ها هم اختياراتي مبني بر برخورد با مؤسسات مالي غيرمجاز تفويض نشده است.
سعادت به شرايط مطلوب توليد محصولات کشاورزي در استان آذربايجان غربي اشاره کرد و افزود:
سرمايه‌گذاران با کمک بانک ها مي‌توانند در زمينهٔ فعال‌سازي واحدهاي توليدي راکد و راه‌اندازي صنايع تبديلي کشاورزي در اين استان حضور فعال داشته باشند.
استاندار آذربايجان غربي از مدير عامل بانک سپه خواست به توسعه بخش‌هاي مختلف اقتصادي؛ به‌ويژه منطقه آزاد تجاري ماکو کمک کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن