تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 93 رکوردهاي توليد خيره کننده بوده است/ تمام نيازهاي داخلي را مي توانيم تامين کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۹:۲۲ق.ظ)
وزير جهاد کشاورزي: سال 93 رکوردهاي توليد خيره کننده بوده است/ تمام نيازهاي داخلي را مي توانيم تامين کنيم وزير کشاورزي گفت: اگر بتوانيم همانند امسال در توليد محصولات کشاورزي موفق باشيم تمام نيازهاي داخلي را مي توانيم با توان کشاورزان خودمان تامين کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمودحجتي وزير جهاد کشاورزي با اعلام اين مطلب که 64 نفر از کشاورزان برتر کشور در مراسم امروز تجليل خواهند شد، گفت: اين افراد توانسته‌اند ميزان توليد محصولات خود را در مقايسه با متوسط ملي افزايش داده و در برخي از موارد اين افزايش بسيار چشمگير بوده است.
وي ادامه داد: در محصول گندم آبي، نمونه کشوري امسال بيش از 12 هزار کيلو گندم در هکتار توليد کرده است در حالي که متوسط توليد 3 هزار و 750 کيلوگرم بوده است.
حجتي ادامه داد: در محصول گندم ديمي، نمونه کشوري امسال بيش از 6 هزار و 700 کيلوگرم در هر هکتار توليد داشته و اين 6 برابر متوسط کنوني توليد اين محصول در کشور است.
وي با ابراز اميدواري نسبت به رکوردهاي به دست آمده در سال 93 گفت: اين رکوردها ما را اميدوار خواهد کرد تا بتوانيم برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت خود را تدوين کرده و البته به نتيجه بخش بودن آن نيز خوش بين باشيم.
وزير جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد: به گمان ما اگر نصف رکوردهاي توليد در سال 93 در آينده محقق شود کليه نيازهاي کشور در داخل تأمين خواهد شد.
وي در مورد رکوردهاي جديد توليد محصولات برنج، پنبه، ذرت، چغندرقند، سيب زميني، کلزا، جو آبي، سيب درختي، پسته خشک، مرکبات، زيتون و انار آمارهاي توليد ذيل را اعلام کرد.
1- برنج 13 تن توليد در هکتار- متوسط ملي 4 هزار و 478 کيلو در هکتار
2- پنبه 7500 کيلو در هکتار- متوسط ملي 2 هزار و 300 کيلو در هکتار
3- ذرت 18 تن در هکتار – متوسط ملي 7 تن در هکتار
4- چغندر قند 115 تن در هکتار- متوسط ملي 42 تن در هکتار
5- سيب زميني 125 تن در هکتار- متوسط ملي 30 تن در هکتار
6- کلزا 7400 کيلو در هکتار- متوسط ملي 2100 تن در هکتار
7- جوي آبي 12 تن در هکتار- متوسط ملي 3 تن در هکتار
8- سيب درختي 166 تن در هکتار- متوسط ملي 14 تن در هکتار
9- پسته 13 تن در هکتار- متوسط ملي 700 کيلو در هکتار
10- مرکبات 118 تن در هکتار- متوسط ملي 18 تن در هکتار
11- زيتون 23 تن در هکتار- متوسط ملي 1800 کيلو در هکتار
12- خرما 33 تن در هکتار- متوسط ملي 5 تن در هکتار
13- انار 100 تن در هکتار- متوسط ملي 14 تن در هکتار
وزير جهاد کشاورزي در ادامه تصريح کرد: بسياري از نمونه‌هاي کشاورزي بدون کمک گرفتن از متوليان با مراکز علمي و تحقيقاتي دنيا در ارتباط بوده و حتي از مؤسسات تحقيقاتي دولتي در اين امر پيشي گرفته‌اند.
وي با اشاره به حضور 330 نفر از گندم کاران کشور در جلسه امروز خطاب به رئيس جمهور گفت: آقاي رئيس جمهور براي اولين بار مجمع ملي گندم کاران خبره کار خود را آغاز خواهد کرد و اميدواريم با توجه به نقش گندم در امنيت غذايي کشور بتوانيم سطح توليد اين محصول را در عرصه‌هاي توليدي کشور متحول کنيم.
وي اضافه کرد: خوشبختانه امسال بيش از دو ميليون تن گندم بيشتر از سال قبل خريداري شده است که اين نشان از تغيير روند کشاورزي در کشور دارد.
حجتي ادامه داد: ميزان خريد گندم در سال 93، 6 ميليون و 800 هزار تن بوده است که اين رقم در سال گذشته 4 ميليون و 800 هزار تن ثبت شده است.
وزير جهاد کشاورزي با اشاره به تاکيد رياست جمهوري براي حضور فعال بخش کشاورزي و بازارهاي جهاني گفت: خوشبختانه اين امر محقق شده است و در هشت ماهه اول امسال ما توانستيم 468 هزار تن معادل شير، محصولات لبني به خارج از کشور صادر کنيم که اين رقم 100 هزار تن از سال گذشته بيشتر بوده است.
وي ادامه داد: در زمينه گوشت مرغ ظرفيت کشور 3 ميليون تن است و ما با توليد 2 ميليون تن گوشت مرغ در حال حاضر تمام نياز داخلي را پوشش مي‌دهيم.
وي با اشاره به اين مطلب که در زمينه توليد گوشت مرغ و تخم مرغ نيازمند بازارهاي صادراتي هستيم، گفت: در سال 93 به ترتيب 51 هزار و 37 هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ به خارج از کشور صادر شده است.
وي در پايان ضمن تشکر از رياست جمهوري به علت افزايش سه برابري بودجه بخش عمراني حوزه خود گفت: سال گذشته 1900 ميلياردتومان اعتبار عمراني به بخش کشاورزي تخصيص داده شده بود که با عنايت حضرتعالي در سال 93 اين رقم به 4 هزار و 800 ميلياردتومان افزايش پيدا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن