تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820488202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوخت تمام نيروگاهها سال آينده از گاز تامين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۲۹ب.ظ)
در صورت صرفه جويي در بخش خانگي؛ سوخت تمام نيروگاهها سال آينده از گاز تامين مي شود معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: از سال آينده ١٠٠ درصد نيروگاه ها از سوخت گاز استفاده خواهند کرد که فاکتور اصلي براي رسيدن به اين هدف صرفه جويي در مصرف گاز بخش خانگي است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت نفت، سعيد متصدي، افزود: با تدابيري که امسال اتخاذ شده ميزان مصرف مازوت در نيروگاهها کاهش يافته و بيشتر اين مراکز از گاز استفاده مي کنند، به طوري که ميزان مصرف گاز در نيروگاه ها، امسال در مدت مشابه سال گذشته از ٨٠ ميليون مترمکعب به حدود ١٠٠ تا ١١٠ ميليون مترمکعب افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: از ١٦٠ ميليون مترمکعب نياز روزانه سوخت در نيروگاهها، ٤٠ ميليون متر مکعب مازوت و١٠ تا ١٥ ميليون مترمکعب با گازوئيل تامين مي شود.
متصدي تصريح کرد: استفاده از مازوت نه تنها براي محيط زيست، بلکه براي صنايع نيز قابل قبول نيست، زيرا مصرف آن موجب افزايش گوگرد و آلودگي هوا، همچنين بالا رفتن استهلاک در نيروگاهها مي شود که مقرون به صرفه نيست.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: يکي از مهمترين برنامه هاي اين سازمان حذف سوختهاي سنگين و آلاينده از نيروگاهها و صنايع است که در اين زمينه هماهنگي هايي را با وزارت نفت و نيرو داشته ايم، همچنين با هماهنگي که با وزارت نفت انجام شده از سال آينده پيش بيني شده ١٠٠ درصد نيروگاهها از سوخت گاز استفاده کنند که فاکتور اصلي براي رسيدن به اين هدف صرفه جويي در مصارف خانگي است.
وي گفت: متاسفانه به علت برنامه ريزي ناصحيح در سالهاي گذشته، امسال براي تامين گاز به عنوان سوخت براي نيروگاهها در زمستان با مشکل مواجه هستيم که اين مشکل سال آينده برطرف خواهد شد.
متصدي افزود: سازمان محيط زيست با سازمانهاي مرتبط در زمينه فعاليت صنايع تدابيري را اتخاذ کرده که زمستان امسال با کمترين ميزان مصرف مازوت سپري شود، براين اساس از برخي صنايع خواسته شد تا ميزان توليد خود را تا حد مقدور کاهش دهند و هم اينکه تعميرات خود را در فصل زمستان انجام دهند تا ميزان مصرف سوخت براي توليد کاهش يابد.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: با تمام هماهنگي هاي انجام شده، سازمان محيط زيست به ادارات کل دستور داده تا با صنايعي که مطابق با استانداردهاي مورد نظر اين سازمان فعاليت نمي کنند و موجب آلودگي مي شوند، برخورد کند.
وي ادامه داد: مشکل عمده در تامين گاز مورد نياز، مصرف بيش از حد اين سوخت در بخش خانگي است، چرا که در منازل از برخي لوازم گرمايشي مانند شومينه استفاده مي کنند که نسبت به ميزان گازي که مصرف مي کنند راندمان بسيار پاييني دارد و بيشتر حرارت و سوخت هدر مي رود و پرت مي شود.
متصدي افزود: با محاسبات انجام شده ٩٠ تا ٩٥ درصد انرژي از طريق شومينه هدر مي رود و راندمان آن بين ٥ تا ١٠ درصد است که اين موضوع موجب افزايش مصرف گاز در منابع خانگي مي شود، در حالي که اگر بين ١٠ تا ٢٠ درصد از مصارف خانگي کاهش يابد گاز تمام نيروگاههاي کشور تامين خواهد شد و ديگر نيازي به مصرف مازوت و گازوئيل نيست.
به گفته وي در بخش خانگي روزانه حدود ٤٠٠ تا ٥٠٠ ميليون متر مکعب گاز مصرف مي شود.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست، با بيان اين که اولويت شرکت ملي نفت و گاز تامين گاز منازل است، گفت: تامين سوخت نيروگاهها و صنايع به ترتيب در اولويتهاي بعدي قرار دارد.
وي افزود: يکي از اصلي ترين راهها که مي تواند کمک کند تا سوخت نيروگاهها و صنايع در فصل سرد سال نيز با گاز تامين شود، صرفه جويي در بخش خانگي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن