تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820426847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتخاري براي داوري كردستان


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 16:31:03 , 1393/10/06
اشكان حسن خان پور
افتخاري براي داوري كردستان
در این روزها که به شنیدن خبرهای ناگوار اعم از بی عدالتی و بی اخلاقی در ورزش استان عادت کرده ایم ، پیوستن آرمان اسعدی جوان شایسته و برومند به جمع داوران بین المللی فوتبال جهان به قول بعضی ها چسبید.
شايد بعد از بد شانسي و کم لطفي فدراسيون در حق اولين بانوي بين المللي فوتبال کردستان سرور ساعد ، اين اتفاق مي تواند اميد دهنده فرداهاي روشن داوري و فوتبال استان باشد. البته فيفا چندان هم با نام داوران کردستان بيگانه نيست و در ساليان گذشته آقايان مهرپيما و يثربي در جمع داوران بين المللي حضور داشتند . اما در کمال تاسف در اين سالها از فوتبال کردستان دور هستند. شايد نمي شود يا نمي خواهند يا نمي گذارند. به هر حال.

از نشدن ها بگذريم و به شدني بپردازيم که ثابت کرد پاک بودن شرط اول رسيدن به قله هاي موفقيت است. نگارنده دليلي بر مدح و ستايش نامبرده به منظور رسيدن به نفع خاصي نمي بيند. بلکه وظيفه انساني ماست بزرگمرداني چون ايشان و امثال محمد طهماسبي، سهراب جلالي، همايون قمري و ... را در زمان حيات ارج نهاد. اينان کساني هستند که هيچگاه حاضر نشدند براي رسيدن به اهداف شخصي، خود را ابزار دست نا اهلان کنند.


هر چند در اين سالها با آنها خوب نبوديم و دلشان از دستمان خون است. مثل چند سال پيش که با شرمساري تمام در فوت يکي از پيشکسوتان داوري استان حاضر شديم و بيشتر گريه هايمان به خاطر عذاب وجدانمان بود و اگر تواني داشت اجازه حضور برخي ها را بر سر مزارش نمي داد.


موفيت آرمان عزيز مرهون تلاش و تمرينات طاقت فرساي او و البته عملکرد و تمرکزش در مسابقات چندين سال اخير بود. عملکردي که جرقه اش در داربي چند سال پيش اصفهان زده شد. زماني که کمک داور مسعود مرادي بود و گل ابراهيم توره مهاجم آماده آن روزهاي سپاهان را به درستي آفسايد اعلام کرد. جداي از عملکرد خوب، اخلاق و رفتار حسنه اش در جامعه داوري ايران زبانزد است.


اما ما همچنان شرمنده ايم آنگونه که بايد و شايد قدر نخبه هاي ورزشي کردستان را نمي دانيم و ناجوانمردانه آن ها را مورد هجوم قرار مي دهيم. شعار پرستان پر ادعا براي تبريک گفتن هاي يک متري در خيابان ها صف کشيده اند و صندوق پيامک هاي گوشيش ديگر جايي براي پيام هاي جديد ندارد.


اين اول ماجراست مدتي ديگر يادمان مي رود که آرمان و آرمان ها چه جايگاهي داشتند همانگونه که حالا قديمي ها را به بهاي پشت ميز نشستني و کت و شلوار پوشيدني و بعضا شماره دادني فراموش کرده ايم. البته صورتحساب هاي بانکي هم که جاي خود دارد. قلم ما هم بد عادت شده است. انگار نمي تواند دو جمله پشت سر هم اميدواري بدهد و فوراً ياد نامهرباني هاي هميشگي مي افتد. قول هايي که هيچگاه عملي نشد و خدمت هايي که آبکي از آب درآمد . شعارهايي که نتيجه اش پر کردن جيب خودمان و اطرافيان بود و بس.

 



16:31:03 , 1393/10/06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن