تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819527255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شرايط سخت بورسي عبور کرده ايم/ مقايسه آمارهاي سازمان بورس از ابتدا تا به امروز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۵۶ب.ظ)
رئيس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار: از شرايط سخت بورسي عبور کرده ايم/ مقايسه آمارهاي سازمان بورس از ابتدا تا به امروز بازار سرمايه با فراز و نشيب هاي زيادي شاهد بود که با حمايت ارکان مختلف نظام، خوشبختانه از اين شرايط سخت عبور کرده ايم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي صالح آبادي، رئيس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و مديرعامل جديد بانک توسعه صادرات در مراسم توديع و تکريم رؤساي سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنين بانک توسعه صادرات با تشريح سه رويکرد خود در سازمان بورس اظهارکرد: استفاده از تجربه حداکثري از بازار ملي، نگاه اسلامي ايراني به بازار سرمايه و توجه به توسعه کمي و کيفي به بازار از مهمترين شاخص هاي پيش روي سازمان بورس و اواق بهادار بود.
وي در خصوص محور توسعه الکترونيکي افزود: يکي از اقدامات مناسبي که در اين راستا انجام شد استقرار سامانه هاي خوب و هوشمند نظارتي، تعاملي با متقاضيان بازارهاي سرمايه بود.
صالح آبادي در خصوص مقررات پايين دستي نيز اظهارکرد: اين مقررات در تعداد صفحات بالا تدوين شده که توسعه فرهنگ سهام داري، ارتقاء شفافيت و ورود بزرگترين شرکت هاي توليدي به بازارسرمايه و اجراي اصل44 از مهمترين اقدامات انجام شده در اين مدت بود.
مديرعامل سابق سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در خصوص حوزه هاي کمي اين سازمان نيز گفت: بورس هاي انرژي و فرابورس اضافه شدند و بورس هاي فلزي و کشاورزي نيز با يکديگر ادغام شدند؛ امروز 11 نوع نهاد مالي نيز در کشور ثبت شده است.
وي با اشاره به مقايسه آمارها از زمان تصويب قانون نيز گفت: در گذشته 81 نهاد ثبتي و امروز نزديک به 433 نهاد؛ انواع ابزارها از 2 به 12 ابزار رسيده است. تعداد کدهاي معاملاتي از 3.1 ميليون به 7.6 ميليون کد معاملاتي رسيده است؛ تعداد شرکت هاي ثبت شده سهامي عام از 432 شرکت به 605 شرکت افزايش داشته است، حجم معاملات سالانه در سال 84 از 14 ميليارد تومان با رشد 16.5درصدي به 230ميليارد تومان رسيد. ارزش سالانه اوراق بهادار و فرابورس در سال 84 از 5هزار و 800 ميليارد تومان به 126 هزار ميليارد تومان رسيد. تعداد دفعات معاملات از 2 ميليون به 22ميليون، ارزش معاملات اوراق بهادار با درآمدثابت با 47 برابر رشد از 232 ميليارد تومان به 11 هزار ميليارد تومان، ارزش معاملات برتر به 30 هزار ميليارد تومان رسيد، حجم معاملات سالانه کالايي از 5.1 ميليون تن کالا به 24.6 ميليون تن رسيد، ارزش معاملات از 2.400 هزار ميليارد تومان به 44 هزار ميليارد تومان رسيد که با افزايش 18.3 برابر رو به رو بود، تعدا کالاهاي پذيرفته شده با 6 برابر رشد از 23 به 133 کالا افزايش داشت، ايستگاه هاي معاملاتي نيز از 200 ايستگاه به 1100 ايستگاه رسيد، ارزش بازار نيز با رشد 12برابري از 32هزار ميليارد تومان به 413هزار ميليارد تومان رسيد قراردادهاي آتي و کالايي نيز به 21هزار ميليارد تومان رسيد.
وي در پايان گفت: بازارسرمايه با فراز و نشيب هاي زيادي شاهد بود که با حمايت ارکان مختلف نظام، خوشبختانه از اين شرايط سخت عبور کرده ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن