تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802220319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت با توسعه تحصيلات تکميلي تئوريزه کردن عقب ماندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۵۳ق.ظ)
مخالفت با توسعه تحصيلات تکميلي تئوريزه کردن عقب ماندگي است رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برخي مخالفت‌ها با توسعه تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد اسلامي تصريح کرد: مخالفت با توسعه تصيلات تکميلي به نوعي تئوريزه کردن عقب ماندگي است.
به گزارش خبرگزاري موج، علوي فاضل در اختتاميه همايش تشکل‌هاي سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا) که در هتل ارس مشهد برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: امروز مساله توسعه تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد هم به عنوان يک مزيت و هم به عنوان ابزاري براي حمله به اين مجموعه شناخته مي‌شود.
وي با بيان اينکه برنامه دانشگاه آزاد در اين خصوص براساس اسناد بالادستي نظام جمهوري اسلامي است، تاکيد کرد: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود 20 درصد توسعه تحصيلات تکميلي به دانشگاه آزاد محول شود که در سال 93 اين ميزان به 15 درصد رسيده است، در نقشه جامع علمي کشور نيز سهم دانشگاه آزاد در توسعه تحصيلات تکميلي مشخص است که تاکنون يک چهارم از آن محقق شده است.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه دانشگاه آزاد در اين زمينه بر مبناي منويات مقام معظم رهبري گام بر مي‌دارد، گفت: مقام معظم رهبري در اين خصوص بر توسعه تحصيلات تکميلي براساس علاقه دانشجويان تاکيد داشتند؛ علاوه بر اين رعايت اسناد بالادستي براي ما يک وظيفه است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد 19.4 درصد متقاضيان مقطع کارشناسي ارشد و 7.4 درصد متقاضيان مقطع دکتري را جذب کرده است.
علوي فاضل با تاکيد بر اينکه تحصيل، يک حق است، خاطرنشان کرد: برخي از مخالفين به ما مي‌گويند، با افزايش پذيرش دانشجو تعداد بيکاران زياد خواهد شد، سوال ما اين است که آيا شما براي ايجاد اشتغال براي ديپلمه‌ها برنامه‌اي داشته‌ايد، دانشگاه آزاد با توسعه تحصيلات تکميلي در راستاي احقاق اين حق فعاليت مي‌کند.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي تاکيد کرد: متاسفانه برنامه دقيقي براي اجراي اسناد بالادستي اجرا نشده است در حال حاضر در مجموع حدود 1.5 ميليون تقاضا براي تحصيل در مقطع کارشانس ارشد وجود دارد، اين ميزان در مقطع دکتري تخصصي 320 هزار نفر است، اين در حالي است که کل ظرفيت دانشگاه‌هاي کشور براي اين منظور کمتر از 24 هزار نفر است.
علوي فاضل تصريح کرد: به چه حقي عده‌اي به خود اجازه مي‌دهند که بگويند جوانان کشور توان ندارند و نبايد درس بخوانند، مقام معظم رهبري هميشه بر اميدبخشي تاکيد داشته‌اند؛ چرا با اين سخنان جوانان را نااميد مي‌کنيد.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به انعقاد توافق‌نامه همکاري بين دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت علوم، اظهار کرد: طبق اين توافق‌نامه قرار شد تا ارديبهشت سال 94 واحدهاي علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد که مجوز شوراي گسترش وزارت علوم را ندارند به پرديس علوم و تحقيقات تبديل شوند.
وي افزود: همچنين طي اين توافق ما بر آن شديم، 5000 عضو هيأت علمي تا پايان امسال جذب کنيم که تاکنون 2300 نفر جذب شدند.
علوي فاضل با بيان اينکه نگاه دولتي صرف به تحصيلات دانشگاهي، آن را دچار شکست مي‌کند، بيان کرد: دانشگاه آزاد هيچ بودجه‌اي از دولت دريافت نمي‌کند و عمده تکيه‌اش بر دريافت شهريه‌ها است.
وي ادامه داد: در حال حاضر بين 160 تا 170 واحد دانشگاهي ضررده داريم، نبايد بخش خصوصي را با استانداردهاي بخش دولتي مورد سنجش قرار داد، اين در حالي است که از سال 65 تا 93 ظرفيت ورود دانشگاه‌هاي دولتي بين 100 تا 110 هزار نفر در نوسان بوده است، در اين خصوص دانشگاه آزاد در راستاي تحقق اسناد بالادستي گام برداشته است.
علوي فاضل در بخش ديگري از سخنان خود با تکيد بر لزوم آموزش براي فعاليت در تشکل‌هاي دانشجويي، خاطرنشان کرد: در فعاليت‌هاي سياسي بايد بر دو مساله توجه داشت، دانشجويان بايد تفاوت‌هاي بين آراي سياسي و انديشه‌هاي سياسي بدانند؛ در حقيقت انديشه سياسي امري غيرقابل تغيير بوده، اما؛ آراي سياسي هميشه تغيير مي‌کنند.
وي با بيان اينکه گاهي اوقات مرز بين آرا و انديشه سياسي مخلوط مي‌شود، گفت: ما اصلي به نام انقلاب اسلامي داريم که هر جرياني بايد خود را در چارچوب آن معرفي کند، ما بايد انديشه سياسي انقلاب را شناخته و نگذاريم برخي آراي سياسي خود را به اسم انديشه سياسي به انقلاب تحميل کنند.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته سعي شد برخي آرا به عنوان انديشه سياسي انقلاب معرفي شود، بايد توجه داشت که ممکن است عناويني چون اصلاح‌طلبي، اصول‌گرايي و اعتدال‌گرايي تغيير کنند، اما؛ انديشه انقلاب نبايد تغيير کند، بنابراين رفتار سياسي ما نبايد به انديشه سياسي انقلاب ضربه بزند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن