تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 30 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1854986594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آیا بداء در امر ظهور ممکن است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آیا حصول بداء در ظهور ممکن است؟
امام زمان
فلسفه ى لقب (قائم) و (منتظر) براى حضرت مهدى علیه السلامصقر بن ابى دلف از امام جواد علیه السلام روایت مى كند كه فرمود: امام و جانشین پس از من ، فرزندم على خواهد بود، فرمان او فرمان من ، سخن او سخن من و اطاعت و پیروى از او، اطاعت و پیروى از من است ، و امام و خلیفه پس از او فرزندش حسن خواهد بود، فرمان او فرمان پدر او است ، سخن او سخن پدرش و اطاعت و پیروى از او، اطاعت و پیروى از پدرش ‍ مى باشد.امام علیه السلام لحظاتى سكوت اختیار كرد، به او گفتم : اى فرزند رسول خدا! امام پس از حسن چه كسى خواهد بود؟امام جواد با شنیدن این سخن ، به شدت گریست ، و آنگاه فرمود: پس از حسن ، فرزند او كه قیام كننده ى به حق و مورد انتظار مردم است ، امام مسلمانان و دوازدهمین جانشین رسول خدا خواهد بود.عرض كردم : چرا به آن حضرت ، (قائم ) گفته مى شود؟فرمود: زیرا آن حضرت پس از فراموش شدن نام و یادش در میان مردم ، و ارتداد بسیارى از پیروان امامت و ولایت وى ، و فاصله گرفتن از كیش و مذهب تشیع ، قیام و ظهور مى كند.گفتم : چرا به او(منتظر) مى گویند؟فرمود: زیرا غیبت او طولانى مى شود، و زمان ظهور وى به درازا خواهد كشید، پس مؤمنان با اخلاص منتظر ظهور او باقى خواهند ماند، و صاحبان روحیه ى شك و تردید، وجود او را انگار مى كنند، و منكران امامت وى ، نام و یادش را به استهزإ و سخره خواهند گرفت ، و گروهى دروغ گو، زمان ظهور و قیام وى را تعیین مى كنند، و گروهى دیگر به جهت تعجیل در زمان ظهور وى ، خود را به هلاكت و نابودى مى كشانند، و فقط مسلمانان با اخلاص و پیروان ثابت قدم ، اهل نجات و سعادت خواهند بود. 1امام جواد علیه السلام به عبدالعظیم حسنى پیرامون اوصاف حضرت مهدى علیه السلام فرمود: او (مهدى علیه السلام ) كسى است كه در عصر غیبت باید به انتظارش نشست و در زمان ظهور، از دستوراتش اطاعت نمود، او نسل سوم فرزند من است ، چنانكه خداوند كار نبوت و پیامبرى موسى علیه السلام را در زمان كوتاهى كه مى رفت براى خانواده اش آتشى بیاورد، اصلاح نمود، ظهور حضرت مهدى علیه السلام را نیز در یك شب اصلاح و آماده خواهد نمود، او هم نام و هم كنیه ى جد بزرگوارش رسول اكرم صلى الله علیه و آله و سلم است ، زمین و حركت آن در اختیار او است .عبدالعظیم گفت : مولاى من ! چرا آن حضرت به لقب (قائم ) مشهور شده است ؟فرمود: زیرا قیام و ظهورش زمانى واقع مى شود كه به سبب طولانى شدن زمان غیبت وى ، نام او از یاد و زبان مردم فراموش گشته ، و بسیارى از معتقدان به امامت آن حضرت نیز، مرتد شده و امامت او را انكار خواهند نمود.و او را همچنین (منتظر) نامیده اند، بدان جهت كه مدت غیبت او بسیار طولانى است ، و در آن زمان طولانى ، انسان هاى مخلص و مؤمن ، منتظر خروج و قیام وى مى باشند، و آنانى كه شك و تردید در قلبشان راه یافته ، وجود او را انكار خواهند نمود، و هر كس در امر ظهور و فرج او تندروى و عجله كند، هلاك مى گردد. 2امام جواد علیه السلام به عبدالعظیم حسنى پیرامون اوصاف حضرت مهدى علیه السلام فرمود: او (مهدى علیه السلام ) كسى است كه در عصر غیبت باید به انتظارش نشست و در زمان ظهور، از دستوراتش اطاعت نمود، او نسل سوم فرزند من است ، چنانكه خداوند كار نبوت و پیامبرى موسى علیه السلام را در زمان كوتاهى كه مى رفت براى خانواده اش آتشى بیاورد، اصلاح نمود، ظهور حضرت مهدى علیه السلام را نیز در یك شب اصلاح و آماده خواهد نمود، او هم نام و هم كنیه ى جد بزرگوارش رسول اكرم صلى الله علیه و آله و سلم است ، زمین و حركت آن در اختیار او استسختى زمان غیبت
امام زمان(عج)
عبدالعظیم بن عبدالله حسنى از امام جواد علیه السلام روایت مى كند كه فرمود: هرگاه فرزندم على (امام هادى ) به شهادت برسد، چراغ دیگرى پس ‍ از او روشن خواهد شد و سپس امر امامت براى مدتى مخفى و پنهان مى شود، واى بر آنانى كه در زمان غیبت به تردید بیافتند! و خوشا به حال كسانى كه بتوانند با كمك دین خود، از آتش حوادث زمان غیبت فرار كند! پس در آن زمان حوادث بزرگى به وقوع مى پیوندد و كار مؤمنان به شدت و سختى مى افتد، آن چنان كه كوه ها از شدت به خود مى لرزند، و پایداران در دین نیز متزلزل مى شوند. 3 انقلاب امام زمان علیه السلام وعده ى خدایىابو هاشم جعفرى مى گوید: در مجلس امام جواد علیه السلام بودم ، سخن از خروج سفیانى كه یكى از نشانه هاى ظهور امام علیه السلام زمان است به میان آمده ، و گفته شد كه روایت شده ، خروج سفیانى از قضایا و نشانه هاى حتمیه ى ظهور امام زمان است ، به آن حضرت عرض كردم : آیا در امور حتمى عالم نیز براى خدا بدا حاصل مى شود؟ (یعنى ممكن است خداوند تصمیم خود را تغییر دهد)؟فرمود: آرى ! گفتم : اینگونه كه شما مى فرمایید، مى ترسم كه در ظهور و قیام امام زمان نیز براى خداوند بدا حاصل شود؟امام علیه السلام فرمود: قیام و ظهور امام زمان علیه السلام از وعده هاى الهى است ، و خداوند هیچ گاه از وعده ى خویش تخلف نمى كند. 4 اعجوبه اهل البیتسید ابوالفضل طباطبایى اشكذرى ، مهدى اسماعیلىتهیه و تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان1. خرایج و جرایح : 3/1171 ح 66.2. خرایج و جرایح : 3/1171، ح 66.3. غیبة نعمانى : 186، ح 37، بحارالانوار: 51/157، ح 3.4. غیبة نعمانى : 302، ح 10. بحارالانوار: 52/250، ح 138. اثبات الهداة : 3/740، ح 123.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن