تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817935349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات سران فتنه شديدتر از حصر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجازات سران فتنه شديدتر از حصر است
نماينده مجلس خبرگان با اشاره به گناه بزرگ فتنه‌گران گفت: نظر قضايي هر چه باشد لازم‌الاجراست اما آنچه مشخص است نظام با آنها به رأفت و رحمت معامله كرده است اما اگر محاكمه شوند قطعاً مجازاتشان شديدتر خواهد بود اما اينكه چه نوع مجازاتي باشد را قاضي معين مي‌كند.
به گزارش فارس، آيت‌الله مجتهد شبستري نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به جايگاه و مختصات 9 دي ماه در تاريخ انقلاب اسلامي گفت: در تاريخ اسلام هميشه يك مقاطع حساسي داشته‌ايم كه دشمنان اسلام قصد توطئه داشته‌اند و فتنه‌هايي در طول تاريخ اسلام به وجود آورده‌اند، فتنه‌اي كه قرآن مجيد درباره آن بحث «اشّد من القتل» را مطرح مي‌كند و مي‌گويد فتنه از قتل نفس هم بالاتر و شديدتر است. قرآن سپس تصريح مي‌كند كه مردم گمان مي‌كنند كه آنها را امتحان نمي‌كنيم، اما ما گذشتگان و آيندگان را امتحان مي‌كنيم تا صادقين از كاذبين مشخص شوند، از اين رو فتنه به معناي عذاب هم مطرح شده است، از اين رو از اين فتنه‌ها در تاريخ اسلام هم زياد بوده و ما در تاريخ انقلاب اسلامي هم فتنه‌هاي مختلفي را ديده‌ايم.
وي افزود: فتنه‌گران در سال 88 به بهانه تقلب در انتخابات فتنه‌اي را ايجاد كردند كه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و از مصاديق فتنه اشد من القتل بود. آنان هشت ماه با ادعاي تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري كشور را درگير كردند و ما شاهد بوديم كه ريشه اصلي آن در خارج و با توطئه استكبار يعني امريكا، انگليس و اسرائيل عليه نظام اسلامي بوده است و آنها از اين طريق قصد براندازي داشته‌اند.
اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اما در داخل نيز به تعبير بعضي‌‌ها اين افراد فتنه‌گر يا فتنه‌زده بوده‌اند اما در هر حال اينها براي دشمنان دستاويزي شدند كه قصد براندازي داشتند. انتخابات در كشور ما كاملاً سالم بوده نه مانند انتخابات رژيم شاه كه خودشان صندوق‌ها را پر مي‌كردند و تقلب مي‌شد، اما فتنه‌گران با ادعاي تقلب يك عده را به خيابان كشيدند و لشكركشي و اردوكشي راه انداختند و مردم كه در آن زمان ناآگاه بودند و برخي ديگر از سودجويان مانند مزدوران استكبار از اين بلوا سوءاستفاده كردند.

    فتنه‌گران با حمله به خيمه‌هاي عزاداري پرچم‌هاي امام حسين عليه‌السلام را به آتش كشيدند
آيت‌الله مجتهد شبستري گفت: فتنه‌گران در روزهاي متعدد و به مناسبت‌هاي مختلف مقدسات را نقض كردند. آنها در روز قدس، 13 آبان و روز 16 آذر شعارهاي هنجارشكنانه دادند و به مقام شامخ ولايت و حضرت امام و مقام معظم رهبري اهانت كردند و اين مسائل تا روز عاشورا ادامه داشت كه آنها وقاحت را از حد گذرانده و علاوه بر اهانت به امام و رهبري و نظام جمهوري اسلامي به مقدسات ما يعني امام حسين عليه‌السلام جسارت كردند. فتنه‌گران با حمله به خيمه‌هاي عزاداري، پرچم‌هاي امام حسين عليه‌السلام را به آتش كشيدند و به روايتي قرآن‌ها را نيز آتش زدند كه در حادثه عاشوراي 88 تعدادي كشته و برخي مجروح شدند.
وي با اشاره به قيام همه‌جانبه مردم در 9 دي ماه در مقابل تعرض فتنه‌گران گفت: تا آن زمان رهبري تدابير لازم را انجام داده و توانسته بودند تا حدي اين فتنه را مديريت كنند تا به جاي باريك كشانده نشود، به هر حال از نمايندگان ستادهاي آنها دعوت و با آنها صحبت كردند و حتي دستور دادند برخي از صندوق‌ها بازشماري شود كه اين موضوع تا حدي جلوي توسعه فتنه را گرفت و به هر حال آنچه لازم بود از سوي رهبر انقلاب انجام شد، اما مردم كار اساسي كردند و براي خاموش كردن اين فتنه روزهاي 8 و 9 دي به خيابان آمدند. روز عاشورا كه مصادف با ششم دي بود فتنه‌گران به مقدسات جسارت كردند، از اين رو به بنده گفتند كه مردم قصد راهپيمايي در سراسر كشور را دارند و من نيز رؤساي هيئات حسيني را در تبريز و برخي از علما و افراد مؤثر در اجتماعات را به منزل دعوت كردم و گفتم جريان از اين قرار است و مردم در برابر اين چند ماهي كه عده‌اي ناآگاه و مزدور شعارهاي نامناسب دادند مي‌خواهند راهپيمايي كنند و لازم است تظاهرات گسترده مردمي انجام شود تا اين فتنه را محكوم كنند. بعد صحبت شد كه راهپيمايي در روز هشتم باشد يا نهم دي‌ماه؛ من نيز تأكيد كردم تبريز هميشه پيشتاز بوده و كار نبايد به 9 دي بماند. آنها نيز حرف بنده را زدند و تأكيد كردند كه كاسه صبر مردم لبريز شده است و بنابراين روز هشتم دي‌ماه براي اين راهپيمايي در نظر گرفته شد و ما شاهد بوديم كه در روز هشتم دي اجتماع عظيمي ايجاد شد و راهپيمايي گسترده‌اي اگر نگوييم بالاتر از راهپيمايي 22 بهمن اما قطعاً كمتر هم نبود شكل گرفت.
اين نماينده مجلس خبرگان ادامه داد: قرار شد سخنران آن مراسم هشتم دي بنده باشم و از اين رو در جمع حماسي مردم صحبت‌هاي حماسي مطرح كردم و حقايق را گفتم و يادآور شدم كه فتنه‌گران ديگر چيزي بر امام، رهبر، قرآن و حتي امام حسين(ع) باقي نگذاشته‌اند.
 
  جريان سكولاريستي در فتنه 88 نقش مؤثري داشت
آيت‌الله مجتهد شبستري ادامه داد: مشخص بود كه يك عده افراد ناآگاه ابزار مي‌شوند، يك اتاق فكر يا به قول شما يك دستگاه معرفتي وجود دارد كه به آنها خط مي‌دهد. مسلم است كه بيگانه در اين اتاق فكر نقش دارد اما برخي از افراد داخلي خودفروخته و پيرو بيگانگان و مزدور استكبار هستند و تفكرشان سكولاريستي و دين‌زدايي است و مقام شامخ ولايت فقيه را قبول ندارند؛ آنها هميشه هستند و در آن جريان سال 88 نيز نقش مؤثر داشتند غافل از اينكه اكثريت مردم پيرو ولايت فقيه بوده و ولايت فقيه را ادامه ولايت اميرالمؤمنين عليه ‌السلام، ادامه نهضت عاشورا و مكتب ائمه مي‌دانند.
وي افزود: اين جريان در سال 88 قصد داشت مسئله را مانند برخي كشورها كه دين در نظر آنها مفهومي ندارد و لائيسم هستند دگرگون و به مكاتب الحادي دعوت كند. منتها اين موضوع را با اشكال مختلف دنبال مي‌كردند و آن زمان نيز بهانه‌شان اين بود كه در انتخابات تقلب شده و با اين بهانه‌جويي آشوب و فتنه به پا كردند تا نظام را تغيير دهند و حكومت اسلامي و ولايي را دگرگون كنند كه البته به مقاصد خود نرسيدند.

  حماسه 8 دي تبريز در كثرت جمعيت 9 دي مؤثر بود
اين نماينده مجلس خبرگان با اشاره به نقش حماسه مردم تبريز در راهپيمايي مردم در 9 دي ماه گفت: در سال 78 در قضيه كوي دانشگاه مسائلي پيش آمد اما وقايع سال 88 گسترده‌تر بود به قدري كه مقام معظم رهبري بيش از چندصد بار كلمه فتنه را به كار بردند و اين فتنه عظيم مصداق روشن «اكبر من القتل» بود كه با درايت مقام معظم رهبري و همت مردم خنثي شد. روز هشتم دي سبب شد كه اين همت مردم يك روز جلوتر نمايش داده شود و رسانه ملي نيز با انعكاس راهپيمايي هشتم دي در تكاثر و كثرت حماسه 9 دي نقش داشت البته مردم قطعاً مي‌آمدند، از اين رو حضور گسترده مردم توانست اين توطئه و فتنه را خنثي كند و آنها با شعارهاي كوبنده از فتنه‌گران ابراز تنفر كرده و نسبت به ولايت و مقام معظم رهبري اظهار علاقه كردند و از اين رو حماسه 9 دي تجديد ميثاق با رهبر معظم انقلاب بود.

   مجازات سران فتنه شديدتر از حصر است
آيت‌الله مجتهد شبستري با اشاره به مجازات سران فتنه گفت: اينها فكر مي‌كنند اگر رفع حصر شود يك نوع دموكراسي است و سبب مي‌شود مردم آرامش بيشتري پيدا كنند. برخي مي‌گويند سران فتنه بايد محاكمه شوند، حال اگر محاكمه شوند مجازات‌شان شديدتر از حصر است؛ يعني نظام جمهوري اسلامي از راه رأفت با فتنه‌گران وارد شده و در حال حاضر اين افراد خيلي راحت در منزل خود هستند و حتي نقل شده كه به بيرون هم مي‌روند و گفته‌اند كه در برخي مراكز اين افراد ديده شده‌اند يا گفتند خانم آن آقا به بانك رفته است، اينكه حصر و زندان نيست، اگر اينها مانند ساير كشورها محاكمه مي‌شدند قطعاً مجازات شديدتري در انتظارشان بود اما آنها فكر مي‌كنند اگر آزاد شوند مي‌توانند با شلوغ‌كاري دوباره شروع به شَلتاق كنند و آشوب راه بيندازند كه اشتباه است، آنها راحتند و مردم هم راحت هستند، چراكه خود مردم به قدر كافي گرفتاري دارند. كساني كه چنين پيشنهادي مي‌دهند يا مغرض هستند يا ناآگاه.
وي افزود: نظر قضايي هر چه باشد لازم‌الاجراست اما آنچه مشخص است نظام با آنها به رأفت و رحمت معامله كرده است اما اگر محاكمه شوند قطعاً مجازاتشان شديدتر خواهد بود اما اينكه چه نوع مجازاتي باشد را قاضي معين مي‌كند.

   انتخابات در كشور ما قانوني و آزاد است
آيت‌الله مجتهد شبستري با اشاره به نقش رهبري در جلوگيري از ديكتاتوري گفت: انتخابات ما هميشه يك انتخابات آزاد بوده و شايد در هيچ كشوري انتخابات سالمي كه در ايران هست وجود نداشته باشد و از اين رو داعي ندارد كه بگوييم قبل از انتخابات يك وضع خاصي به وجود بيايد؛ تمام كساني كه در چارچوب نظام و قانون حركت مي‌كنند آزاد هستند كه كانديدا شوند و از طرف ديگر تأييد صلاحيت‌ها در هر نظام و كشوري وجود دارد. در كشور ما نيز اين مركز تأييد صلاحيت يك نهاد مورد وثوق همچون شوراي نگهبان است كه شش فقيه عادل و شش حقوقدان در آن حضور دارند. از اين رو انتخابات در كشور ما كاملاً آزاد و مبتني بر دموكراسي است و چه در اثناي برگزاري و چه پس از برگزاري انتخابات هيئت‌هاي نظارت و هيئت‌هاي اجرايي هميشه حضور دارند و امكان تقلب در چنين انتخاباتي منتفي است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن