تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک هزينه بارداري به فرزندان چهارم و به بعد تعلق مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۴۰ق.ظ)
سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد: کمک هزينه بارداري به فرزندان چهارم و به بعد تعلق مي گيرد سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد: کمک هزينه بارداري بابت فرزندان چهارم و به بعد نيز پرداخت مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس قانون اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده و هم راستا با سياست هاي کلان کشور مبني بر افزايش جمعيت، اين سازمان محدوديت هاي قانوني تحت پوشش قرار گرفتن بيمه فرزندان چهارم و به بعد و همچنين محدوديت در پرداخت کمک هزينه ايام بارداري و ديگر مزاياي قانوني به اين بيمه شدگان را لغو کرده است.
براي دريافت کمک هزينه بارداري بيمه شدگان اين سازمان بايد ظرف يک سال پيش از زايمان، حق بيمه 60 روز کار را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت کرده باشند، در مدت استراحت مشغول کار نبوده، مزد يا حقوق دريافت نکرده باشند و در تاريخ اعلام بيماري، مشغول به کار بوده و يا در مرخصي استحقاقي باشند.
لازم به ذکر است ميزان کمک هزينه بارداري، معادل دو سوم آخرين مزد يا حقوق بيمه شده با در نظر گرفتن روزهاي استراحت است که از اولين روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت مي‌شود. مدت مرخصي زايمان براي مادراني که فرزاندانشان را از شير خود تغذيه مي‌کنند، شش ماه است که سه ماه آن بايد بعد از تاريخ زايمان باشد.
براساس مصوبه سال 86 مجلس شوراي اسلامي، مدت استراحت دوران بارداري، زايمان و شير دهي (موضوع ماده 3 قانون ترويج تغذيه با شير مادر) از چهار به شش ماه افزايش يافته است. مدت مرخصي زايمان براي وضع حمل‌هاي دوقلو شش ماه و براي زايمان هاي سه قلو يا بيشتر يکسال خواهد بود.
همچنين چنانچه بيمه شده زن در طول دوره بارداري به عوارضي دچارشود که سلامتي مادر و فرزند را تهديد کند و طبق نظرپزشک معالج و تائيد شوراي پزشکي سازمان نياز به استراحت پزشکي داشته باشد، غرامت دستمزد اين ايام پرداخت خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن