تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنار رفتن پرده از مقابل چهره دولت روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


وال استریت ژورنال مدعی شد:
کنار رفتن پرده از مقابل چهره دولت روحانی
این روزنامه آمریکایی بالا رفتن بودجه دفاعی و قضایی ایران را "خروج از خط اعتدال" معرفی کرده و فرو افتادن پرده آن دانسته است.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) در گزارشی با عنوان جهت دار "ظاهرسازی روحانی در حال فرو ریختن است"، ادعا کرد پرده از چهره رئیس جمهور "معتدل" ایران کنار رفته است.     به گزارش این روزنامه، «رئیس جمهور ایران حسن روحانی بیشتر بر این اساس پیروز انتخابات شد که یک "معتدل" است. اما بودجه پیشنهادی 2015 او نشان می دهد بیشتر از آن که علاقمند به حرکت کشور به حد وسط باشد، مایل به نگهداری سرکوب است.»      این روزنامه از زبان دو عضو "بنیاد دفاع از دموکراسی" (FDD) ادعا کرده است با این که روحانی تحریم ها را سبک تر کرد و به ورود کشور در مسیر خروج از رکود کمک کرده است، اما بودجه 2015 رئیس جمهور ایران نشان می دهد برنامه او برای نیروهای دفاعی، بخش های اطلاعاتی و دادگاه های ایران گزینه خوبی است.»     این روزنامه همچنین با اذعان به این که «هزینه سلامت در بودجه امسال مقداری افزایش پیدا کرده است»، علت این امر را «دلخوش کردن طبقه متوسط و پایین ایران» عنوان کرده و تذکر داده است از سوی دیگر «افزایش مالیات دولتی و هزینه دفاعی، در کنار کاهش قابل توجه یارانه نان» در بودجه روحانی به چشم می خورد.     وال استریت ژورنال همچنین با اشاره به اقدام نهاد موسوم به "بنیاد دفاع از دموکراسی" در جعل واژه "Rouhanomics" (حاصل از ترکیب نام رئیس جمهور با معادل انگلیسی واژه اقتصاد)، بر اساس تفسیر بالا نتیجه معناداری گرفته است.     این روزنامه به نقل از  دیدگاه مغرضانه بنیاد مذکور، نتیجه گرفته است که با وجود شعار انتخاباتی اعتدال، این پدیده (برنامه اقتصادی روحانی) «دستور العمل تهیه رشد اقتصادی نیست بلکه در مقابل هدف از آن متعادل کردن نارضایتی طبقه متوسط است.»      

    505



۰۴/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن