تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805646514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشواري هاي ملت عراق، تمريني براي شناخت دوستان واقعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۳ب.ظ)
لاريجاني در ديدار سليم الجبوري: دشواري هاي ملت عراق، تمريني براي شناخت دوستان واقعي است رئيس مجلس در ديدار با همتاي عراقي خود گفت: قطعاً دشواري ها، ملت‌ عراق را آبديده مي‌کند و تمريني براي شناختن دوستان واقعي منطقه‌اي است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني امروز چهارشنبه در دومين روز سفر خود به کشور عراق، با سليم الجبوري، رئيس پارلمان اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.
وي به موضوع گسترش روابط همکاري دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما از دوران حکومت صدام در کنار شما بوديم و از تفکر دموکراتيک در عراق حمايت کرديم، البته از همان زمان دشمناني وجود داشتند که به دنبال ناآرامي در عراق بودند.
وي خاطرنشان کرد: ايران وظيفه خود مي‌دانست که با همه ظرفيت‌هاي خود در کنار ملت و مردم عراق باشد.
لاريجاني با بيان اين که روابط ايران و عراق در شرايط مختلف منطقه و در طول تاريخ نزديک و رايزني‌هاي سياسي بسيار تنگاتنگ بوده است، تصريح کرد: هم‌اکنون عراق مقابل جريان‌هاي افراطي و تروريستي قرار گرفته که اين گروه‌ها سعادت مردم را مي‌خواهند و تمام جريانات ديني را مورد حمله قرار مي‌دهند، از اين رو اين گروه‌ها به اين قوميت هيچ اهميتي نمي‌دهند.
رئيس مجلس با بيان اينکه دورنماي وضعيت عراق مثبت است، افزود: قطعاً اين گونه سختي‌ها ملت‌ها را آبديده مي‌کند و تمريني براي شناختن دوستان واقعي منطقه‌اي است از اين رو اين ظرفيت، شرايط منطقه را تغيير مي‌دهد و به طور حتم، ايران در مبارزه با تروريسم به عراق کمک مي‌کند.
وي تصريح کرد: در سفر اخير الجبوري به تهران گفتيم که روابط دو کشور مي‌تواند از سطح فعلي افزايش پيدا کند، از اين رو در شرايط کنوني زمينه همکاري براي ارتقاي سطح توليد در عراق و به تبع آن اشتغال جوانان اين کشور فراهم است و از طرف ديگر، جمهوري اسلامي ايران در زمينه رونق توليد در ايران تجربيات بسياري دارد به‌ويژه در حوزه برق ايران مي‌تواند کمک‌هاي بسياري به عراق کند.
لاريجاني با بيان اين که همکاري‌هاي نفتي و گازي ايران و عراق بسيار با اهميت است، افزود: به‌ ويژه با شيطنت‌هاي اخير برخي کشورها براي کاهش قيمت نفت و زيان‌هاي وارده به دولت عراق و برخي کشورهاي صادر کننده، افزايش سطح همکاري در اين حوزه بسيار اهميت دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يکي از موضوعات مورد بحث مقوله بحران ريزگردها در منطقه است که اين مشکل، عامل مخربي براي توسعه کشورها محسوب مي‌شود، از اين رو در چند سال اخير مذاکرات زيادي ين ايران و عراق برگزار شد و هم‌اکنون هم تقويت و افزايش اين نشست‌ها ضروري و مهم است.
وي با بيان اين که همکاري‌هاي پارلماني مي‌تواند تسهيل‌کننده روابط پارلماني دو کشور باشد، افزود: مجلس ايران علاقمند به افزايش فعاليت گروه دوستي پارلماني دو کشور است تا زمينه براي گفت‌ وگوي کميسيون‌هاي تخصصي فراهم شود.
لاريجاني لايروبي سريع شط‌العرب و اروند رود را ضروري دانست و اضافه کرد: با اين اقدام شرايط بهتري براي استان‌هاي همجوار کشور عراق فراهم مي‌شود و بازرگاني در اين مناطق فعال‌تر مي‌شود.
سليم الجبوري، رئيس مجلس عراق نيز در اين ديدار ضمن خوش‌آمدگويي به علي لاريجاني و هيأت ايراني به موضوع ارتباط دوسويه اشاره کرد و بيان داشت: مهم‌ترين چالش منطقه بحث تروريست داعش است و عراق در اين خصوص بهاي سنگيني پرداخت کرده است.
وي تصريح کرد: ما با تندروي در هر لباسي مخالفيم و اميدواريم در مسير گسترش همکاري‌ها با هم حرکت کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن