تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819387400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربيت انبيا راه نجات بشريت از منجلاب فساد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۵۳ب.ظ)
امام جمعه اراک: تربيت انبيا راه نجات بشريت از منجلاب فساد امام جمعه اراک بيان کرد: تمدن غربي مادي گرا دردي را از بشريت دوا نمي کند، بشر نياز به تربيت انبياء دارد تا از منجلاب فساد رهايي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اراک افزود: خيانت آمريکايي ها و استکباران جهان امروز دوضلعي شده است ،از يک طرف آمريکا و آل سعود در جريان داعش، طالبان و اسرائيل فتنه مي آفرينند و از طرف ديگر تلاش خصمانه خود را برايکاهش قيمت نفت به کار گرفته اند.
وي بيان کرد: عربستان نيز در توطئه هاي استکبار جهاني نقش بزرگي دارد و با نيت پليد هرکاري مي کند که جمهوري اسلامي ايران را در فروش نفت از ميدان به در کند اما کور خوانده اند.
امام جمعه اراک ادامه داد: ترميم نواقص اقتصادي و رونق امور کشور به کار مضاعف، توليد و فعاليت، حضور هدفمند در توليد دانش و کاهش مصرف هاي غير ضروري بستگي دارد.
آيت الله دري نجف آبادي عنوان کرد: اقتصاد مقاومتي راه دبرون رفت از تنگناهاي کشور است که بايد جدي گرفته شود و اين مهم با مديريت جهادي در همه حوزه ها ميسر است.
وي بيان کرد: مبارزه واقعي با استکبار جهاني حضور آگاهانه و قدرتمند در سنگر توليد با کيفيت است و سرمايه گذاري در اين عرصه روز به روز کشور را آبادتر و توسعه يافته تر مي کند.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي با اشاره به موضوع ننگين شکنجه هاي آمريکا افزود: واي به ملت هايي که مي خواهند آمريکا زمامدار آنها باشد و سرنوشت آنها را رقم بزند.
آيت الله دري نجف آبادي در خصوص اقدام تروريستي طالبان در پاکستان نيز گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده همکاري با پاکستان به منظور مبارزه با تروريسم است.
وي اضافه کرد: اسلام براي خون انسان ها ارزش قائل است زيرا که دين اخلاق است، متاسفانه امروز به نام اسلام اقدامات وحشيانه انجام مي شود که حتي در قرون وسطي هم انجام نمي شده و کشورهاي زياده خواه نيز از اين اقدامات حمايت مي کنند.
امام جمعه اراک افزود: تمدن غربي مادي گرا دردي را از بشريت دوا نمي کند، بشر نياز به تربيت انبياء دارد تا از منجلاب فساد رهايي يابد.
آيت الله دري نجف آبادي اظهار کرد: اگر تقوا در انسان نهادينه شود بشر به خود اجازه نمي دهد که دست به جنايات تروريستي بزند، بزرگترين مشکل بشر هواي نفس و برترين راهنما و چراغ هدايت انسان ها تقوا و زهد است.
وي در بخش ديگري از خطبه ها بيان کرد: رعايت مرز بين حلال و حرام بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، اگر تقوا در هر فردي نهادينه شود انسان در برابر وسوسه هاي شيطاني و نفس عماره ايستادگي و در برابر هر گناه خود را حفظ خواهد کرد.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي در خصوص بيمارستان آيت الله خوانسازي اراک نيز گفت: اين بيمارستان ويژه بيماران سرطاني است و هم اکنون 64 تخت دارد که به دليل کمبود امکانات برخي از افراد مجبورند در نوبت هاي چند ماه بمانند و مي طلبد مسوولان بهداشتي و اجرايي استان چاره اي سريع براي حل اين معضل بيانديشند.
آيت الله دري نجف آبادي عنوان کرد: پيگيري آغاز عمليات مرحله دوم اين بيمارستان در حال انجام است اما موفقيت چشمگيري حاصل نشده که بايستي مردم در توان خود دست به دست هم گذارند تا تعداد تخت هاي اين بيمارستان افزايش يابد.
وي ادامه داد: اين بيمارستان علاوه بر خدمت رساني به مردم استان مرکزي به استان هاي همجوار نيز ارائه خدمت مي کند و کمک در اين طرح کاري ارزشمند است.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي در بخش ديگري از خطبه ها به روزهاي باقي مانده از ماه صفر اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم اين استان آيين هاي رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) را به بهترين شکل ممکن برگزار کنند.
تاکيد بر برقراري پروازهاي فرودگاه و راه اندازي پروازهاي خارجي و تبريک به مسيحيان به مناسبت پيش رو بودن عيد کريسمس و ميلاد حضرت مسيح (ع)از ديگر مواردي بود که در خطبه هاي نماز جمعه اراک به آن اشاره شد.
مديرکل اوقاف و امور خيريه نيز در خطبه هاي پيش از خطبه هاي نماز جمعه اراک گفت: وقف يکي از سنت هاي حسنه و صدقه هاي جاريه است و اين مهم بايد روز به روز در جامعه نهادينه شود.
حجت الاسلام «آيت الله عباسيان» افزود: حرکت در مسير وقف تنها اهداي زمين و خانه و يا پول هاي زياد نيست بلکه هر فرد در حد توان خود مي تواند در اين مسير ماندگار قدم گذارد.
وي بيان کرد: اوراقي وقفي با مبلغ يک ميليون ريال تهيه شده که به زودي منتشر خواهد شد تا افرادي که علاقمند به حرکت در اين مسير هستند در اين راه ماندگار قدم گذارند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي ادامه داد: 263 بقاع متبرکه در اين استان وجود دارد که هم اکنون در 100 بقعه اقدامات عمراني در حال اجرا است.
عباسيان عنوان کرد: بحث فعاليت هاي قرآني از ديگر حوزه هاي کاري اين نهاد است و از ابتداي امسال تاکنون شش هزار و 500 نفر در کلاس هاي مختلف اين استان به يادگيري قرآن کريم پرداخته اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن