تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819799774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها‌ زمينه پيشرفت ‌را فراهم مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۲ب.ظ)
آيت‌الله مصباح‌ يزدي:‌ تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها‌ زمينه پيشرفت ‌را فراهم مي‌کند رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت:‌ ‌اينکه برخي از بانک‌ها سودهاي بانکي را اسلامي مي‌دانند و سه برابر تسهيلات سود دريافت مي‌کنند جاي سئوال دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار با دانشجويان و اساتيد بسيجي‌ دانشگاه‌هاي قم با اشاره به وحدت حوزه‌ علميه و دانشگاه‌ اظهار کرد: با توجه به اينکه سال‌هاي زيادي از زمان نامگذاري روز وحدت حوزه علميه و دانشگاه مي‌گذرد با اين وجود هنوز هم در بين برخي از مردم نامگذاري اين روز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
وي افزود: برخي از مردم علت نام‌گذاري و علت تاکيد بر روز وحدت حوزه علميه و دانشگاه را نمي‌دانند که اين گونه ابهام‌ها و سئوال‌ها نشان دهنده اهميت وحدت حوزه علميه و دانشگاه است.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينکه امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب تاکيد ويژه‌اي بر وحدت حوزه علميه و دانشگاه دارند گفت: با وجود تاکيدات فراوان از سوي رهبر معظم انقلاب آنچنان که بايد در راستاي وحدت بيشتر ميان اين دو نهاد اقدام نشده است.
آيت‌الله مصباح‌يزدي تصريح کرد:‌ در جامعه امروزي حوزه علميه و دانشگاه نماد دو قشر عظيم و دو نهاد اجتماعي بزرگ هستند که بايد براي وحدت اين دو نهاد آموزشي کشور فعاليت‌هاي بيشتري صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي حوزه علميه براي مردم يادآور دين است گفت: دانشگاه فعاليت‌هاي علمي و علوم روز را در ذهن مردم تداعي مي‌کند و به نوعي نسخه‌برداري از غرب بوده است.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) خاطرنشان کرد: تاسيس دانشگاه الگوبرداري از غرب بوده و اساتيد نيز تربيت يافته دانشگاه‌هاي غرب بودند.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اينکه حوزه علميه نماد دين و دانشگاه نماد علم است گفت: وحدت حوزه علميه و دانشگاه به معناي وحدت علم و دين است و اگر فردي بر اين ادعا که روح انقلاب روح وحدت دين و علم است و آفت‌هاي که به انقلاب وارد شده است از انفکاک دين و علم است سخن گزافي نزده است.
وي بيان کرد: انفکاک دين از علم در ادبيات به نام سکولاريسم نامگذاري شده ‌که ريشه از دوران روشنفکري در اروپا‌ست که بسياري از کشورهاي توسعه يافته از اين ايدئولوژي نانوشته‌ استقبال نکرده و آن را نپذيرفتند.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به اينکه دين نبايد در معاوضه با علم قرار گيرد گفت: اين در حالي است که آنچه از علم در جامعه امروزي وجود دارد نشات گرفته از علوم جوامع غربي است و به نوعي برخي از مسئولان بر اين باور هستند که بايد از جوامع غربي براي پيشرفت کشور الگو برداري کرد.
آيت‌الله مصباح‌يزدي تاکيد کرد: در دو دوره گذشته مسئولان درجه اول کشور به اين مطلب صحه مي‌گذاشتند و در سخنراني‌ها عنوان مي‌کردند دين نبايد با مواضع علم جديد برخورد کند و بايد تسليم علم جديد شود.
وي با اشاره به اينکه برخي از اصلاح‌طلبان در انتخابات کتاب‌هاي با عناوين جدايي علم از دين را منتشر مي‌کردند گفت: نويسندگان اين کتاب‌ها معتقد بودند که اگر دين هم بخواهد در جامعه وجود داشته باشد بايد دين سکولار باشد که اين کتاب‌ها مورد قبول برخي از سياست‌مداران قرار مي‌گرفت.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) تصريح کرد: برخي از افراد بر اين عقيده بودند که دين با فرهنگ غربي چه تناسبي دارد و اگر دين با پيشرفت علمي مخالف باشد ديگر نمي‌توان شاهد وحدت حوزه علميه و دانشگاه بود.
آيت‌الله مصباح‌يزدي با اشاره به اينکه دين با علم سازگار است گفت: برخي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه اين باور را نمي‌پذيرند و معتقد هستند که علم با دين سازگاري ندارد و بايد يا علم يا دين را پذيرفت.
وي خاطرنشان کرد: برخي خواستار تسليم شدن ايران در مقابل آمريکا هستند و دليل اين امر را پيشرفت علمي کشورهاي غربي مي‌دانند و رسيدن به پيشرفت علمي را نيازمند تسليم شدن قلمداد مي‌کنند.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به اينکه رباخواري اعلام جنگ با خداوند است گفت: اينکه برخي از بانک‌ها سودهاي بانکي را اسلامي مي‌دانند و سه برابر تسهيلات سود دريافت مي‌کنند جاي سئوال دارد.
آيت الله مصباح‌يزدي بيان کرد: در هشت سال گذشته انرژي هسته‌اي حق مسلم مردم بود و برخي از افراد مخالف اين امر بودند اما با اين حال وحدت ميان حوزه علميه و دانشگاه را باور مي‌کردند.
وي با اشاره به اينکه هر دو نهاد آموزشي حوزه علميه و دانشگاه مهم هستند گفت: هدف دو نهاد آموزشي حوزه و دانشگاه بايد مشخص شود که از مهمترين اين هدف‌ها رسيدن به رضاي خدا و کسب رضايت او است.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) تاکيد کرد: برگزاري مراسم به مناسبت هفته وحدت حوزه علميه و دانشگاه مشکلي از مشکلات اين دو نهاد آموزشي را حل نمي‌کند.
آيت‌الله مصباح‌يزدي با اشاره به اينکه آفت انقلاب سکولاريسم است گفت: برخي از مسئولان که به فعاليت‌هاي ديني دامن مي‌زنند اينگونه فعاليت‌ها را زمينه پيشرفت کشور مي‌دانند.
وي بيان کرد: تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها به طور قطع زمينه پيشرفت کشور را فراهم مي‌کند و اين در حالي است که برخي مخالف تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن