تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمه دام عشاير گام بلندي براي خودکفايي توليد گوشت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۹ق.ظ)
رئيس سازمان امور عشاير: بيمه دام عشاير گام بلندي براي خودکفايي توليد گوشت است رئيس سازمان امور عشاير با تأکيد بر ضرورت بيمه شدن همه دام‌هاي عشاير گفت: تا پايان امسال 40 درصد دام‌هاي عشاير کشور بيمه مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان امور عشاير ايران، کرمعلي قندالي در نشست مشترک مسوولين سازمان امور عشاير و صندوق بيمه محصولات کشاورزي منطقه چهار کشور اظهار داشت: با قرار دادن همه دام‌هاي عشاير تحت پوشش بيمه، گام بلندي براي امنيت توليد گوشت قرمز و خودکفايي برداشته مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از دو ميليون و 400 هزار رأس دام عشاير مشمول بيمه هستند، تصريح کرد: بيش از 73 درصد از فعاليت‌هاي اقتصادي عشاير در حوزه دام است که به دليل نوع زندگي و بروز بسياري از پديده‌ها و عوامل قهري مانند خشکسالي، طوفان، سيل، پرت شدن از کوه و تلف شدن دام در مسير کوچ خسارت‌هاي فراواني به اين نيروهاي مولد وارد مي‌شود.
قندالي با اشاره به کم بودن درصد دام بيمه شده عشاير نسبت به کل دام‌هاي آنان گفت: با وجود پيگيري‌هاي مستمر در سال‌هاي گذشته، درصد دام بيمه شده عشاير به دلايل گوناگون نسبت به کل دام‌هاي اين جامعه بسيار ناچيز است.
رئيس سازمان امور عشاير با بيان اينکه از طريق ايجاد بيمه فراگير دام عشاير يک آرامش به عشاير تزريق مي‌شود، افزود: تحقق آرامش به عشاير در مرحله نخست مستلزم يک عزم ملي توسط تصميم گيران، تصميم سازان و جامعه هدف؛ به ويژه مديران امور عشاير استان‌ها و نيز ارکان تشکل‌هاي مردم نهاد است.
قندالي با اشاره به ظرفيت‌هاي قابل توجه در بيمه دام عشاير خاطرنشان کرد: اصلاح رويکرد چرخه بيمه از جمله واگذاري تمامي امور مرتبط شامل کارگزاري و نظارت بر اساس موافقت صندوق توسعه محصولات کشاورزي و سهم حق بيمه براي هر دام در اين بخش از ظرفيت‌هاي استثنايي است که بايد مدنظر قرار گرفته و نهايت بهره برداري از آن در موعد مقرر انجام گيرد.
وي افزود: عشاير کشور 24 ميليون رأس دام در اختيار دارند و اين آمار مبين سرمايه عظيمي است که بايد از مخاطرات حفظ شود.
گفتني است، نشست مشترک سازمان امور عشاير و صندوق بيمه محصولات کشاورزي منطقه چهار کشور شامل استان‌هاي تهران، گلستان، خراسان شمالي، البرز، سمنان، گيلان و مرکزي به ميزباني استان تهران در تالار استاد شهريار بانک کشاورزي تهران برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن