تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804558596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور شناسنامه فني ملکي براي يک ساختمان آغاز راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴۸ق.ظ)
نايب رئيس کميسيون عمران مجلس مطرح کرد: صدور شناسنامه فني ملکي براي يک ساختمان آغاز راه است نايب رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، گفت: صدور شناسنامه فني ملکي براي يک ساختمان آغاز راه است و به اين معنا نيست که سازنده پس از طراحي و ساخت سازه با آن قطع ارتباط کند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالکريم حسين زاده با تاکيد بر اينکه تدوين شناسنامه فني ملکي ساختمان به نوعي احياي فرآيند توليد مسکن است، افزود: سازنده بايد ساختمان را مانند فرزند خود تلقي کرده و تا آخر کار در ارتباط با آن باشد و تمام تبعات آن را بسنجد.
حسين زاده با بيان اينکه بخشي از درآمد سالانه مردم به مسکن اختصاص مي يابد، گفت: نياز است که در زمينه ساخت و سازها بسيار جدي باشيم چون اگر پزشک يک فرد را جراحي مي کند ما تمام شهرها را جراحي مي کنيم و جان و هستي ملت در دست ماست.
به گفته وي هرچند در ماده 21 قانون نظام مهندسي بر ضرورت بحث تدوين شناسنامه فني ملکي ساختمان براي ساختمان هاي 3 هزار متر مربع در کلان شهرها تاکيد شده است، اما؛ بسياري از مناطق کشور در معرض خطرات سيل و زلزله قرار دارند و شناسنامه فني ملکي بايد براي همه ساختمان ها صادر شود.
اين نماينده مجلس در ادامه اظهارات خود افزود: هر شهروند ايراني يک سوم درآمد خود را بايد به مسکن اختصاص دهد و طبق گزارش دفتر برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي از سال 80 تاکنون اين ميزان 3 برابر شده و در سال 92 به 9 برابر رسيده است که اگر اين روند را با ايالات متحده مقايسه کنيم، رقمي در حدود 2.4 و در تانزانيا 2.8 و در نيميمبيا 2.9 درصد است.
حسين زاده در ادامه تصريح کرد: همچنين در کشورهايي که قدرت خريد مسکن در آنها در بدترين شرايط ممکن قرار دارد مثل السالوادور اين رقم 32.22 است و اين آمار نشان مي دهد که ما به يک بازنگري دروني در اين زمينه نيازمند هستيم.
وي با اشاره به اينکه وقتي وضعيت موجود شهرهاي کشور را مي سنجيم دچار نوعي ياس فلسفي نسبت به عملکرد خود مي شويم، گفت: از اين جهت که تاکنون چه مقدار در حوزه صنعت ساختمان کوتاهي کرده ايم و چه مقدار بايد اين کوتاهي ها را جبران کنيم.
وي اين اقدام را بسيار دشوار دانست و گفت: ما محيط را مي سازيم و در قبال اين محيطي که در طول سال مي سازيم شخصيت و هويت مي گيريم.
حسين زاده ضمن انتقاد از بي توجهي به هويت معماري ايراني در کشور گفت: ساختمان هاي قديمي بخشي از هويت معماري ما را تشکيل مي دهند، اما؛ حال از شهرسازي و معماري فاخر ما چه چيزي باقي مانده است که بازگشت به اين موضوع حس تعلق شديد همه مسؤولان را مي طلبد.
نايب رييس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در عين حال اظهار داشت: وقتي که در مقابل اين شرايط از شهر قرار مي گيريم مي بينيم که نه تنها شهرها و کوچه ها حتي خانه ها نيز نمي توانند با انسان ها حرف بزنند به اين دليل که نظارت ها واقعي و دقيق نبوده است.
وي همچنين با اشاره به اينکه قانون نظام مهندسي مسير اصلاح خود را طي کرده و اقداماتي در اين رابطه انجام شده است، عنوان کرد: اين در حالي است که قانون نظام مهندسي کاربراني براي خود دارد که در وهله اول اين کاربران مردم هستند که محصول خروجي قانون را استفاده مي کنند و در مرحله بعدي متخصصان امر و در مرحله بعد سازندگان قرار دارند.
حسين زاده در ادامه خطاب به مهندسان حاضر در همايش، گفت: قانون را شما استفاده مي کنيد و نقاط قوت و ضعف آن را شما بايد به ما ارجاع بدهيد تا در يک آسيب شناسي درون سيستمي بر اساس الگوهاي نظريه سيستمي، خود را اصلاح کنيم و اين اصلاح را در گام اول از مجلس شروع کنيم.
اين نماينده مجلس در ادامه گفت: بايد بدانيم که فلسفه وجودي ما کسب سود بيشتر يا کسب منافع ملي و امنيت ملي و سود ملي بيشتر است که به تبع آن بتوانيم استفاده بيشتري از آن ببريم و تهيه و تدوين شناسنامه فني ملکي مي تواند راه ما را هموار تر کند.
وي با بيان اينکه فلسفه وجودي سازمان نظام مهندسي، وزارت راه و شهرسازي، وزارت نيرو و دپارتمان هاي شهرسازي، معماري و عمران و ساير بخش هاي فعال در اين حوزه بايد مشخص شود، خاطرنشان کرد: ما بايد در ارائه اطلاعات دقيق به مردم با حساسيت بيشتري عمل کنيم، چون آگاهي بخشي شرط اول کار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن