تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819909743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدم اول براي اجراي فاز دوم فرودگاه امام (ره) را خودمان بر مي‌داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۲۳ب.ظ)
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور: قدم اول براي اجراي فاز دوم فرودگاه امام (ره) را خودمان بر مي‌داريم مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور، گفت: در صورت گشايش در روابط‌ بين‌المللي كشور و رفع تحريم پيش‌بيني مي‌شود، جريان سرمايه‌هاي ايرانيان و خارجي به كشور تسهيل شود و از طرفي با استمرار رونق اقتصادي رغبت سرمايه‌گذاران نيز براي حضور در پروژه‌هاي زيرساختي نظير فرودگاه امام‌خميني (ره) ارتقا يابد.
به‌ گزارش خبرگزاري موج، محمدعلي ايلخاني در سلسله نشست‌هاي صنعت حمل‌ونقل هوايي كه دانشكده هوا و فضاي دانشگاه اميركبير ميزبان آن بود، با اشاره به دو مأموريت اصلي شركت فرودگاه‌هاي كشور، گفت: ايجاد، نگهداري و راهبري راه‌هاي هوايي يكي از اين مأموريت‌هاي شركت است به طوري‌كه در حال حاضر 103 راه هوايي در كشورمان وجود دارد كه طول آن به 61 هزار و 671 كيلومتر مي‌رسد.
وي ادامه داد: تا چندي پيش ما در كشور 92 راه هوايي داشتيم، اما؛ توانستيم طي ماه‌هاي گذشته با توجه به مشكلاتي كه در فضاي كشور اوكراين و عراق پيش آمده بود، پروازهاي عبوري از فضاي كشورمان را افزايش داده و فضاي امني را براي پروازها ايجاد كنيم.
ايلخاني با اعلام اينكه در حال حاضر ما در مركز كنترل فضاي كشور 7 سكتور داريم، اظهار داشت: هم اكنون 10 رادار، فضاي كشور را پوشش مي‌دهند و سرويس‌هاي مختلف براي عبور پروازها و ايجاد ايمني براي آنها ارائه مي‌دهند.
وي افزود: در حال حاضر با تراكم زياد هواپيماهاي عبوري از فضاي كشور مواجه هستيم كه خوشبختانه متخصصان مجموعه كنترل فضاي كشور با دقت و تخصص خود آنها را هدايت و راهبري مي‌كنند.
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور، اعلام كرد: طبق آخرين آمار از مركز كنترل فضاي كشور، طي 24 ساعت گذشته 1583 فروند هواپيما در فضاي كشور از خدمات اين شركت بهره مند شده اند كه 972 فروند آن مربوط به 70 كشور خارجي و پروازهاي عبوري از فضاي كشور بوده است.
وي به دومين مأموريت شركت فرودگاه‌هاي كشور اشاره كرد و گفت: اداره، تجهيز و نگهداري 54 فرودگاه كشور از ديگر مأموريت‌هاي شركت است، هم اكنون 9 فرودگاه بين‌المللي، 25 فرودگاه مرز هوايي برخوردار از پروازهاي منطقه‌اي و 20 فرودگاه داخلي در اختيار شركت فرودگاه‌هاي كشور است.
وي اضافه كرد: 9 فرودگاه متعلق به وزارت نفت، سه فرودگاه متعلق به مناطق آزاد تجاري كيش و قشم و چابهار است.
در ادامه اين نشست ايلخاني با اشاره به اينكه فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به خاطر اراضي تحت تملك سومين فرودگاه بزرگ دنيا به‌شمار مي‌رود، گفت: حدود 14 هزار هكتار اراضي، تحت تملک اين فرودگاه است. ترمينال اين فرودگاه بالغ بر 86 هزار مترمربع است كه براي جابجايي 6.5 ميليون مسافر پيش‌بيني شده بود با اين حال پيش‌بيني مي‌شود ميزان جابجايي مسافر در پايان امسال به 7 ميليون مسافر برسد.
وي ادامه داد: براي پاسخگويي به اين افزايش تقاضا در كوتاه‌مدت اقدامات نرم افزاري در فرآيند پذيرش و اعزام مسافر، بازنگري در توزيع و زمان بندي پروازها در طول شبانه‌روز و بازنگري در رويه‌هاي اجرايي حاكم بر ايستايي با تعامل تمامي نهادهاي مستقر در فرودگاه‌ها در دستور كار قرار گرفته است.
ايلخاني عنوان كرد: فاز دوم فرودگاه امام خميني (ره) براي جابجايي 20 ميليون مسافر طراحي شده است كه نيازمند 3 هزار ميليارد تومان اعتبار است كه تاكنون تأمين آن از سوي دولت ممكن نبوده و مقرر است همزمان از منابع بخش غيردولتي و دولتي و به شيوه‌هاي مختلف مشاركت دولتي و خصوصي اقدامات جديدي پي ريزي شود.
وي گفت: در صورت گشايش در روابط‌ بين‌المللي كشور و رفع تحريم پيش‌بيني مي‌شود جريان سرمايه‌هاي ايرانيان و خارجي به كشور تسهيل شود و از طرفي با استمرار رونق اقتصادي رغبت سرمايه‌گذاران نيز براي حضور در پروژه‌هاي زيرساختي نظير فرودگاه امام‌خميني (ره) ارتقا يابد.
ايلخاني در پايان افزود: با اين وجود شركت فرودگاه‌هاي كشور به اندازه مقدورات خود نسبت به آغاز فعاليت‌هاي فاز دوم طرح توسعه فرودگاه امام‌خميني (ره) اقدام مي‌كند كه به يقين اين اتفاق موجب حضور سرمايه‌گذاران در اين فرودگاه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن