تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799037650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی کشورها در تلاشند روابط خود را با دمشق ازسربگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: المنار:
برخی کشورها در تلاشند روابط خود را با دمشق ازسربگیرند
برخی کشورها در تلاشند روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه ازسربگیرند زیرا به این باور رسیده‌اندکه نظام سوریه باقی خواهد بماند و این کشورها به هماهنگی امنیتی با دمشق نیاز دارند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب گزارش داد: کشورهایی که در تلاشند روابط خود را با دمشق ازسربگیرند علائم مهمی را از خود در این خصوص بروز داده اند.


محمد عید خبرنگار شبکه سوریه در دمشق در گزارشی گفت : اعراب روابط خود با دمشق را قطع کرده بودند. کشورها در اغلب اوقات پس از آنکه حساب و کتابشان شکست می خورد در محاسباتشان تجدید نظر می کنند و در این میان دمشق چیدن میوه پایداری خود را آغاز کرده است. تعدادی از کشورها از دولت سوریه خواسته اند سفرای خود را به دمشق بازگردانند. اینها اطلاعاتی است که دکتر بثینه شعبان مشاور رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سوریه تأیید کرد .


روابط با بسیاری از کشورها نیز با وجود نبود سفیران قطع نشده است.


مهدی دخل الله سفیر سابق سوریه در عربستان گفت: من یک ماه پیش در ایتالیا بودم. از طرف دیگر یک عضو سنای کنگره ایتالیا و معاون وزیر امور خارجه سابق با ما در دمشق دیدار کرد. تعدادی از کشورهای عربی در تلاشند روابط خود را به نوعی با سوریه ازسربگیرند. برخی کشورهای اروپایی نیز خواستار همکاری امنیتی شده اند اما سوریه شرط گذاشته است که همکاری باید به شرط روابط سیاسی باشد و سوریه زیر میزی کار نمی کند. همه اینها علائمی است که نشان می دهد یخ روابط کشورهای جهان با سوریه در حال ذوب شدن است و به زودی شاهد اتفاقات غافلگیر کننده ای خواهیم بود.


نخستین حرکت دیپلماتیک در قبال دمشق نیز صحبت مقامات سلطان نشین عمان است که گفته‌اند قصد دارند سفارت خود را در دمشق فعال کنند.


کویت نیز به سرعت همین خط مشی را طی کرد اما تونس که نخستین کشور عربی بود روابطش را با دمشق قطع کرد به دنبال آن است که روابطش را با سوریه به وضع طبیعی بازگرداند.


"محمد کنایسی" سردبیر روزنامه البعث سوریه گفت: مرحله آینده شاهد بازگشت روابط خواهیم بود اگرچه این روند ابتدا در سطح گسترده‌ای نخواهد بود اما برخی کشورها روابط خود را ازسرخواهند گرفت. معتقدم اگر باب گشودن روابط باز شود بسیاری از کشورها رابطه خود را از سرخواهند گرفت. به نظر من تونس اکنون می تواند در این خصوص نقش مهمی ایفا کند همچنانکه در قطع روابط با دمشق پیشتاز بود در بازگرداندن روابط نیز پیشتاز است. هیئتی از ایتالیا به سوریه آمد. اروپایی ها نمی توانند بدون همکاری با سوریه با تروریسم مقابله کنند.


گرایش دیپلماتیک به سوریه فقط به برخی کشورهای عربی محدود نمانده است بلکه برخی کشورهای غیر عربی نیز به فکر ازسرگیری روابط هستند زیرا مصلحت خود را در فعالسازی هماهنگی امنیتی با دمشق می دانند.


بهای سیاسی که دمشق در قبال ازسرگیری هماهنگی امنیتی می خواهد ، ازسرگیری روابط است. این در حالی است که بسیاری از کشورها نیز روابط گرم خود را با دمشق پیش از بحران و هنگام آن حفظ کرده اند.


بسیاری از کشورها درباره اهمیت هماهنگی امنیتی با دمشق اتفاق نظر دارند و همین موضوع نیز زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان بهای طبیعی دستیابی به حجم زیادی از گزارشهای اطلاعاتی است که دمشق درباره حرکت تروریسم جهانی در اختیار دارد.






انتهای پیام./.






تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن