تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشش قاتل در حال و هواي عزاداري براي امام حسين(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بخشش قاتل در حال و هواي عزاداري براي امام حسين(ع)
زوج ميانسالي كه پسرشان شش سال قبل بعد از مشاجره با يكي از دوستانش به ضرب چاقوي او كشته شده بود، از متهم اعلام گذشت كردند.
زوج ميانسالي كه پسرشان شش سال قبل بعد از مشاجره با يكي از دوستانش به ضرب چاقوي او كشته شده بود، از متهم اعلام گذشت كردند. آنها به خبرنگار ما گفتند بعد از تأييد قصاص متهم، خواسته‌اي جز اجراي حكم نداشتند اما سفر پسرشان به كربلا انگيزه‌اي شد تا بدون هيچ شرطي از متهم گذشت كنند.
به گزارش خبرنگار ما، سوم آذر ماه سال 87، مأموران كلانتري مهرشهر كرج در جريان درگيري خونين، حوالي كيانمهر قرار گرفتند. مأموران پليس وقتي به محل حادثه رسيدند دريافتند اين درگيري لحظاتي قبل بين دو برادر به نام‌هاي سيروس - 17 ساله و بهرام - 25 ساله با پسر 29 ساله‌اي به نام يوسف رخ داده است كه در جريان آن يوسف، با اصابت چاقوي سيروس به شدت زخمي و به بيمارستان منتقل شده است. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، خبر رسيد پسر زخمي بر اثر شدت خونريزي فوت شده است.

  اقرار به قتل
 كارآگاهان در نخستين گام دو برادر را شناسايي و دستگير كردند. بهرام در بازجويي‌ها گفت كه برادرش سيروس با چاقو يوسف را به قتل رسانده است. سيروس هم در بازجويي‌ها با اقرار به قتل گفت: من و برادرم به همراه مقتول و دو نفر ديگر از دوستانمان در ساختمان در حال ساخت كار مي‌كنيم. ما همگي دوست هستيم و روز حادثه بعد از پايان كار به خانه ما رفتيم. در خانه نشسته بوديم كه بر سر موضوع جزئي حرفمان شد و با هم مشاجره لفظي كرديم. وقتي مشاجره ما بالا گرفت، من با چاقو ضربه‌اي به يوسف زدم كه نقش بر زمين شد. وي در پايان گفت: من قصد قتل نداشتم و فقط مي‌خواستم او را بترساندم كه اين اتفاق افتاد و الان پشيمان هستم.
  مجازات قصاص
متهم بعد از تحقيقات تكميلي در شعبه 80 دادگاه كيفري استان محاكمه شد. اولياي دم در جلسه محاكمه براي قاتل درخواست قصاص دادند و هيئت قضايي متهم را به قصاص با چوبه دار محكوم كرد. رأي دادگاه بعد از تأييد در شعبه 15 ديوان عالي كشور براي سير مراحل اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي فرستاده شد.

  بخشش به احترام مسافر كربلا
در حالي كه متهم در يك قدمي چوبه دار قرار داشت، پدر و مادر مقتول صبح روز چهارشنبه 19 آذر ماه به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي آمدند و قاتل را بخشيدند. مادر مقتول به خبرنگار ما گفت: وقتي خبر فوت پسرم به من رسيد زندگي‌ام سياه شد و تصميم گرفتم تا قاتلش را قصاص كنم. در اين مدت افراد زيادي از طرف خانواده متهم واسطه شدند تا متهم را ببخشيم اما من تصميم خودم را گرفته بودم تا اينكه پسرم تصميم گرفت براي زيارت امام حسين (ع) عازم كربلا شود. در همين زمان چند نفر از يك مؤسسه خيريه هم به خانه ما آمدند و از ما خواستند تا قاتل را ببخشيم. وقتي پسرم عازم كربلا شد و من هم در حال و هواي عزاداري امام حسين (ع) بودم، تصميم گرفتم به دادسراي جنايي بروم و قاتل را بدون هيچ چشمداشتي ببخشم. من مي‌دانم با اين تصميم پسرم نيز خوشحال است.

  اميدوارم متهم گذشته‌اش را جبران كند
پدر مقتول هم گفت: من مغازه ساعت‌فروشي داشتم و پسرم نيز در مغازه من كار مي‌كرد تا اينكه تصميم گرفت با تعدادي از دوستانش كار كند. هنوز چند روزي از كارشان نگذشته بود كه به من خبر دادند در درگيري با دوستانش به قتل رسيده است. بعد از اين حادثه از غم و غصه پسرم خانه‌نشين شدم. وي ادامه داد: شش سال از حادثه قتل پسرم گذشته است و در اين مدت تصميمي جز قصاص نداشتم و در اين مدت هزاران نفر واسطه شدند اما نتوانستم قبول كنم كه قاتل پسرم را ببخشم. من براي قصاص متهم با خيلي از دوستان و بستگان مشورت كردم اما همگي بر اين باور بودند كه گذشت شيرين‌تر از انتقام است. اين موضوع ادامه داشت و من حتي مي‌توانستم براي دادن رضايت پول زيادي را درخواست كنم اما نكردم تا اينكه چند روز قبل سه زن و يك مرد از يك مؤسسه خيريه به خانه ما آمدند و خواستند تا رضايت بدهيم. اين افراد انسان‌هاي باشخصيتي بودند به طوري كه حرف‌هاي آنها در من اثر كرد و من هم تصميم گرفتم تا متهم را ببخشم. روزي كه در دادسرا رضايت دادم احساس خوبي پيدا كردم و خيلي خوشحال شدم از اينكه به يك نفر ادامه زندگي دادم و الان هم دعا مي‌كنم خدا او را به راه راست هدايت كند تا بتواند گذشته‌اش را جبران كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن