تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820625376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ادعاي جعلي سايت مريوان و تنگناي سياسي آژانس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۰ب.ظ)
طرح ادعاي جعلي سايت مريوان و تنگناي سياسي آژانس گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهرستان مريوان يکي از شهرستان هاي استان کردستان در غرب ايران قرار دارد که از شمال به شهرستان سقز و از شرق وجنوب شرقي به شهرستان سنندج و از جنوب به بخش نوسود از شهرستان پاوه و از غرب وشمال غربي به خاک کردستان عراق محدود است. ظرف دو- سه سال اخير اين منطقه عمدتا به خاطر ادعاي واهي آژانس بين المللي انرژي اتمي در پرونده هسته اي کشورمان توجه بين المللي را به خود جلب کرده است.
در نوامبر 2011 آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت تاثير فشارهاي سياسي طي گزارشي از وجود سايت هسته اي و آزمايشات در اين منطقه خبر داد. طرح اين ادعاي واهي در حال حاضر نيز موجب شده تا بر فضاي سازنده همکاري هاي ايران و آژانس تاثيرگذار باشد.
رضا نجفي سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي در واکنش به اين ادعاي آژانس معتقد است: ايران براي اين که ثابت کند ادعاهاي مندرج در گزارش نوامبر 2011 آژانس جعلي و بي پايه بوده، حاضر است استثنائا و داوطلبانه يکبار دسترسي مديريت شده به سايت ادعايي در منطقه مريوان بدهد.
بر اساس اظهارات نجفي کشوري که اطلاعات غلط را به آژانس داده محل سايت را به اين نهاد اعلام نکرده است؛ بنابراين وي به اعضاي آژانس گفته است که آن کشور مدعي آمريکا يا رژيم صهيونيستي يا بايد مختصات محل ادعايي اش را به آژانس بدهد و يا بايد اعتراف کند که اطلاعات غلط به آژانس داده و تمام اعضاي آژانس را فريب داده و گمراه کرده است.
از آنجايي که هيچ اطلاعات دقيق و اثبات شده اي در اين موضوع براي آژانس وجود نداشت، سفير و نماينده دائم ايران در اژانس بين المللي در آخرين اظهارات خود نسبت به طرح ادعاي جعلي سايت هسته اي مريوان اظهار داشت که ظاهرا آژانس با ارسال ايميلي به خبرگزاري رويترز پيشنهاد بازديد از سايت ادعايي در مريوان را رد کرده است.
نجفي در اين باره تاکيد دارد که اکنون تنها راه اين است که آژانس به طور کاملا بي طرفانه و به صورت حرفه اي اعلام کند که اطلاعات داده شده توسط يک کشور يا کشورهاي عضو در خصوص آزمايشات انفجاري در سطوح بالا در منطقه مريوان غلط بوده است و نمي تواند براي راستي آزمايي ادعايش در خصوص يک سايت ادعايي در منطقه مريوان اقدام کند. اعلام اينکه ادعاهاي مطرح شده درباره سايت مريوان دقيق و درست نبوده است نشان دهنده بي طرفي آژانس خواهد بود.
اميد کريميان نماينده مردم شهرستان هاي مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينکه مريوان منطقه اي کوهستاني و بيشتر جنگلي با روستاهاي فشرده و نزديک به هم است، گفت: وجود سايت هسته اي در مريوان نه تنها کذب است بلکه بيشتر به جوک شباهت دارد.
مذاکرات هسته اي يکي از مهمترين پروژه هايي است که با جديت تمام از طرف ايران دنبال مي شود و جمهوري اسلامي در اين بحث همکاري هاي خوبي با آژانس داشته است. ناگفته پيداست طرح چنين ادعاهايي از طرف چه کساني دنبال مي شود. آژانس بين المللي انرژي با طرح چنين ادعاهايي که هم اکنون افکار عمومي جهان به دقت آنرا رصد مي کند صرفا تضعيف موقعيت خود و ناکارامدي اش را به اثبات خواهند رساند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن