تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798761143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چله نشینی عاشورا همپای لاله های گمنام در مازندران -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
چله نشینی عاشورا همپای لاله های گمنام در مازندران

کاروان نمادین اسرای کربلا در آمل


شناسهٔ خبر: 2442307 شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
استانها > مازندران

ساری - مازندران در روز اربعین حسینی بوی کربلا گرفت و لاله های گمنامی که منزل به منزل آمدند و در دیاری از تبار عاشورا آرام گرفتند. به گزارش خبرنگار مهر، اربعین امسال در مازندران رنگ و بوی دیگری دارد و در گوشه و کنار استان، بوی عاشورا و کربلا به مشام می رسد و دیار علویان، به واقع، چله نشین عاشورا شده است.مازندران، این دیار سبز با مردمانش در روز اربعین عطر کربلا گرفت، حتی اگر زمین فاصله را به هزار کیلومتر بشمارد، باز مازندران عطر کربلا می گیرد و میزبان لاله هایی از دیار عاشورا شده است.از غروب خونبار کربلا، اربعینی گذشت، سهم آلاله ها چه شد، پیکر قطعه قطعه شهدای کربلا چه شد، عرش خدا لرزید، ملایک به عزای حسین نشستند، خاکیان به اسارت بردند، سیلی و غربت، آوارگی و بی حرمتی اما نه، اسلام زنده شد، جاودانه تا ابد. اینجا هم بوی کربلا گرفته است، کاروان از راه آمد، خاک کربلا تاب ندارد، فرات شرمگین است، آسمان خونبار، شرم دارند بر رخ کاروانیان بتابند، اما نه انگار در صورت کاروانیان انقلابی دیگر است، شور و شیدایی شکوفاست، گرچه بال پروازشان شکسته، گرچه یل کاروانشان بی دست گشته اما بی صدا و صبور پیامشان را رساندند. آیین اربعین حسینی همانند سالهای گذشته پرشور و در پاییز زمستانی مازندران در حال برگزاری است و عزاداران حسینی در خیابانهای شهرهای استان مشغول عزاداری هستند و همزمان با نماز ظهر، بزرگترین نماز جماعت اربعین حسینی دراستان برگزار می شود.
مراسم تشییع شهید گمنام در در دانشگاه پیام نور قرچک
چهار لاله گمنام آرام گرفتندهمزمان با اربعین حسینی، دو شهر رامسر و بابل میزبان چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که آیین تشییع شهدای والامقام با حضور پرشور مردم برگزار شد و جانشین اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: چهار شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس همزمان با اربعین حسینی در دو شهرستان استان آرام می گیرند. سرهنگ علیرضا یدالله پور از مراسم تشییع و تدفین پیکرهای پاک و مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد و گفت: در سالروز اربعین حسینی پیکر چهار شهید گمنام در شهرهای رامسر و بابل تشییع شدند. وی افزود: چهار شهید گمنام همزمان با روز اربعین در دانشگاه آزاد رامسر و همچنین در شهرک زرین شهر بابل تشییع و تدفین خواهد شد. جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۴ شهدای گمنام در ۷۳ نقطه استان مازندران تشییع و تدفین شده است. مردم لبیک گویان و فدایی امام حسین (ع) هستندحجت الاسلام مرتضوی امام جمعه رامسر نیز در اجتماع پرشور اربعینی حسینی با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: مردم مسلمان با اجتماعی بزرگ بویژه با اجتماع ۲۰ میلیونی در کربلای معلی، لبیک گویان و فدایی امام حسین (ع)   هستند. وی با اشاره به میزبانی دو شهید گمنام در شهرستان رامسر گفت: امروز مردم مومن و مذهبی شهرستان، اعم از زن و مرد نشان دادند حامی ولایت و رهبری هستند و عهد و پیمان مجدد با دوشهید گمنام و آرمانهای والای امام حسین (ع) بستند. وی اظهار داشت: اجتماع پرشور مردم عزادار ثابت می کند که جان فدای حسین و مقتدای امام خود هستیم و امروز این اجتماع بزرگ بیانگر آنست که می توانیم در عزای سید الشهداء، اجتماع عظیم عاشوراییان را داشه باشیم.
کاروان نمادین اسرای کربلا در آمل
حرکت نمادین اسرای کربلا همزمان با روز اربعین، آیین نمادین حرکت اسرای کربلا در مناطق مختلف مازندران برگزار شد و کاروان خسته و دل شکسته از راه رسید، اما شوری دیگر در سردارند این کاروانیان، اگر دلها شکسته، اگر کودکان نالانند، اگر رخ کبود و چشم اشکبار از سیلی ها، اگر دل شکسته اند از فریادهای بی رحمانه و تازیانه های کوفیان اما امروز بر تربت حسین بوسه می زنند. بانوی چله نشین پریشان به شوق دیدار آمده، گرچه آلاله ها در خون خفته اند، گرچه داغ و ماتم، در خاک کربلا موج می زند اما اینجا روزی نفس یار در آن بود، امروز اما داغ یار، خون عاشقان هنوز در کربلا می جوشد، بانو بوی حسین را از تربت کربلا می جوید. نصب پرچم حسینی با حضور خدام حسینی و رضویاز دیگر آیین هایی که امروز همزمان با اربعین حسینی در شهرستان آمل در حال برگزاری است نصب پرچم حسینی با حضور دو خادم حسینی و سه خدام رضوی است که بر فراز امامزاده ای در بخش لاریجان آمل نصب می شود. همچنین در روز اربعین، شماری از مازنی ها در کربلای معلی حضور دارند که به گفته حجت الاسلام شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، بیش از هفت هزار نفر در آستانه اربعین در قالب کارنهای پیاده و سواره راهی زیارت عتبات عالیات شدند. در روایات دین ما بر بزرگداشت اموات، شهدا و بزرگان، پس از چهل روز، سفارش شده، اربعین حسینی اما تداوم عشق به حسین، عزاداری حسین، طلب معرفت، و لعن و نفرین بر خاندان ظلم تا قیام و قیامت است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن