تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819100014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه پررنگ و مهم ما در دهه چهارم انقلاب حفظ و تقويت نهاد خانواده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۱۶ق.ظ)
رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران: سرمايه پررنگ و مهم ما در دهه چهارم انقلاب حفظ و تقويت نهاد خانواده است مشاور رييس جمهوري و رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، مجموعه تحولات جامعه ما نشان مي دهد که يک جامعه سيال، پويا و در حال تحولي را تجربه مي کنيم و هيچ کدام از کشورهاي جهان به سرعت ايران در حال تغيير و تحول اجتماعي نيستند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم،سيد رضا صالحي اميري رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران ، جمعه شب در جمع فعالان سياسي اصلاح طلب قم در مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم ، به تحليل حوادث دهه هاي اول تا چهارم انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: در دهه چهارم به دليل رشد و گسترش ارتباطات و شبکه هاي اجتماعي با آسيب هاي بيشتري مواجه هستيم.
وي ادامه داد: مجموعه تحولات جامعه ما نشان مي دهد که يک جامعه سيال، پويا و در حال تحولي را تجربه مي کنيم و هيچ کدام از کشورهاي جهان به سرعت ايران در حال تغيير و تحول اجتماعي نيستند.
وي يادآور شد: امروز به دليل رشد اطلاعات و ارتباطات نظام خانواده، مدرسه، برخوردهاي اجتماعي و حتي در زمينه پديده هاي اجتماعي، جامعه دچار تحولات اساسي شده است، امروز به جاي مدرسه و خانواده ، همسالان، جوانان را تحت تاثير قرار مي دهند.
وي ادامه داد: جامعه ايران در حال کوچ از فعاليت هاي سياسي به سمت فعاليت هاي اجتماعي است و اين در وضعيت در مرگ مرتضي پاشايي خواننده پاپ نمود پيدا کرد که مردم در 160 شهرستان به صورت خودجوش در يک ساعت در نقطه معلوم جمع شدند.
صالحي اميري همچنين برخورد نيروي انتظامي با حاميان مرتضي پاشايي را عقلاني دانست و گفت: نيروي انتظامي با برخورد عقلاني با افراد شرکت کننده در اين تجمعات آرام، تهديد را به فرصت تبديل کرد و قطعا مردم با نظام مشکل ندارند اگر ما با آنها مشکل نداشته باشيم.
وي اظهار داشت: وقتي ما استرات‍ژي تدبير و عقلانيت را در پيش بگيريم مردم نيز عقلاني برخورد مي کنند.
مشاور رييس جمهوري همچنين تقويت نهاد خانواده در عصر فعلي را بسيار مهم دانست و گفت: متاسفانه غربي ها به ارتباط خارج از قاعده زن و مرد و تلاش براي از بين بردن نظام خانواده تلاش مي کنند و برخي روشنفکران نيز به اين مساله دامن مي زنند در حالي که اين تفکر ليبرال دموکراسي غرب سال ها با شکست مواجه شد.
وي افزود: هر کس دچار بحران مي شود به خانواده پناه مي آورد، تنها سرمايه پررنگ و مهم ما در دهه چهارم انقلاب حفظ و تقويت نهاد خانواده است وهر نوع دستکاري در مناسبات خانواده ايراني نگران کننده است.
صالحي اميري گفت: زن غربي از خانه به کارخانه آمده و خانواده متلاشي شد و ما اين بن بست غرب را تجربه نکنيم.
وي با اشاره به اينکه نبايد جيره خوار تمدن غرب باشيم، گفت: بايد سرمايه بزرگ خانواده ايراني را پاس بداريم و فرهنگ و ارزش هاي آن را نيز بازتوليد کنيم.
رييس کتابخانه ملي ايران ادامه داد: بايد خانواده اخلاقي که صداقت، پاکدامني، اعتماد، وفاداري و قانون پذيري از مصاديق بازر آن است مورد حمايت قرار گيرد، همه ما در قبال مسائل اجتماعي و ترويج ارزش هاي اخلاقي در جامعه و مقابله با فساد مسئوليت داريم.
وي يادآورشد: نبايد انتظار داشته باشيم همه چيز را دولت برعهده بگيرد، دولت در اين زمينه مسووليت دارد ولي ساير نهادها و دستگاه ها از جمله حوزه و دانشگاه نيز مسوول مي باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن