تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802544949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست تاجر آلمانی در خصوص تجارت با ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست تاجر آلمانی در خصوص تجارت با ایران
عضو هیات رییسه مجمع گفت وگوهای اقتصادی برلین، همکاری نکردن بانک های آلمانی در راه انتقال وجه مربوط به معاملات اقتصادی با ایران را از موانع موجود در راه توسعه و تعمیق روابط تجاری دو کشور دانست و از بانک های کشورش خواست با توجه به شرایط جدید،به مانع تراشی در این زمینه خاتمه دهند.
کد خبر: ۴۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ - 12 December 2014


 عضو هیات رییسه مجمع گفت وگوهای اقتصادی برلین، همکاری نکردن بانک های آلمانی در راه انتقال وجه مربوط به معاملات اقتصادی با ایران را از موانع موجود در راه توسعه و تعمیق روابط تجاری دو کشور دانست و از بانک های کشورش خواست با توجه به شرایط جدید،به مانع تراشی در این زمینه خاتمه دهند.

"رودولف اشتانکه" کارشناس اقتصادی آشنا با بازار ایران در گفت وگو با ایرنا در برلین، با اشاره به فراهم شدن زمینه ها برای ازسرگیری دوباره روابط اقتصادی آلمان و ایران با توجه به موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای و لغو تدریجی تحریم ها خاطرنشان کرد: شرکت های اقتصادی و تولیدکنندگان کالا در آلمان در انتظار لغو کامل تحریم ها و فراهم شدن کامل شرایط برای ورود به بازار ایران هستند.

اشتانکه با انتقاد از تعلل بخش خصوصی آلمان برای کنارزدن موانع موجود در راه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، گفت: تعلل بیش از اندازه شرکت های خصوصی و منتظرماندن آنها برای بهبود کامل روابط سیاسی را می توان یکی از دلایل مهم برای عقب ماندن آلمان از دیگر رقیبان منطقه ای خود در استفاده از فرصت ایجاد شده برای برقراری روابط اقتصادی دوباره دانست.

عضو هیات رییسه مجمع گفت وگوهای اقتصادی برلین ادامه داد: تاکنون به خاطر شرایط تحریمی بسیاری از شرکت های آلمان به جای اینکه مستقیم وارد بازار ایران شوند، ترجیح داده اند از راه شرکت های ثالث چینی و آمریکایی در کشورهای همسایه این کار را انجام دهند اما دیگر وقت آن رسیده که این شرکت ها خودشان پیشگام شوند و به صورت مستقیم نقش ایفا کنند و این همان کاری است که فرانسوی ها، ایتالیایی ها و دیگر رقیبان ما انجام می دهند.

اشتانکه تصریح کرد: به رغم تمایل بالای شرکت های آلمانی برای فعال شدن در بازار ایران، متاسفانه معاملات اقتصادی و تجاری دو کشور بخاطر وجود مشکلات در نقل و انتقال ارز و همکاری نکردن بانک های آلمانی در این زمینه، ناکام می ماند.

این فعال اقتصادی آلمانی با بیان اینکه یک مشکل واقعی است،افزود: ما انتظار داریم که بانک های آلمانی با توجه به شرایط جدید در مذاکرات هسته ای و توافق های حاصل شده که منجر به لغو بخشی از تحریم ها شده است، موضع خود را تغییر دهند و امکان انجام معاملات اقتصادی با ایران را فراهم کنند.

مانع تراشی بانک ها برای نقل و انتقال ارز حاصل از معاملات اقتصادی شرکت های بانکی آلمانی با ایران درحالی است که معاملات اقتصادی در مواردی همچون دارو، مواد غذایی و برخی کالاهای دیگر اصلا مشمول قانون تحریم ها نیست.

این فعال اقتصادی آلمان در ادامه همچنین ارائه امکانات و تسهیلات بیشتر به شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران را در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مهم دانست و افزود: شرکت های آلمانی نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد امکان سرمایه گذاری در ایران و تضمین های لازم برای حفظ و تامین سرمایه خود هستند که باید در اختیار آنها قرار گیرد.

اشتانکه در ادامه به فراهم بودن زمینه و شرایط همکاری آلمان و ایران در حوزه انرژی های بادی و تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: در صحبت هایی که با مقام های ایرانی داشته ایم دریافته ایم که این کشور برنامه خوبی برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز خود از این راه دارند که این می تواند فرصت خوبی برای همکاری دو کشور باشد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن