تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسات کاری و مردمی پشت درهای بسته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
جلسات کاری و مردمی پشت درهای بسته
جلسه در لغت به معنای نشستن، نشست، مجمع و انجمن است و در حقیقت به گرد هم آمدن گروهی از افراد جهت بررسی ابعاد گوناگون یک موضوع طرح و یا ارائه راهکارهای مناسب جهت برون رفت از مشکلات پیش رو اشاره کرد.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، براساس آنچه گفته شد جلسه مجمعی است که در آن از فرد جمعی در راستای اخذ تصمیم‌های بهتر پیرامون یک یا چند مسئله بهره گرفته می شود و به عبارت دیگر در نگاه نخست باید برگزاری جلسه‌های کاری را پدیده مثبت در جهت رسیدگی به امور مردم و یا اهداف کلان یک مجموعه یا سازمان ارزیابی کرد، اما مردم و به ویژه آن بخش از افراد که به سبب پیگیری امور اداری به یک نهاد یا ارگان مراجعه کرده‌اند، چندان با شکل گیری چنین گروه‌هایی موافق نیستند، چرا که معتقدند بر پایه چنین نشست‌هایی به ویژه در ساعت‌های فعالیت های اداری سر گردانی، بلاتکلیفی و اتلاف زمان مخاطبان یک مجموعه اداری و در نتیجه طولانی و پیچیده شدن سیر بروکراسی را در پی خواهد داشت.
 
در همین رابطه البته باید حق را به مردم و منتقدان داد چرا که فردی که تنها برای درج یک امضا در پرونده ای از راه دور و یا از یک شهرستان به یک اداره مراجعه کرده باید هزینه های مالی و زمانی زیادی را صرف کند تا دوباره روزی دیگر جهت پیگیری روند امور اداری مرتبط با پرونده‌اش به آن نهاد یا اداره مراجعه کند.
 
البته حضور دوباره یک فرد به علت بی برنامگی و نبود اطلاع رسانی دقیق و کافی تضمینی برای اصول موفقیت در پیشرفت امور اداری به حساب نمی‌آید و چه بسا که یک فرد تنها برای اخذ یک امضا بارها به یک اداره مراجعه کند از سوی دیگر نبود یک سیستم منسجم و کار آمد و پیگیری امور اداری در قالب نظام اداری سنتی در کنار مدیریت قائم به فرد باعث شده تا غیب و یا حضور چند ساعته یک مدیر در یک جلسه کاری آنچنان بر روی راندمان کاری یک مجموعه تاثیر گذار باشد که به افت خدمات رسانی و پاسخگویی به مردم و در نهایت بلاتکلیفی و عدم رضایت آنها منجر شود.
 
 از طرف دیگر کند بودن و یا ناقص بودن ارائه خدمات الکترونیکی در نهادهای اداری همچنان حضور افراد را در یک اداره یا سازمان جهت پیگیری امور اداری ضروری ساخته و این مسئله هنگامی که با برگزاری جلسات برون شهری وی ا درون سازمان همراه شود سرگردانی دو چندان مخاطبان یک مجموعه را به دنبال خواهد داشت.
 
در همین رابطه میرزایی شهردار ماهدشت در استان البرز معتقد است، نبود یک سیستم اداری پویا که جای تکیه بر افراد، سلیقه ها و آراء شخصی بر ضوابط و قوانین فرا شخصی استوار باشد از چالش‌های نظام اداری کشور است و این مقوله خود به وابستگی هر چه بیشتر مجموعه‌های اداری به افراد و شکل گیری مدیریت قائم به فرد انجامیده است.
 
میرزایی با بیان اینکه در مجموعه تحت مدیریتش جلسه های اداری پیش یا پس از ساعت کاری منعقد می شود، افزود: علیرغم تلاش در جهت جلوگیری از تشکیل جلسه‌های درون سازمانی در ساعت های مراجعه مردم و ارباب رجوع در شهرداری ماهدشت دستور تشکیل جلسه‌های برون سازمان از نهادهای فرا دستی مانع از این می شود که مقوله تداخل نشست‌ها با ساعت‌های کاری  به طور کامل محقق شود.
 
محسن تاجیک دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی شهری و شهردار شمشک نیز در همین رابطه افزود: تعیین نکردن برنامه جلسه و عدم تشکیل جلسه های کارشناسی پیش از تشکیل نشست مدیران ارشد از مهمترین چالش‌های نظام اداری کشور است که می تواند به اتلاف زمان و انرژی مدیران و مردم منجر شود.
 
وی در همین راستا خاطر نشان کرد: پیش از تشکیل یک جلسه راهی با حضور مدیران ارشد باید ابعاد مختلف یک موضوع در جلسه‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا با جمع بندی موضوع امکان دستیابی به اهداف در کوتاهترین زمان ممکن حاصل شود  و به این ترتیب ضمن بهره‌وری از اتلاف توان مردم و مدیران نیز جلوگیری به عمل آید.
 
مجموعه آنچه گفته شد اصلاح نظام اداری کشور و بازنگری در زمینه تشکیل جلسه‌های اداری را ضروری ساخته است اما در این ارتباط شاید نگاه سیستم محور و در عین حال تسریع در عملی ساختن دولت الکترونیک از مهمترین گام‌ها باشد.
 
گزارش از فاطمه علی پور

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن