تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین/ نگرش متفاوت دو طرف به مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نعیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین/ نگرش متفاوت دو طرف به مذاکرات
یک کار‌شناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه فلسطین و اسرائیل دو نگرش متفاوت نسبت به برگزاری مذاکرات دارند، گفت: رژیم صهیونیستی درصدد است تا آنچه از طریق جنگ بدست نیاورده از طریق مذاکرات بدست بیاورد.


مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با مسئله فلسطین بیان کرد: مسئله فلسطین یکی از پیچیده‌ترین مسائل یک قرن گذشته به حساب می‌آید، به خاطر اینکه عوامل متعددی در اشغال فلسطین دخیل بوده است.  
 
وی در ادامه گفت: استعمار کهنه انگلیس و استعمار جدید آمریکا و غرب همواره از دستیابی فلسطینیان به حقوقشان جلوگیری کرده‌اند و این نشانه‌ها موجب شد کشورهایی که به نوعی ماهیت و موقعیت حقوق فلسطین را به رسمیت می‌شناختند، از آن‌ها تبعیت کنند تا از اعتراف و شناسایی دولت فلسطین سرباز زنند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در خصوص عدم شناسایی فلسطین در بین کشورهای جهان اظهار داشت: در واقع عوامل غربی و بین المللی و تبعیت آمریکا از رژیم صهیونیستی در برنامه‌های طولانی مدتش موجب شده که هرگونه شناسایی و اعتراف به حقوق فلسطین را در گذر محافل بین المللی منع کند.  
 
نعیمی با اشاره به اینکه در برهه‌ای آمریکا مجبور به عضویت فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل شد، افزود: بعد از عضویت فلسطین در سازمان ملل با فشاری که صهیونیست‌ها بر تشکیلات اداری ایالات متحده وارد کردند و با استفاده از لابی صهیونیستی حاکم در کالبد آمریکا همواره سعی داشتند به رغم ادعایی که آمریکا داشت و وعده‌هایی که می‌داد، یک دولت اسرائیلی در موقعیت کرانه باختری و غزه تشکیل دهند.  
 
وی عامل اصلی در عدم شناسایی فلسطین را فشار اسرائیل در برهه فعلی دانست و بیان کرد: بعد از فعالیت‌های فزاینده صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان در جنگ اخیر غزه به نوعی افکار عمومی جهان را به این رژیم مشکوک و خشمگین کرده و باعث شده که برخی از کشور‌ها پذیرای این موضوع باشند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه افزود: با توجه به بهبود افکار عمومی جهان نسبت به فلسطین اما هنوز هم در موقعیتی نیستیم که غالب کشورهای دنیا از طرف آمریکا در جهت شناسایی فلسطین با ممانعت روبرو نشوند.  
 
وی با اشاره به اینکه اسرائیل اخیرا حمله گسترده‌ای به بیت المقدس انجام داده و خطر تغییر ماهیت و هویت در فلسطین افزایش پیدا کرده، گفت: ملتی مانند فلسطین با جمعیت انبوه و تاریخش حاکمیت و مالکیت آن را نشان می‌دهد که باید مورد شناسایی کشورهای دنیا قرار گیرد با این وجود  لابی صهیونیستی هنوز هم از پذیرفتن این واقعیت ممانعت می‌کند.  
 
نعیمی با تاکید بر اینکه مذاکره در سرزمینی که مالکان و صاحبان اصلی‌اش (فلسطینی‌ها) مشخصند، تصریح کرد: با شرایطی که مجموعه‌ای از اطراف و اکناف دنیا به زور این سرزمین را به اشغال درآوردند و همواره اصرار به ابقای این اشغال دارند و اشغالگر قصد خارج کردن صاحبان اصلی (فلسطینیان) این سرزمین را دارند، مذاکرات نتیجه‌ای نخواهد داشت.  
 
وی در ادامه افزود: مذاکرات در مسئله فلسطین در صورتی که ۱۰۰ سال هم به طول بیانجامد بازهم نتیجه‌ای نخواهد داشت، چرا که هدفی در پایان دادن به این بحران در ذهن و افکار اشغالگر وجود ندارد.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه گفت: تاریخ و جامعه موجود داخل فلسطین و آوارگان در اقصی نقاط دنیا این حقیقت را اذعان دارد که این سرزمین متعلق به مردم فلسطین است، اما رژیم اشغالگر این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد.  
 
وی راه اصلی پایان بحران فلسطین را برگشت این سرزمین به صاحبان اصلی‌اش (فلسطینیان) دانست و بیان کرد: دشمنی که با ترفندهای مختلف و حمایت‌های بین المللی و قدرت‌های غرب این سرزمین را به اشغال درآورده و حاضر به پذیرش واقعیت نیست، تا زمانی که واقعیت  از طرف رژیم اشغالگر مورد پذیرش قرار نگیرد، در همه دوران تاریخ هم در مذاکره باشند نتیجه‌ای نخواهند داشت.  
 
نعیمی نگرش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را به مذاکرات متفاوت دانست و تصریح کرد: مذاکرات از نظر فلسطینیان تلاش برای بازگرداندن سرزمینشان است، اما از نظر اسرائیلی‌ها این مذاکرات فرصتی برای عادی جلوه دادن اشغالگری و تثبیت رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت است.  
 
وی با تاکید بر اینکه اهداف اسرائیلی‌ها در مذاکرات در جهت بازگرداندن حقوق فلسطینیان نیست، گفت: اسرائیلی‌ها در لوای مذاکرات قصد دارند طرح‌های فلسطین زدایی، تغییر ماهیت فلسطینیان، شهرک سازی، از بین بردن آثار اسلامی را در فلسطین اجرایی کنند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه افزود: رژیم صهیونیستی درصدد است تا آنچه از طریق جنگ بدست نیاورده از طریق مذاکرات بدست بیاورد. 

نعیمی بیان کرد: یکی از مباحث اصلی مسئله فلسطین، بازگرداندن فلسطینی‌هایی که به زور از خانه‌هایشان رانده شده‌اند است، البته رژیم صهیونیستی در هرگونه توافقی این موضوع را رد خواهد کرد.  
 
وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش استقلال فلسطینی‌های باقیمانده در مناطق باختری، مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و همچنین در غزه نیست، گفت: اسرائیلی‌ها حق تعیین سرنوشت را برای فلسطینی‌ها به رسمیت نمی‌شناسند، از این رو رژیم صهیونیستی سعی دارد فلسطینیان را با طرح ترانسفر که حدود ۵۰ سال پیش برای کوچ فلسطینیان به نقطه‌ای دیگر (اروپا، اردن، شمال عراق) استفاده می‌شد، مجدد استفاده کنند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در پایان گفت: تا زمانی که این ذهنیت در تفکر صهیونیست‌ها برای خالی کردن فلسطین از صاحبان اصلی‌اش(فلسطینی ها) وجود داشته باشد و اسرائیل این سرزمین را بخواهد به عنوان یک سرزمین قومی و یهودی تبدیل کند، تا دنیا آن را به رسمیت بشناسد، قطعا راه حلی برای آوارگان و فلسطینی‌های داخل وجود ندارد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن