تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801857158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای عالی صلح در گفت‎وگو با فارس مطرح کرد گشایش فصل جدیدی از مذاکرات صلح/ مصمم به مذاکره هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو شورای عالی صلح در گفت‎وگو با فارس مطرح کرد
گشایش فصل جدیدی از مذاکرات صلح/ مصمم به مذاکره هستیم
عضو شورای عالی صلح افغانستان ضمن اظهار بی‌اطلاعی از آغاز مذاکرات مخفیانه صلح دولت با طالبان گفت: زمینه آغاز فصل جدید مذاکرات صلح دولت با طالبان مهیا است.

خبرگزاری فارس: گشایش فصل جدیدی از مذاکرات صلح/ مصمم به مذاکره هستیم



«اسماعیل قاسمیار» عضو شورای عالی صلح افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: شورای عالی صلح از مذاکرات مخفیانه دولت با طالبان اطلاعی ندارد اما زمینه آغاز مذاکرات با این گروه ‎اکنون مهیا است. قاسمیار افزود: دولت در تلاش آغاز مذاکرات صلح با طالبان بوده و هست و اگر این مذاکرات را آغاز کرده باشد، شورا از آن اطلاعی ندارد. وی با تأکید بر ضرورت تعریف مذاکره، گفت: به احتمال زیاد مذاکره‌ای آغاز نشده زیرا مذاکره زمانی آغاز خواهد شد که هر 2 طرف به صورت رو در رو و در یک مجلس نشسته و در مورد روند صلح گفت‎وگو کنند. این عضو شورای عالی صلح، افزود: در صورتی که دولت با طالبان ارتباط برقرار کرده و در مورد گفت‎وگوی صلح صحبت کرده باشند، این تماسی برای آغاز مذاکرات است. قاسمیار در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر «اشرف‎غنی» رئیس جمهور این کشور به عربستان، پاکستان و چین و امضای توافقنامه همکاری با اسلام‎آباد در راستای مبارزه مشترک با تروریسم و تعهدات آن کشور در قبال مصالحه دولت کابل با طالبان، این قبیل اقدامات را گام‎هایی ارزنده در راستای برقراری صلح در افغانستان توصیف کرد. این عضو شورای عالی صلح در ادامه، افزود: شورای عالی صلح مصمم است تا از فرصت‎های به وجود آمده استفاده بهینه نموده و بن‎بست مصالحه با طالبان را بشکند. وی تأکید کرد: شورای عالی صلح افغانستان از هر فرصتی استفاده کرده و به تلاش‎های خود در راستا مصالحه با طالبان ادامه می‎دهد و از فضای جدید استقبال می‎کند. این عضو شورای عالی صلح افغانستان در خصوص اقدامات تازه این شورا در قبال صلح، گفت: شورای عالی صلح در تلاش تماس با کشورها و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی کنترل کننده طالبان است. وی تصریح کرد: رهبری طالبان در خارج از قلمرو سرزمینی افغانستان بوده و این شورا معتقد است که برخی کشورها مانند پاکستان طالبان را تأمین، تجهیز و آموزش و پناه داده است. این عضو شورای عالی صلح خاطر نشان کرد: تماس‎های کنونی شورای عالی صلح با کشورهای منطقه است و باید با آن‎ها گفت‎وگو شود تا در مورد آغاز مذاکرات صلح به دولت کابل و شورای عالی صلح افغانستان کمک کنند. ***امکان پیوستن طالبان به دولت وجود دارد اسماعیل قاسمیار در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ایده و انگیزه طالبان برای جنگ با دولت تضعیف شده، گفت: یکی از بهانه‎های طالبان حضور نظامیان خارجی بود که این بهانه نیز در آستانه محو شدن است. وی افزود: به همین دلیل و برخی دلایل دیگر، مقامات افغان امیدوارند طالبان وارد مذاکره با دولت شده و پس از انجام مذاکرات به دولت این کشور بپیوندند. قاسمیار با تأکید بر این که دولت وحدت ملی افغانستان اراده محکمی در راستای برقراری صلح دارد، گفت: وجود این اراده و همچنین تلاش‎های انجام شده، گویای آغاز قریب الوقوع مذاکرات صلح با طالبان است. این عضو شورای عالی صلح افغانستان در بخش پایانی سخنان خود گفت: دولت باید به خواست‎های ملت افغانستان که تأمین امنیت است پاسخ مثبت داده و روند مذاکرات را به پیش ببرد. انتهای پیام/.

93/09/15 - 10:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن