تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798513754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم بخش های کشاورزی، صنعت و اشتغالزایی از صندوق توسعه ملی مشخص شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایندگان تصویب کردند؛ سهم بخش های کشاورزی، صنعت و اشتغالزایی از صندوق توسعه ملی مشخص شد تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی را موظف کردند از منابع ورودی خود در هر سال 10 درصد در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش صنعت و پنج درصد جهت کمک به اشتغالزایی و توسعه کسب و کارهای خرد اختصاص دهد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده الحاقی 11 این طرح را نیز تصویب کردند.
بر این اساس، نمایندگان صندوق توسعه ملی را موظف کردند که از منابع ورودی خود سالانه 10 درصد به بخش کشاروزی، 10 درصد به بخش صنعت، پنج درصد تسهیلات اشتغالزایی و کمک به کسب و کار خرد و یک درصد به تولید گوشت قرمز سالم اختصاص یابد.
بر اساس بند الف این ماده الحاقی 10 درصد از منابع ورودی صندوق جهت برداخت تسهیلات به بخش های خصوصی و تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی به طرح های دارای توجیه فنی، زیست محیطی و مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی در بانک های دولتی و خصوصی داخلی و صندوق مهر امام رضا (ع) سپرده گذاری نمایند.
نمایندگان مقرر کردند سود سپرده گذاری و اقساط وصولی مجددا جهت پرداخت تسهیلات طرح های موضوع این بند اختصاص یابد ضمن اینکه تبدیل ارز به ریال این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.
نمایندگان همچنین با تصویب بند ب این ماده با اختصاص 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی و تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی به طرح های دارای توجیه فنی، زیست محیطی و مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش صنعت، معدن، گردشگری و صادرات کالاهای صنعتی و معدنی به استثنای بخش ساخت مسکن در بانک های دولتی و خصوصی داخلی و صندوق مهر امام رضا (ع) سپرده گذاری کند.
نمایندگان مقرر کردند سود سپرده گذاری و اقساط وصولی مجددا جهت پرداخت تسهیلات طرح های موضوع این بند اختصاص یابد ضمن اینکه تبدیل ارز به ریال موضوع این بند نیز زیر نظر بانک مرکزی صورت می گیرد.
نمایندگان در ادامه مقرر کردند پنج درصد از منابع این ماده با سیاستگذاری شورای عالی اشتغال و با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کمک به توسعه کسب و کارهای خرد کوچک و متوسط تخصیص یابد.
نمایندگان بانک های عامل را مکلف کردند علاوه بر منابع مذکور حداکثر تا یک برابر آن را از محل منابع داخلی پرداخت کنند.
همچنین بانک عامل مجاز شد با اخذ تعهد محضری پرداخت مبلغ نقدی هدفمندی یارانه ها را به عنوان ضمانت بپذیرد و همچنین 15 درصد از منابع مذکور به طرح های مربوط به افراد ایثارگر اختصاص می یابد.
نمایندگان در ادامه و به منظور ساماندهی تولید و افزایش بهره وری تولید گوشت قرمز سالم و عرضه مناسب به بازار مصرف مقرر کردند در قالب طرح پرواربندی دام عشایر با اصلاح و افزایش بهره وری زنجیره تامین و تولید یک درصد از منابع فوق به صورت یکجا در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد تا با معرفی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری عشایر و تشکل های عشایری به صورت تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری و پرواربندی عشایر و تشکل های مربوطه پرداخت شود.
به گزارش ایرنا این ماده الحاقی به دلیل مغایرت با برنامه پنجم توسعه کشور نیازمند دو سوم رای نمایندگان بود که در نهایت از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه علنی 138 نماینده به آن رای مثبت دادند، 12 نفر با آن مخالفت کردند و نظر 4 نماینده نیز ممتنع بود.
سیام(3)**2021**ل.الف.ی**1572


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن