تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803905987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیخ سالم الرافعی : با سرکردگان جبهه النصره در ارتباط هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازگشت مشکوک هیات علمای مسلمان لبنان به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی شیخ سالم الرافعی : با سرکردگان جبهه النصره در ارتباط هستیم بیروت – ایرنا – در حالیکه برخی از رسانه های لبنانی بازگشت هیات علمای مسلمان لبنان به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی را مشکوک و مبهم خوانده اند،شیخ «سالم الرافعی» رییس این هیات اعلام کرد که با سرکردگان جبهه النصره از جمله ابوعلی الشیشانی در تماس هستند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان ، شیخ الرافعی در دیدار با خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی فاش کردکه « ابوعلی الشیشانی ( از سرکردگان جبهه النصره و همپیمان داعش) ابتدا با من تماس گرفت و مرا مسئول بازداشت زنش توسط نیروهای ارتش لبنان دانست و اما زمانی که شنید زنش آزاد شده بار دیگر تماس گرفت و تشکر کرد.
وی افزود:به ابوعلی الشیشانی گفتم که تشکر فایده ای ندارد ما خواستار توقف کشتن نظامیان لبنانی هستیم و او وعده داد که در این زمینه تلاش می کند.
شیخ الرافعی اضافه کرد: با عناصر مسلح بطور مستقیم در تماس نیستیم اما با ابوعلی الشیشانی در تماس و ارتباط هستیم.
ابوعلی الشیشانی بعدازاعلام خبر بازداشت زنش توسط نیروهای ارتش لبنان تهدید کردکه برای ربودن زنان و کودکان لبنانی بویژه شیعه اقدام می کند.
وی گفت که از سرکردگان داعش و جبهه النصره در خواست کرده است تا طرح حمله به لبنان را جلو بیاندازند.
براساس این گزارش روزنامه لبنانی « الاخبار» نوشت که هیات علمای مسلمان(شیوخ سلفی ضد مقاومت علیه رژیم صهیونیستی) لحظه ای از تحریک مذهبی و طایفه ای ، حمله به مقاومت و مسئول خواندن ارتش لبنان در جنایاتی که تروریست ها در لبنان مرتکب می شوند، دست نکشیده، اما اکنون درصدد تحمیل خود به عنوان میانجی در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی است.
این روزنامه در شماره روز چهارشنبه خود افزود: هیات علمای مسلمان درحالی برای میانجی گری بین دولت لبنان و گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی توسط این گروه ها زمینه سازی و اعمال فشار می کند که قطر بطور رسمی از پیگیری این پرونده انصراف داده است.
اعضای هیات علمای مسلمان به ریاست شیخ «سالم الرافعی» دیروز با « نهاد المشنوق» وزیر کشور،«اشرف ریفی» وزیر دادگستری، ژنرال « عباس ابراهیم» مدیرکل نیروهای امنیت عمومی، ژنرال« جان قهوجی» فرمانده ارتش، « ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه ، ژنرال « ابراهیم بصبوص» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی(پلیس) و خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کردند.
سخنان شیخ سالم الرافعی بعداز این دیدارها شک و تردیدها را نسبت به اهداف هیات علمای مسلمان برای ورود به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی دو چندان کرده است.
شیخ سالم الرافعی در سخنانی بعداز دیدار با وزیر دادگستری لبنان ادعا کرد : با اهل سنت بازداشت شده در زندان رومیه بدرفتاری می شود در حالیکه با دیگران این گونه رفتار نمی شود.
وی حتی نتوانست ناراحتی و عصبانیت خود را از تجلیل و تکریم خانواده نظامیان لبنانی که بدست داعش و جبهه النصره اعدام و یا سربریده شده اند، مخفی کند و به این رفتار با آنها اعتراض کرد.
وی به بازداشت « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش و « آلاء (علا) العقیلی» زن « انس چرکس» معروف به ابوعلی الشیشانی یک سرکرده جبهه النصره هم اعتراض کرد و درعین حال گفت که آنها از زندان خارج شده ونزد نیروهای امنیت عمومی لبنان هستند و تا چند روز دیگر با سپری شدن برخی اقدامات ساده آزادی نهایی آنها قطعی می شود.
وی که تلویحا ارتش لبنان را مسئول اعدام نظامیان ربوده شده لبنانی بویژه علی البزال خواند، گفت که بعداز آزادی نهایی سجی الدلیمی و آلاء العقیلی و کسب ماموریت رسمی از دولت لبنان برای متوقف کردن قطعی اعدام نظامیان ربوده شده لبنانی تلاش می کنیم.
در حالی که الرافعی گفته است زنان البغدادی و الشیشانی آزاد شده اند، دفتر « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان اعلام کرد که سجی الدلیمی همچنان در زندان است و زن ابوعلی الشیشانی در اختیار نیروهای امنیت عمومی لبنان قرار گرفته است.
خانم « نجاه ابوشقرا» قاضی تحقیقات نظامی لبنان دیروز حکم بازداشت سجی الدلیمی را به جرم ارتباط با گروه های تروریستی صادر کرد.
براساس این گزارش، هیات علمای مسلمان بر مبادله نظامیان ربوده شده لبنانی و زندانیان تکفیری موجود در زندان های لبنان بویژه رومیه تاکید دارند، اما در دولت لبنان مخالفت های شدیدی با آزادی تکفیری هایی که مرتکب جنایات تروریستی شده اند، صورت گرفته است.
الاخبار به نقل از منابعی در هیات علمای مسلمان نوشت: وزیر کشور لبنان در دیدار با هیات علمای مسلمان ضمن رد برخی ادعاها گفته است که حزب الله با مبادله از ابتدا مخالفتی نکرده اما برخی مسئولان امنیتی و سیاسی آزادی زندانیانی را که مرتکب انفجارهای تروریستی شده اند ، محال دانسته اند و حتی با صدور فرمان عفو برخی محکومان به دلیل مخالفت از سوی نیروهای مسیحی مخالفت شده است.
ولید جنبلاط در دیدار با خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی بر حمایت خود از مبادله نظامیان ربوده شده لبنانی با تکفیری های موجود در زندان های لبنان بدون هرگونه قید و شرط تاکید کرده است.
خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که شیخ سالم الرافعی به خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی گفت که اگر مذاکرات هیات علمای مسلمان با جبهه النصره و داعش برای آزادی این نظامیان طول بکشد ، مشکلی نخواهد بود و امیدواریم در پایان با جواب مثبت مواجه شویم.
وی افزود: منتظر نظر نهایی « تمام سلام» نخست وزیرلبنان هستیم تا درباره واگذاری رسمی ماموریت مذاکره به هیات علمای مسلمان تصمیم بگیرد و به نظرم وی مانعی ایجاد نمی کند.
رییس هیات علمای مسلمان تاکید کرد: تا این ماموریت بطور رسمی از طرف دولت لبنان به ما واگذار نشود، اقدام نمی کنیم و در صورت عهده دار شدن این ماموریت، بطور سری اقدام خواهیم کرد.
خاورم ** 1324


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن