تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803905051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروهای امنیتی لبنان زن یکی از سرکردگان اصلی جبهه النصره را دستگیر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بعداز بازداشت زن ابوبکر البغدادی نیروهای امنیتی لبنان زن یکی از سرکردگان اصلی جبهه النصره را دستگیر کردند بیروت – ایرنا – نیروهای امنیتی لبنان بعداز بازداشت کردن « سجی الدلیمی» یکی از زنان « ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش موفق شدند با دستگیر کردن زن « ابوعلی الشیشانی(چچنی)» از سرکردگان اصلی جبهه النصره دومین ضربه سخت را به این دو گروه تروریستی تکفیری وارد کنند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی ، نیروهای امنیتی ارتش لبنان دو روز قبل « علاء چرکس» (22 ساله) همسر « انس چرکس» معروف به « ابوعلی الشیشانی» را به همراه برادرش « راکان چرکس» و پدرش در شهرک حیلان شهرستان زغرتا بازداشت کردند.
همسر انس چرکس با پدر و برادرش در ساختمان دبیرستان دولتی شهرک حیلان از توابع شهرستان زغرتا و در کنار دیگر خانواده های سوری پناهجو مخفیانه زندگی می کرده است.
وی که دارای هویت سوری است و « آلاء العقیلی» هم خوانده می شود بعداز بازرسی های سرزده ارتش لبنان از اردوگاه های پناهجویان سوری به او دستور داده شده بود تا اردوگاه را ترک کند و به مکانی امن تر منتقل شود و به همین دلیل در این دبیرستان زندگی می کرد.
روزنامه السفیر نوشت که نیروهای امنیتی ارتش لبنان موفق شده بودند مکالمات تلفنی او با ابوعلی الشیشانی و تعدادی از سرکردگان جبهه النصره از طریق اسکایب را شنود و کنترل کنند.
برخی اخبار حاکی است که علاء چرکس در شهرک الفیضیه از توابع شهر طرابلس در شمال لبنان بازداشت شده است.
الاخبار به نقل از منابع امنیتی خاطرنشان کرد که انس چرکس جایگزین « ابوعزام الکویتی» مسئول نظامی جبهه النصره شده که سال گذشته کشته شده است و همچنین مسئول نگهداری از نظامیان ربوده شده لبنانی نزد این گروه تروریستی تکفیری است.
منابعی گفته اند که انس چرکس بعداز بازداشت همسرش ارتباط خود با میانجی ها در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی را قطع کرده و گفته است که پاسخی محکم به ارتش لبنان می دهد.
کارشناسان خاطرنشان کرده اند که کمین شب گذشته عناصر مسلح در بلندی های شهرک راس بعلبک که به کشته شدن 6 نظامی لبنانی منجر شد، واکنشی به بازداشت زنان ابوبکر البغدادی و انس چرکس بوده است.
الاخبار نوشت که انس چرکس ارتباط خود با جبهه النصره را نفی کرده است.
ناظران تاکید کرده اند که سجی الدلیمی و علاء چرکس دو برگ برنده ارتش لبنان در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی هستند.
جبهه النصره در واکنش به بازداشت همسر ابوعلی الشیشانی تهدید کرده است که همه نظامیان ربوده شده لبنانی را اعدام می کند.
روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود نوشت که منابعی در داعش مدعی شده اند الدلیمی زن ابوبکر البغدادی نیست اما همسر یکی از سرکردگان اصلی داعش است.
منابع امنیتی لبنانی گفته اند که سجی الدلیمی از همسران البغدادی است اما ممکن است طلاق گرفته باشد و یا سرکرده داعش او را رها کرده باشد.
این منابع تاکید کرده اند ، یک پسر ده ساله که با الدلیمی بازداشت شده، پسر سرکرده داعش است.
منابع امنیتی گفته اند که سجی الدلیمی ابتدا منکر هویت خود می شد اما بعداز تماس با دستگاه امنیتی عراق و کسب اطلاعات در باره او و مشخص شدن نتیجه آزمایش های دی ان ای پسر همراه او صحت اطلاعات ارتش لبنان در باره او اثبات شد.
ابوبکرالبغدادی مدت ها در عراق زندانی و در اختیار نیروهای آمریکایی بوده است وهمه اطلاعات او نزدیک آمریکایی ها وجود دارد.
رسانه های لبنانی از « سجی الدلیمی» به عنوان صیدی گران بها یاد کرده اند زیرا با سرکردگان دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و الکتیبه الخضراء وابستگی سببی و نسبی دارد و بیشتر اعضای خانواده او عضو این گروه ها هستند.
سجی الدلیمی دختر بزرگ « حمید ابراهیم الدلیمی» از سرکردگان داعش در سوریه و با « ابومحمد الجولانی» سرکرده اصلی گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره بسیار نزدیک بود.
حمید ابراهیم الدلیمی که از موسسان داعش و حامی مالی بزرگ این گروه تروریستی تکفیری بوده در منطقه دیرعطیه و در جریان عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیده است.
سجی الدلیمی قبل از ازدواج با ابوبکر البغدادی همسر یک عراقی دیگر به نام « فلاح اسماعیل جاسم» از اعضای « جیش الراشدین» بوده که در سال 2010 در نبردهای الانبار کشته شده است.
عمر ، ابوایوب و خالد برادران سجی الدلیمی از اعضای اصلی این گروه های تروریستی تکفیری هستند.
این روزنامه لبنانی همچنین گزارش داد که « جاسم العسکر التقی» رییس اتحادیه عشایر عربی با ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان تماس گرفته و آمادگی خود را برای میانجیگری در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی اعلام کرده است.
گفته می شود که العسکر التقی همچنین با « ابومالک التلی» سرکرده جبهه النصره در بلندی های القلمون سوریه دیدار و این پیشنهاد را هم به او ارائه کرده است.
خاورم ** 1324


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن