تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819463829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي پيشرفت کشور تعامل بين دانشگاه ها و بخش صنعت نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۲ب.ظ)
براي پيشرفت کشور تعامل بين دانشگاه ها و بخش صنعت نياز است معاون پژوهشي و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان کشور گفت: تفکر ما اين است که براي پيشرفت کشور تعامل بين دانشگاه ها و بخش صنعت نياز است.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامعلي منتظر ظهر چهارشنبه در مراسم تقدير از پژوهشگران و برگزيدگان استان فارس تأکيد کرد: در حوزه آموزشي، پژوهش هاي عرضه محور و حوزه فناوري ورود نمي کنيم؛ زيرا وظيفه ما بستر سازي تعامل بين دانشگاه ها و نياز به پژوهش بخش خصوصي و توليد است.
وي افزود: تفکر ما اين است که براي پيشرفت کشور تعامل بين دانشگاه ها و بخش صنعت نياز است.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان کشور تصريح کرد: حرکت نظام آموزشي از آموزش کامل به پژوهش و فناوري بسيار مطلوب است که البته نياز به وجود تقاضاي بخش خصوصي و صنعت است.
منتظر ادامه داد: براي رسيدن به اين مهم بايد زمينه هايي، از جمله ايجاد فرايند براي تقاضاي فناوري، ايجاد قوانين حقوقي حافظ منافع فناوري و پژوهش، تأمين استانداردهاي کشور به سمت توليد داخلي نيازها باشد.
وي يادآور شد: فناوري همگرايي براي ما ضروري است و به آينده کشور ارتباط مستقيم دارد، بنابراين پژوهش و فناوري اين حوزه را حمايت مي کنيم.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان کشور افزود: براي حوزه هاي مهم کشور و مسائل روز مانند بحران خشکسالي با تشکيل ستاد هاي ويژه از اين حوزه ها حمايت مي کنيم.
منتظر تأکيد کرد: تأمين منابع انساني برگزيده براي اين حوزه ها نيز بايد در اولويت قرار داده شود که امروز روند مناسبي را براي رسيدن به اين خواسته طي مي کنيم.
وي افزود: اگر قرار باشد روند توسعه اي کشور رو به جلو حرکت کند بايد قطاري داشته باشيم که هر واگن کار خودش را داشته باشد، اما؛ پيشبرنده آن افراد خاص هستند که براي آنها برنامه ريزي مي کنيم.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان کشور يادآور شد: بايد از امروز به فکر تربيت مديران آينده کشور بود زيرا بايد به نوعي حرکت و آموزش داد که مديران آينده کشور از حوزه و دانشگاه امروز خارج شوند.
منتظر تصريح کرد: ما براي 30 سال آينده در حال برنامه ريزي هستيم و در حال طراحي فرايندي هستيم که نياز به پژوهش بخش صنعت و توليد را تحريک کند و گفتمان فناوري را جاري کند.
وي با اشاره به جايگاه ويژه استان فارس در مباحث علمي تأکيد کرد: فارس به دليل داشتن پتانسيل هاي مهم نيروي انساني، منابع زير زميني و رو زميني داراي جايگاه و از قطب هاي مهم کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن