تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اراک: وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه ساز پیشرفت کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه اراک: وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه ساز پیشرفت کشور است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در تمام زمینه ها موجب تعالی علمی، بالندگی کشور و زمینه ساز توسعه و پیشرفت است.


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: حوزه و دانشگاه دوبال نظام اسلامی و انقلاب هستند که باید با سعی و تلاش از حقوق ملت ایران پاسداری کنند و زمینه رشد و پیشرفت کشور را در همه زمینه ها فراهم کنند.
وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه همان رابطه علم و دین است که پیامبر اسلام نیز بر آن تاکید تاکید زیادی کرده است.
امام جمعه اراک با یادآوری 16 آذر ماه روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان باید از عظمت شهدا، انقلاب و امام (ره) حفاظت کنند و حامی واقعی ولایت فقیه ، ارزش های ناب انقلاب و دستاوردهای نظام باشند و از کیان و عزت کشور به شایستگی دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری هفته پژوهش گفت: پژوهش و تحقیقات از مهمترین نیازهای زیربنایی توسعه در هر جامعه است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: پژوهش جایگاهی برای رشد و شکوفایی استعدادها، میدانی برای بروز خلاقیت ها و مسیری مطمئن برای دستیابی به توسعه و خودکفایی علمی کشور است.
وی اظهار کرد: افزایش مراکز پژوهشی و تحقیقاتی موجبات خوداتکایی جامعه را تقویت می کند و عامل محرک توسعه و ضامن پیشرفت در همه حوزه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد و سیاست است.
امام جمعه اراک بیان کرد: دانشگاه ها نباید فقط به محفوظات بسنده کنند و باید محلی برای دستیابی به تکنولوژی ها، و پژوهش های جدید باشند و با ارائه راهکارها به رفع معضلات جامعه کمک کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید با گسترش تحقیقات کاربردی مشارکت عملی در مهار آسیب های اجتماعی و مشکلات بهداشتی داشته باشند و نقشه راه پیشگیری کارآمد در عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور تعریف کنند.
وی با یادآوری هفته اطلاع رسانی ایدز و 11 آذر ماه روز مبارزه با ایدز گفت: سالانه ایدز یک و نیم میلیون قربانی در جهان به جا می گذارد و بیش از 30 میلیون نفر در دنیا نیز اینک به این ویروس مهلک آلوده اند و باید با روش های آموزشی و پیشگیری بیشترین چتر ایمنی علیه این بیماری را در کشور بگسترانیم.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حفظ استقلال و آزادی کشور در گرو مبارزه جانانه با زیاده خواهی های کشور های غرب و اسرائیل جنایتکار است و این مهم با بصیرت اسلامی و ولایتمداری حاصل می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل خیانت برخی از کشور ها منطقه قیمت نفت با در هر بشکه 30 تا 25 دلار کاهش یافته است .
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دهه دوم ماه صفر و در آستانه اربعین امام حسین (ع) گفت: فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت سرمایه اصلی نظام است و برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین (ع) وظیفه هر مسلمان شیعی است.ک/2
716/ 675


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن