تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799149735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان بهداشت جهانی:مراقب مالاریا در کشورهای درگیر با ابولا باشید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سازمان بهداشت جهانی:مراقب مالاریا در کشورهای درگیر با ابولا باشید تهران - ایرنا - سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داد که دستاوردهای مبارزه با بیماری مالاریا، در کشورهایی که با بحران ابولا مواجه هستند، در معرض خطر است.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مرگ و میر ناشی از مالاریا در سراسر جهان به طرز چشمگیری کاهش یافته است؛ ولی آژانس سازمان ملل متحد هشدار داده است که این دستاوردها در کشورهایی که با بحران ابولا دست و پنجه نرم می کنند، بسیار شکننده است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 میلادی، مرگ و میر ناشی از مالاریا از سال 2000 تا 2013 میلادی، 47 درصد کاهش یافته است.
به گزارش این سازمان، مرگ و میر ناشی از مالاریا در آفریقا که مرکز مالاریا در دنیا محسوب می شود، حدود 54 درصد کاهش یافته است.
سازمان بهداشت جهانی این پیشرفت را مدیون روش های بهینه تشخیص و درمان و دسترسی بهتر به مکانیسم های دفاعی از جمله پشه بندهای پیشرفته می داند.
تعداد کیت های تشخیص فوری مالاریا در سال 2008 میلادی، 46 میلیون بوده که در سال 2013 میلادی به 319 میلیون کیت رسیده است. افزایش درمان های ترکیبی مالاریا نیز در سال های اخیر چشمگیر بوده است و پشه بندهای آغشته به حشره کش نیز در بیشتر مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.
گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که کشورهای زیادی در حال حرکت به سمت ریشه کنی مالاریا هستند، به عنوان مثال؛ در نشست اخیر شرق آسیا اعلام شده است که قصد ریشه کنی مالاریا از آسیا و اقیانوس آرام تا سال 2030 میلادی وجود دارد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی با وجود افزایش سه برابری بودجه مالاریا از سال 2005 هنوز این پروژه با کسری بودجه 50 درصدی مواجه است؛ بودجه مورد نیاز برای انجام این پروژه حدود 5.1 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
همچنین شیوع بیماری ابولا در سه منطقه گینه، سیرالئون و لیبریا، اثر مخربی بر درمان مالاریا داشته است؛ چراکه تمام منابع مالی و انسانی درگیر ابولاست.
سازمان بهداشت جهانی به تازگی دستورالعمل های جدیدی را برای کنترل مالاریا در این سه کشور صادر کرده است. در سال 2013 میلادی، 6.6 میلیون مورد ابتلا به مالاریا و 20 هزار مرگ ناشی از این بیماری در این سه کشور وجود داشته است.
دستورالعمل جدید WHO برای این سه منطقه، شامل ارایه درمان به تمام بیماران مبتلا به تب؛ حتی اگر این افراد از نظر مالاریا آزمایش شده باشند، و استفاده از داروهای ضد مالاریا است.
مالاریا یک مشکل جهانی در حوزه سلامت محسوب می شود که بیش از 3 میلیارد نفر را در 97 کشور تهدید می کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2013 میلادی، 198 میلیون نفر به مالاریا مبتلا هستند که 82 درصد از آنان در آفریقا زندگی می کنند.
مالاریا از طریق نیش پشه آلوده به انگل پلاسمودیم به انسان منتقل می شود. این انگل وارد جریان خون میزبان می شود و سلول های قرمز را تخریب می کند. زمانی که گلبول های قرمز تسلیم این انگل می شوند، علایم این بیماری که شامل سردرد، لرز، درد عضلانی، خستگی، تهوع، اسهال و استفراغ هستند، ظاهر می شوند.
یک نوع انگل به نام پلاسمودیوم فالسیپاروم باعث مشکلات تنفسی شدید، کاهش قند خون، کم خونی شدید و در نهایت بروز کما در بیمار می شود که در صورت عدم درمان کشنده است. کودکان به دلیل ضعف سیستم ایمنی در مقابل این انگل تسلیم می شوند و از بین می روند.
علمی (5) ** 9259**1440


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن