تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801625018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه برخی کشورها در کاهش خشونت علیه زنان موفقیت آمیز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شیوه برخی کشورها در کاهش خشونت علیه زنان موفقیت آمیز است تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خیریه صدیقین گفت : برخی کشورها از جمله فنلاند در کاهش آسیب و خشونت علیه زنان و کودکان موفق عمل کرده اند.


« زهرا بنیانیان » روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح سفر اخیر خود به فنلاند همراه با یک هیات دولتی افزود ، فنلاند یکی از کشورهای موفق دنیا در امر آموزش نیروی انسانی است که توانسته نرخ باروری منفی را مثبت و به 1.4 برساند که این تحولی بزرگ به شمار می رود.
وی ادامه داد: شبکه ای متشکل از زنان این کشور با هر عقیده و آرمانی برای دستیابی به اهداف مشترک آنها وجود دارد که 450 هزار نفر از جمعیت پنج و نیم میلیونی فنلاند عضو آن هستند.
به گفته مدیرعامل موسسه خیریه صدیقین، این کشور در کاهش آسیب و خشونت علیه زنان و کودکان موفق بوده و تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه آن با سازمان های غیردولتی بسیار خوب است و از همراهی سازمان های غیردولتی در همه مراحل برنامه ریزی استفاده می شود.
بنیانیان گفت: آنها برمبنای قوانین و برنامه عمل کشور خود، مدل اجرایی خوبی دارند که مشاهده و گفت وگو و تبادل تجارب با آنها برای ما مفید بود البته به این نکته باید اذعان داشت که در برخی موارد نظیر نقش دین، آموزه های دینی و شیوه های پایداری خانواده تفاوت هایی میان دو کشور وجود دارد.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت: به عنوان یک سازمان غیردولتی از کشور جمهوری اسلامی ایران، ضمن تلاش در جهت نشان دادن چهره یک زن معتقد، فعال، پرسشگر و مدافع حقوق زنان و کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده توجه آنان را به اموری جلب کردیم که از دغدغه های ما بود.
وی با اشاره به جلسه ای که این تیم با زنان بازرگان فنلاند داشتند، افزود: آنها پیشنهاد تعامل بیشتر با زنان کارآفرین و استفاده از نوع محصولات و کیفیت مورد درخواست و تأمین آن از تعاونی ها، موسسات، خیریه های توانمندسازی زنان ایران و موارد مشابه با رعایت موازین قانونی را دادند.

*** موسسه ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده
نامبرده درباره موسسه خیریه صدیقین نیز گفت : این سازمان غیردولتی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.
وی درباره تفاوت میان خیریه های توانمند ساز و کارآفرینان اظهار داشت: یکی از ابعاد فعالیت خیریه توانمندساز، مهارت آموزی شغلی است و معمولا لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن توسط خیرینی تامین می شود که باور دارند کمک به حفظ عزتمندی انسانها و آموزش و تغییر بینش انسانها با جهان بینی توحیدی سازگار است.
وی ادامه داد: به اعتقاد این خیرین، می توان با حمایت های جنبی نظیر وام، مساعدت های نقدی و غیرنقدی، مشاوره و کمک هزینه تحصیلی، سرعت رسیدن به نقطه مطلوب را در مسیر توانمندی و رسیدن به شرایط عادی زندگی بیشتر کرد.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده اضافه کرد: خیریه های توانمندساز با کارآفرینان مرتبط و برای ایجاد اشتغال و یا کسب مهارت های حرفه ای تر برای مخاطبان خود با آنها تعامل و همکاری دارند. به عبارت دیگر منفعت اجتماعی و بازاریابی اجتماعی، اولویت نخست خیریه های توانمندساز است.
وی گفت: اما کارآفرینان الزاما چنین نیستند و اولویت نخست آنها کسب منفعت شخصی و سود ریالی است و پس از آن به موضوعات دیگر می پردازند.
به گفته وی، امروزه کارآفرینان اجتماعی وجوه اشتراک زیادی با خیریه های توانمندساز دارند و شرکت های تجاری نیز با ایفای مسئولیت اجتماعی، سهم بیشتری را در کاهش مشکلات و پیشگیری از آسیب ها ایفا می کنند.

** تامین منابع مالی خیریه های توانمند ساز
بنیانیان درباره منابع مالی خیریه های توانمندساز گفت: اصل کمک همه خیریه ها در ایران، مردم هستند و رمز بقا و تداوم فعالیت این خیریه ها، عدم وابستگی به دولت است اما این امر منافاتی با گرفتن پروژه و یا یارانه از دولت جهت افزایش بهره وری نیروی انسانی مخاطبان ندارد.
وی ادامه داد: در ارتباط با سازمان های بین المللی محدودیت وجود دارد و به دلایل مختلف ما مستقیم با آنها مرتبط نمی شویم و این امر از طریق وزارت خارجه و یا معاونت امور زنان ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و دوایر مرتبط دولتی انجام می گیرد.
مدیرعامل موسسه خیریه صدیقین توضیح داد: در سال 82 با ارائه یک پروژه اشتغال زایی از طریق معرفی مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری به وزارت اقتصاد و دارایی و از طریق آنها به بانک توسعه اسلامی معرفی و با ارائه مدارک موفق به اخذ وام شدیم.
وی تصریح کرد: در دولت دهم دوباره با هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی هیاتی از بانک توسعه اسلامی به ایران آمدند و از جمله بازدیدهای آنان، بازدید از موسسه و طرح اشتغال زایی ما در کارگاه شهر ری بود که با استقبال بسیار خوب آنان روبرو شد حتی خواستند این برنامه را برای زنان در عربستان، عراق و سایر کشورهای اسلامی ارائه کنیم.

اجتمام**1880**1436


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن