تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاهی که نمونه‌ گیری خون و تزریقات را آسان می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: Near infrared technology؛
دستگاهی که نمونه‌ گیری خون و تزریقات را آسان می‌کند
دستگاهی که بر اساس میزان جذب، نقشه‌‌ای از رگ‌ها را می‌سازد و بعد نور مرئی را سطح بر ساعد می‌تاباند ، به این ترتیب است که خون‌گیر، پرستارها و پرسنل آزمایشگاه‌ها می‌توانند به صورت عینی، نقشه رگ‌ها را در سطح بدن ببینند.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نمونه‌گیری خون، همیشه کاری ساده نیست. گاهی ممکن است به دست فردی بیفتید که تازه‌کار است، گاهی هم اصلا خودتان بدرگ هستید، در موقعیت‌هایی هم ممکن است مثلا به علت کم‌آبی بدن، وریدهایتان روی هم بخوابند و تزریق را دشوار کنند. شیرخوارها و نوزادها هم که اصلا دشوارترین گروه برای رگ‌گیری هستند.






تا حالا فناوری کمک چندانی به حل این مشکل نکرده بود. اما به تازگی صلیب سرخ استرالیا به این فکر افتاد که فکری برای این مشکل بکند. مسئول این نهاد متوجه شده بودند که برای تأمین خون، نیاز هست که هر سال ۱٫۳ میلیون نفر خون اهدا کنند، به عبارتی هر هفته ۲۷ هزار اهدای خون باید صورت بگیرد. بدیهی است که تأمین رفاه اهداکنندگان خیلی اهمیت دارد، آنها نباید دچار درد و مشکل برای اهدای خون بشوند.







بنابراین صلیب سرخ استرالیا تصمیم گرفت از یک فناوری به نام Near infrared technology استفاده کند. در این فناوری که پیش از این هم برای کارهایی مثل تعیین میزان اکسیژن خون استفاده می‌شد، ابتدا نوری با طیف نزدیک به پرتو فروسرخ به منطقه مورد نظر مثلا سطح قدامی ساعد تابانده می‌شود. هموگلوبین خون موجود در رگ‌ها این پرتوها را جذب می‌کند. دستگاه هم بر اساس میزان جذب، نقشه‌‌ای از رگ‌ها را می‌سازد و بعد نور مرئی را بر سطح ساعد می‌تاباند. به این ترتیب خون‌گیر، پرستارها و پرسنل آزمایشگاه‌ها می‌توانند به صورت عینی، نقشه رگ‌ها را در سطح بدن ببینند.






به این ترتیب احتمالا کار رگ‌گیری بسیار ساده‌تر از پیش می‌شود. از سوی دیگر می‌شود حدس زد که تأثیر روانی استفاده از این وسیله بسیار مثبت باشد و میزان مراجعه اهداکنندگان را بیشتر از پیش کند.








تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن