تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار:اقدامات تروریستی در منطقه بر محیط زیست ایران تاثیر منفی داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار:اقدامات تروریستی در منطقه بر محیط زیست ایران تاثیر منفی داشته است تهران-ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:گسترش اقدامات تروریستی در منطقه و اعمال تحریم های ناعادلانه بر ضد ایران تاثیری بسیار منفی بر محیط زیست داشته است و نتایج این تاثیر، در نهایت برمحیط زیست جهان وارد می شود زیرا محیط زیست موضوعی فرامرزی است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در دیدار با "ماگنه کیول بندویک" نخست وزیر سابق نروژ با اشاره به سابقه خوب همکاری ها و مناسبات ایران و نروژ و تقویت روابط میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاسیس مرکز صلحی در نروژ توسط بندویک، از پتانسیل این مرکز جهت تقویت روابط دو کشور استفاده شود.
ابتکار با یادآوری دکترین سید محمد خاتمی در طرح مبحث گفتگوی تمدن ها در راستای جلب نگاه جهانی به لزوم گسترش همکاری های بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی، گفت:رییس جمهوری یازدهم نیز با طرح دکترین جهان علیه خشونت و افراط گرایی بر لزوم همین نگاه تاکید کرده و جامعه جهانی را به مسوولیت پذیری در قبال گسترش صلح و مقابله با افراط و خشونت گرایی در جهان دعوت کرده است.
*** لزوم اتحاد جامعه جهانی برای گسترش صلح و مبارزه با خشونت
معاون رییس جمهوری ضمن یادآوری اثرات ناهنجار گسترش اقدامات تروریستی و رشد گروهک های خشونت طلب افراطی در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد: گسترش خشونت و افراطی گری در خاورمیانه تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان است و از این رو جامعه جهانی موظف است با واکنش درست خود، مانع از گسترش چنین اقداماتی شود.
*** محیط زیست متاثر از خشونت و جنگ
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با برشمردن برخی از چالش های محیط زیستی ایران، اظهار کرد: گسترش اقدامات تروریستی در منطقه، همچنین اعمال تحریم های ناعادلانه بر ضد ایران، تاثیری بسیار منفی بر محیط زیست ایران داشته است و البته شما بهتر می دانید، نتایج این تاثیر منفی در نهایت بر محیط زیست کل جهان وارد خواهد شد، زیرا محیط زیست موضوعی فرامرزی است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: امروز محیط زیست موضوعی جهانی است و اتفاقات مثبت و منفی آن نیز تاثیری جهانی دارد و از همین رو تمام کشورها باید در حفظ محیط زیست با یکدیگر متحد شوند.
ابتکار ضمن اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته ای ایران، ابراز امیدواری کرد: برخورد منطقی و بی طرفانه کشورهای مذاکره کننده بتواند منجر به رفع چالش های ناشی از تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی علیه ایران شود.
*** نقش مثبت و سازنده سازمان های مردم نهاد در گسترش صلح جهانی
معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم همکاری تمام کشورهای جهان برای گسترش صلح و رفع خشونت در منطقه و جهان، تصریح کرد: در این مسیر نباید از نقش سازمان های مردم نهاد و پتانسیل مشارکت های مردمی و جنبش های اجتماعی، غفلت کرد.
وی ادامه داد: به طور نمونه، مرکز صلح و محیط زیست به عنوان سازمانی مردم نهاد، آبان ماه سال جاری با برگزاری نشست بین المللی در حوزه جنگ و محیط زیست با مشارکت خوب جامعه بین الملل به بررسی ابعاد منفی جنگ در محیط زیست پرداخت.
ابتکار افزود: در همین راستا، فعالیت های بسیار مثبتی به منظور افزایش نقش زنان در جامعه و تاثیر بیشتر آن ها در حفظ صلح و محیط زیست صورت گرفته است به گونه ای که در حال حاضر شبکه اجتماعی فعالی متشکل از زنان ایران، لبنان، فلسطین، عراق، پاکستان، افغانستان و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه و جهان به منظور گسترش صلح و مبارزه با خشونت و کاهش تاثیر جنگ بر محیط زیست به صورت گسترده در حال فعالیت است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از همایش محیط زیست، دین، فرهنگ به عنوان برنامه آتی مرکز صلح و محیط زیست نام برد و افزود: این همایش که با مشارکت گسترده علمای ادیان بزرگ جهان از جمله اسلام، مسحیت، یهود، بودا و هندویسم برگزار خواهد شد، در نظر دارد با برجسته کردن مباحث اخلاقی و آمیزه های مثبت ادیان مختلف در خصوص صلح و محیط زیست به گسترش صلح جهانی و کاهش تخریب های جنگ و خشونت در محیط زیست کمک کند.
ابتکار با تاکید بر موضع همیشگی ایران در ضرورت مقابله با تروریسم و خشونت، تصریح کرد: همین تلاش ها و فعالیت های سازنده ایران، منجر به کنترل نسبی تروریسم در منطقه شده است.
*** آمادگی نروژ برای تبادل تجربیات و همکاری با ایران
ماگنه کیول بندویک نخست وزیر سابق نروژ نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای این دیدار، ابراز امیدواری کرد: ادامه روند مثبت مذاکرات هسته ای ایران منجر به رفع کامل تحریم های اعمال شده شود.
نخست وزیر سابق نروژ با بیان اینکه همواره بر نقش مثبت و سازنده ایران در منطقه و جهان تاکید کرده است، گفت: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و دنیا باید از این ظرفیت عظیم و مثبت بهره ببرد.
وی ضمن اشاره به نقش سازنده ابتکار در محیط زیست ایران و جهان، ادامه این روند را برای وی آرزو کرد و افزود: این حس مسئولیت پذیری در قبال وضعیت جهانی، منطقه ای و ملی در حوزه صلح و محیط زیست قابل تقدیر است.
بندویک با تقدیر از نگاه مثبت و حمایت خاص رئیس دولت یازدهم به محیط زیست و همچنین تاکید وی بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی به ویژه در زمینه محیط زیست، همچنین گسترش صلح و امنیت جهانی، گفت: نروژ آماده تبادل تجربیات و همکاری های دو طرفه است.
نخست وزیر سابق نروژ زنان و کودکان را از جمله مهم ترین قربانیان جنگ، نا امنی، گسترش خشونت و افراطی گری در جهان برشمرد و افزود: اسلام دینی بسیار غنی با آموزه های اخلاقی فراوان در زمینه های بسیار متعدد است و البته برای گسترش صلح جهانی باید تلاش شود تا از آموزه ها و ظرفیت تمام ادیان استفاده شود.
وی با ابراز تاسف از کاهش تعامل میان مسلمانان و جامعه جهان، همچنین مسلمانان شرق و غرب دنیا با یکدیگر، گفت: تقویت این ارتباطات می تواند نقشی موثر در کاهش خشونتد و افراطی گری در جهان داشته باشد.
نخست وزیر سابق نروژ در خصوص موسسه صلح اسلو نروژ و فعالیت های متعدد این مرکز در زمینه گسترش صلح جهانی، گفت: تاکنون اقدامات بسیار مثبت و سازنده ای در زمینه گسترش صلح کشورهایی چون کنیا، سودان، میانمار، افغانستان، پاکستان انجام شده و حتی تلاش بسیاری صورت گرفته است تا از ظرفیت زنان در این زمینه بهره گرفته شود.
وی ابراز امیدواری کرد: گسترش تعامل و ارتباط سازنده میان مراکز صلح و محیط زیست ایران و مرکز صلح اسلو نروژ ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت بخشی بیشتر جامعه مدنی در راستای صلح جهانی است.
علمی ( 1 ) **9014**1440


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن