تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان نيازمند بازمهندسي هستند / کاهش تعرفه خودرو، زنگ خطر جدي براي خودروسازان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
نديمي: خودروسازان نيازمند بازمهندسي هستند / کاهش تعرفه خودرو، زنگ خطر جدي براي خودروسازان است نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: دنياي توليد، دنياي رقابتي است که بايد بدور از انحصار و ثبات تعرفه هاي ورودي باشد و خودروسازان بايد با مهندسي مجدد در صنايع خود از خطر آزادشدن تعرفه هاي، در امان بمانند.
ايرج نديمي عضو هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس درباره رکود در صنايع خودروسازي و ضعف هاي مديريتي در اين صنعت به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: در سال هاي گذشته به مدت طولاني خودرو به عنوان محور صنعت تلقي مي شد و امروز ديگر شاهد اين قضيه نيستيم ؛ در سال هاي گذشته بخش عمده اي از سرمايه گذاري و نقدينگي در کشور به اين بخش اختصاص داشت که امروز اين قضيه هم ديگر بر صنايع کشور صدق پيدا نمي کند.
وي ادامه داد: متاسفانه هر ساله افزايش کيفيت محصولات خودروسازان به سال هاي آتي موکول مي شود و خودروسازان تنها کيفيت سوخت مصرفي و استاندارهاي خودروها را تنها با اقتصاد خود سازگار مي کنند و چندان توجهي به درخواست هاي مشتريان ندارند.
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر آنکه بايد خودروسازان واقعيت هاي روز و نيازهاي مردم را بشناسند، گفت: امروز دنياي توليد، دنياي رقابتي است که بايد بدور از انحصار و ثبات تعرفه هاي ورودي هر کالايي به هر کشور باشد ؛ خودروسازان بايد با مهندسي مجدد در صنايع خود از خطر آزادشدن و يا کاهش تعرفه هاي خودروسازي به آينده خود توجه داشته باشند.
نديمي تصريح کرد: خودروسازان بايد براي ادامه حيات خود و بقا در بازارهاي رقابتي ورود تکنولوژي هاي جديد و مشارکت با خودروسازان بزرگ در راستاي اصلاح و استاندارسازي بين المللي محصولات خود را در دستور کار خود قرار دهند.
عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت در مجلس با اشاره به انتقال دانش از سوي خودروسازان بزرگ دنيا، افزود: متاسفانه خودروسازي ما در شرايطي نيست که بتوانيم به کشورهاي ديگر آموزش دهيم پس بايد شرايطي را فراهم سازيم تا خودروسازان اين دانش را فرا بگيرند ؛ شرکت هاي خودروسازي بزرگ دنيا امروز به صورت جامع تر و به صورت شرکت هاي چند مليتي توليد خود را ادامه مي دهند که ما در چنين شرايطي نيستيم.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به انتقال دانش گفت: بايد از اين راه و مشارکت هاي دوسويه نهايت استفاده را داشت ؛ استفاده از پلت فرم ها، اشتراکات اقتصادي و ... با شرکت هاي با دانش درصدد تحول در خودروسازي کشور باشيم.
عضوکميسيون مشترک بررسي لايحه رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور ادامه داد: هيچ شرکت صاحب دانش و برند، امتيازات خود را به صورت رايگان به اشتراک با يک شرکت ديگر نمي گذارد و بايد اين دانش را بياموزيم و يا اينکه اين دانش را بخريم.
وي در خصوص خريد دانش گفت: خريد دانش در حوزه ها و صنايع بزرگ گاها به صورت نقدي و يا در شرايطي به صورت سهم دادن در کسب يک بازار مشترک است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: بايد سهم دادن را قبول کنيم و اين سياست که 100درصد يک موضوع را براي خودمان بخواهيم کاملا اشتباه است ؛ بايد سهمي به شرکت هاي صاحب دانش ارائه کنيم و در مقابل خودمان هم سهمي در بازار دنيا به دست آوريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن