تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803206891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه نماینده مردم زنجان به فانی در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛
نامه نماینده مردم زنجان به "فانی" در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی ملجس گفت: طبق وعده‌ای که دوستان دولتی داده‌اند طرح نظام رتبه‌بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس ارائه خواهد شد.


محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: در این نامه از وزیر آموزش و پرورش در خواست کردم نسبت به ارائه لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام شود.  
 
وی افزود: پیش از این طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس مطرح شد اما با مخالفت بنده و چند نفر از همکاران یک فوریت این طرح رأی نیاورد.  
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: از آنجایی که طرح نظام رتبه‌بندی معلمان دارای بار مالی بود و انتظار می‌رفت شورای نگهبان با استناد به اصل 75 قانون اساسی با آن مخالفت کند لذا درخواست دادیم تا به صورت لایحه به صحن علنی مجلس ارائه شود.  
 
علیمردانی خاطرنشان کرد: طبق گفته دوستان دولتی، لایحه نظام رتبه‌‌بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس ارائه خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: در طرح نظام رتبه‌بندی معلمان تأکید کرده‌ایم که معلمین دارای مدارک دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و فوق‌ دیپلم توجه شود.  
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران در نامه نماینده مردم زنجان به وزیر آموزش و پرورش آمده است: 

جناب آقای دکتر فانی 

وزیر محترم آموزش و پرورش 

سلام علیکم 

احتراما، باتوجه به ضرورت تسریع در حل مشکل اعمال رتبه‌های خبره و عالی در ارتباط با حقوق بازنشستگی کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان عزیز و شریف کشور و با توجه به اینکه در دوران خدمت احکام رتبه‌های خبره و عالی صادر شده و کثورات آن توسط سزمان بازنشستگی کشوری اخذ شده است، متأسفانه در احکام بازنشستگی منظور نشده و نمی‌شود لذا به منظور احقاق حق مکتسبه عزیزان یاد شده، تسریع مقتضی و اقدامات ضروری صورت پذیرد.
 
همچنین با توجه به درخواست‌های مکرر اینجانب به صورت شفاهی چه جهت ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت و مجلس و باتوجه به ایراد طرح که در صحن مجلس عنوان کردم جهت یادآوری مجدد به حضور تقدیم می‌کنم.
 
امیدوارم نسبت به رفع معایب و اصلاح لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و ارائه لایحه قبل از شروع سال 1394 اقدامات لازم صورت گیرد.  
 

بسم الله الرحمن الرحیم 

لازم می‌دانم از زحمات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نمایندگان موافق و مخالف تشکر کنم.

متأسفانه در بین معلمان، بالای 50 هزار نفر اصلا کار نمی‌کنند ولی حقوق می‌گیرند که باید با اولویت رسیدگی و سامان داده شود.  
 
در کشورهای پیشرفته به دلیل اهمیت مقاطع ابتدایی به مدارس ابتدایی و معلمین آنها توجه می‌شود ولی در کشور ما برعکس است.

در این طرح به افرادی که مدارک دکتری دارند بیشتر توجه شده و معلمین دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس که محوریت تدریس در آموزش و پرورش را برعهده دارند، توجهی نشده و بلکه فراموش شده‌اند.  
 
همچنین در این طرح به سابقه تدریس بدون اخذ مدرک اصلاح توجه نشده و جایگاه تدریس تضعیف شده است و حتما معلم با هزار مشکلی که دارد همزمان باید به سمت مدرک‌گرایی برود و بجای دانش آموز خودش در کلاس بنشیند در خیلی از مناطق محروم اصلا این موضوع امکان‌پذیر نیست و اگر هم امکان‌پذیر باشد هزینه‌های زیادی به معلمان تحمیل خواهد شد.
 
جالب‌تر اینکه در خیلی از موارد مدارک گرفته شده مرتبط با دروس تدریسی نیست و بیشتر به آموزش و پرورش و دانش آموزان ضربه می‌زند چرا که بجای تدریس خوب مدرک عالی داشتن وضعیت آموزش و پرورش را بدتر می‌کند و این‌ها معمولا با مدارک بالاتر به تدریس وقت نمی‌گذارند و بیشتر به سمت کارهای حاشیه‌ای می‌پردازند.
 
نکته‌ای که بسیار مشکل‌ساز است جداول و عناوین رتبه‌بندی بوده که غیرقابل تأمل و دردناک است و اصولا عملی نیست و بلکه بیشتر برای دانشگاه‌ها کاربرد دارد تا مدارس، اساتید عزیز  در دانشگاه‌ها 8 ساعت تدریس در هفته داشته و وقت کافی برای تحقیق و پژوهش و ارائه مقاله و چاپ کتاب دارند ولی معلمان عزیز با حقوق بیسار کمتر، 24 ساعت در هفته تدریس می‌کنند و مخصوصا با تغییر مداوم متون درسی وقت کمی برای مطالعه شیوه تدریس دارند.
 
از طرفی قالب معلمین که به دلیل حقوق کم مجبور هستند شغل دوم و گاها شغل سوم داشته باشند چگونه می‌توانند به سمت تألیف و چاپ کتاب و مقاله بروند و چگونه اثبات شده که هرکس مقاله یا کتاب چاپ کرده- که در اکثر مواقع گردآوری و کپی برداری و سندسازی است و حتی غیرمرتبط با دروس تدریسی‌اش هست- حتما معلم و مدرس خوبی بوده و به آموزش اهمیت و وقت بیشتری می‌دهد.  
 
باید قبول کنیم که ضوابط و پارتی، تبعیض و تملق‌گویی هنوز درکشور ما ریشه‌کن نشده است و لذا نظام رزش‌یابی دقیق نبوده و خوب نتیجه نداده و معمولا با سلایق و نظرات متفاوت و توسط افراد مختلف انجام می‌شود.  
 
سوال از دوستان و نمایندگان محترم این است که آیا در سایر دستگاه‌های اجرایی و ادارات هم کارمندان را رتبه‌بندی گرده‌اند؟

چرا قوانینی که باعث تنش و اختلاف بین معلمین می‌شود و قابلیت اجرایی ندارد و انتظارات جدیدی در این قشر ایجاد می‌کند و وضعیت موجود را بدتر می‌کند باید در بزرگترین دستگاه اجرای کشور انجام دهیم ؟
 
از معلمان درصد قبولی خواستیم و مردودی را حذف کردیم و تیشه به ریشه آموزش و پرورش  زدیم و آموزش بدون پرورش و مسائل تربیتی را رواج دادیم بسیار از مطالعای که در این طرح عنوان شده قبل باید اجرا می‌شد، چرا نتوانستند اجرا کنند مثل نظام هماهنگ پرداخت حقوق که باید دولت اجازه جدید خودش را پیدا کرده و اگر موافق این طرح باشد لایحه بیاورد.
 
در ضمن این طرح مغایر با اصال 74 و 75 قانون اساسی است اگر دولت خودش موافق اجرای این طرح باشد بستر اجرایی ندارد چه برسد به اینکه دولت موافق نباشد و اراده به ارجاع نداشته باشد که در این وضعیت خوب نخواهد بود.  
 
لذا خواهشمندیم اجازه دهیم فعلا آرامش در آموزش وپرورش و معلمان عزیز حاکم باشد، آیا وقتش نرسیده و بهتر نیست که بجای وعده سرخرمن به معلمان گرامی و زحمت‌کش حقوق و مزایای فرهنگیان را به سقف کارمندان و کارکنان دولت رساند؟ 

به امید آن روز 

محسن علیمردانی

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم زنجان و طارم  

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن