تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803619387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در اراک برپا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در اراک برپا می شود اراک - ایرنا - همزمان با هفته پژوهش، سی امین نمایشگاه صنعت هسته ای کشور از 23 تا 26 آذر ماه جاری در پردیس دانشگاه اراک برپا می شود.


به گزارش ایرنا، رییس مرکز امور اجرایی نمایشگاه های صنعت هسته ای کشور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 600 متر مربع با 23 غرفه دایر می شود و آخرین دستاوردهای هسته ای کشور در بازدیدهای تخصصی ویژه دانشجویان، اساتید و مدیران صنعتی به معرض دید عمومی گذاشته می شود.
«محمدتقی شجاعی» افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه داشته های علمی صنعت هسته ای و آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی هسته ای، معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع ، راحت و جامع دانشگاهیان به چکیده سرمایه های علمی این صنعت است.
وی ادامه داد: رفع ابهام در زمینه فعالیت های هسته ای به لحاظ ایمنی و زیست محیطی و سیاسی و خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب کارشناسان، محققان و متخصصان دانشگاهی و جذب نخبه ها، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه کشاورزی و پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه در اراک است.
وی با اشاره به نو بودن دانش هسته ای کشور گفت: آگاهی از مزایای دانش هسته ای صلح آمیز در لایه های اجتماعی حتی در سطح متخصصان و دانشگاهیان کافی نیست و این نمایشگاه فرصتی کم نظیر برای عرضه جزئیات این صنعت و ارایه دستاوردها به صورت عینی است.
شجاعی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورتهای برگزاری این نمایشگاه بومی بودن این دستاوردها به ویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین و محق بودن مردم برای حمایت های همه جانبه از دستیابی به این دانش ارزشمند به عنوان عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی است.
رییس مرکز امور اجرایی نمایشگاه های صنعت هسته ای کشور اضافه کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور آذرماه سال 78 در دانشگاه تهران برگزار شده و نمایشگاه سی و یکم نیز در تبریز و همدان برپا می شود.
رییس دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: غرفه های نمایشگاه مذکور در سه بخش ( چرخه سوخت) شامل مرور اجمالی چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، فرآوری و غنی سازی اورانیوم، تولید قرص و مجتمع های سوخت، مجتمع آب سنگ اراک و راکتورهای تحقیقاتی اراک و نیروگاه، (تولید انرژی) شامل نیروگاه بوشهر و دارخوین و ( کاربرد جانبی صنعت هسته ای) شامل پژوهشکده کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر و اپتیک، پژوهشکده مواد، پژوهشکده علوم و فنون هسته ای و پژوهشکده چرخه سوخت است.
«سعید حمیدی» افزود: در این نمایشگاه 500 نمونه در بخشهای چرخه سوخت و نیروگاه و بخش کاربردی جانبی صنعت هسته ای عرضه می شود.
وی ادامه داد: نمایش شش ماکت بزرگ از غنی سازی اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری، چرخه سوخت هسته ای، ماکت آبشار سانترفیوژو ماکت راکتور تحقیقاتی اراک از دیگر جلوه های این نمایشگاه کشوری است.
حمیدی گفت: نمایش ماشین سانترفیوژ به صورت برش خورده و یک ماشین سانترفیوژ دیگر در حال کار از دیگر جلوه های پیش بینی شده برای این نمایشگاه است.
سی امین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اراک در میدان بسیج پردیس دانشگاه اراک برپا خواهد شد.ک/2
2482/560/


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن