تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819685687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انبساط و انقباض سازه فلزی حسینه ارشاد موجب ترک خوردن کاشی های گنبد بنا شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انبساط و انقباض سازه فلزی حسینه ارشاد موجب ترک خوردن کاشی های گنبد بنا شده است تهران- ایرنا - کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: انبساط و انقباض سازه فلزی گنبد فیروزه ای حسینیه ارشاد فرض اصلی ترک خوردن کاشی های این گنبد است.


"مهدی معمارزاده" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اخبار منتشره در خصوص ترک خوردن کاشی های گنبد حسینه ارشاد، افزود: سازه اصلی گنبد حسینه، فلزی است و به احتمال زیاد عامل اصلی ترک خوردن کاشی های گنبد، انبساط و انقباض سازه فلزی ناشی از تغییرات دما بوده است.
وی اظهار کرد: این احتمال نیز وجود دارد که نشست پی، بار یا جرمی از بنای اصلی حسینیه ارشاد نیز باعث ترک خورن کاشی های گنبد این بنا شده باشد.
وی با بیان اینکه حوزه جنوبی بنای حسینیه ارشاد برای ساخت بنایی گودبرداری شده، ادامه داد: اگر روند گودبرداری حاشیه حسینیه نیز اصولی و استاندارد نباشد، به طور قطع مشکلاتی را برای ساختمان حسینیه ایجاد می کند.
به گفته وی، در صورت عدم رعایت روش های مناسب برای حفاظت گودها و شیب های در حال احداث، این امر منجر به بروز خسارت، نشست های احتمالی و تقلیل ظرفیت باربری و تغییر مکان های جانبی و در نهایت موجب ایجاد ترک در سازه های مجاور گود خواهد شد.
معمارزاده گفت: در صورت خواست مسوولان حسینیه ارشاد، کارشناسان میراث فرهنگی از این بنا دیدن کرده و نظر کارشناسی خود در خصوص علت ترک خوردن گنبد حسینیه را اعلام می کنند.
یکی از مسوولان مجموعه حسینیه ارشاد نیز در خصوص ترک خوردگی کاشی های گنبد این بنا به خبرنگار ایرنا گفت: رنگ تعدادی از کاشی های گنبد حسینیه بر اثر گرما، سرما و همچنین رطوبت از بین رفته که از دور به شکل ترک دیده می شود.
وی با اشاره به اینکه ترک های این گنبد سطحی است و بعید است که سازه اصلی حسینیه ارشاد آسیبی وارد شده باشد، افزود: با هماهنگی های انجام شده، کارشناسان میراث فرهنگی به زودی از گنبد حسینیه ارشاد دیدن کرده و نظر کارشناسی خود دراین خصوص را اعلام خواهند کرد.
بنای حسینیه ارشاد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و برهمین اساس ساخت بنا با ارتباع بیش از چهار طبقه در شعاع مشخصی از حسینیه ممنوع است.
حسینیه ارشاد در خیابان شریعتی تهران، یکی از مراکز فرهنگی مذهبی پایتخت است که در سال 1346 ساخته شده و شهرت اصلی این بنا به واسطه سخنرانی ها و فعالیت های سیاسی و فرهنگی دکتر علی شریعتی، شهید آیت الله محمد مفتح و شهید آیت الله مرتضی مطهری است.
تهرام/7245/ 1625


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن