تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805578435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس همواره چند قدم جلوتر از هکرهای مجازی حرکت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس فتا خراسان رضوی : پلیس همواره چند قدم جلوتر از هکرهای مجازی حرکت می کند مشهد - ایرنا - رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات خراسان رضوی گفت: رویکرد پلیس فتا در فضای مجازی به صورت علمی است بگونه ای که در این بخش آخرین دستاوردها مورد استفاده قرار می گیرد و همواره چند قدم جلوتر از هکرهای مجازی حرکت می کند.


سرهنگ "علی اعتمادی" در "همایش امنیت سایبری خانواده" در دانشگاه علوم اسلامی رضوی وظایف پلیس فتا را رصد کلی فضای مجازی، ایجاد امنیت در این فضا، ردیابی هکرها و ناامن نمودن محیط برای مجرمین سایبری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه شمار کاربران اینترنتی در جمعیت شش میلیون نفری استان خراسان رضوی را سه میلیون نفر عنوان کرد افزود: رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات خراسان رضوی "جعل هویت، سرقت اطلاعات، انتشار داده های خصوصی، گسترش مفاسد اخلاقی، برنامه ریزیهای ضدفرهنگی و سیاسی" را از اقدامات دشمن و مجرمین در فضای مجازی برشمرد.
وی گفت: فیس بوک، توییتر، یوتیوپ و برخی دیگر از سایتهای پرمصرف اینترنتی هر کدام دارای یک سیاست منفی از سوی دشمن می باشند.
وی افزود : اینترنت بزرگترین دستگاه جاسوسی دنیا است که دشمنان مخصوصا آمریکا از طریق این فضا به اطلاعات افراد مختلف در کشورهای گوناگون دسترسی پیدا می کنند.
سرهنگ اعتمادی افزود: محیط سایبری محیط دروغین نیست بلکه یک محیط حقیقی است زیرا در آن شنیده ها شنیده و دیدنیها دیده می شود.
وی در ادامه گفت: فضای سایبری آسیبهایی نیز در فضای مدارس و دانشگاه دارد بطوری که دانش آموز را از لذت دیدن استاد بر سر کلاس درس محروم می کند و این کلاسها الگوپذیری دانشجویان را از اساتید مختل کرده است.
رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات خراسان رضوی افزود: شبکه های اجتماعی دارای آسیبها و تهدیدهایی از جمله هتک حیثیت، افشای حریم خصوصی، شیوع روابط ناسالم، اغفال و سوءاستفاده از نوجوانان و جوانان است.
وی همچنین گفت: 60 درصد دارندگان عابربانک در خراسان رضوی رمز چند عابر خود را عدد یکسان قرار می دهند که کاملا کار اشتباهی است.
او افزود: رمز عابربانک نباید براساس اطلاعات شخصی باشد بلکه باید به صورت دوره ای تغییر کند.
وی بیان کرد: همچنین رمز عابربانکها نباید اطلاعات یکسان باشد تا به راحتی زمینه سوءاستفاده از آن فراهم شود.
مدرس دانشگاههای پلیس و علوم اسلامی رضوی نیز در این همایش گفت: در هر 60 ثانیه 30 ساعت ویدیو در سایت یوتیوپ آپولود می شود و دو میلیون جستجو در سایت گوگل انجام می گیرد.
"محمدرضا نصرالهی" افزود: اگر شخصی بخواهد برنامه های کلی سایت یوتیوپ را تا سال 2012 میلادی تماشا کند 30 سال زمان می برد.
این کارمند بازنشسته پلیس فتا خراسان رضوی گفت: سهامداران اصلی سایت یوتیوپ یهودیان صهیونیست و آمریکایی هستند بطوری که اگر همه فیلمهای این سایت بررسی شود حتی یک فیلم ضدصهیونیستی نیز در آن دیده نمی شود.
نصرالهی در ادامه اظهارداشت: یکی از بزرگترین اشتباهات خانواده ها این است که رایانه ها را در جایی قرار می دهند که فرزندان راحت بدون هیچ مراقبتی از آن به صورت منفی استفاده می کنند.
وی افزود: در چند سال اخیر تعداد کاربران اینترنت در سطح کشور دو برابر شده است در حالی که 80 درصد آنان به امور منفی گرایش دارند.
او گفت: همزمان با ورود اینترنت به کشور و افزایش شمار کاربران فرهنگ سازی مناسبی درباره نحوه استفاده از آن انجام نشده و پرونده های فراوان در دستگاه قضایی درباره تخلفات در فضای مجازی دلیلی بر عدم فرهنگ سازی برای استفاده از آن است.
مدرس دانشگاههای پلیس و علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه فضای مجازی زندگی را تحت شعاع خود قرار داده افزود: مجرمین این فضا بین 14 تا 27 سال سن دارند، این در حالی است که مجرمین قدیمی سنشان از 25 سال به بالا بود.
وی گسست بین نسلی را یکی از چالشهای فضای مجازی عنوان و بیان کرد: امروزه فرزندان بخاطر اطلاعات زیادی که از جانب فضای مجازی بدست می آورند خانواده های خود را بیسواد می دانند و آنان را از کارهای خود آگاه نمی کنند.
7489/660


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن