تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798354284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نویس برنامه ملی مدیریت جنگل تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیش نویس برنامه ملی مدیریت جنگل تدوین شد نوشهر - ایرنا - معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تدوین پیش نویس برنامه ملی مدیریت جنگل ها خبر داد و گفت: این برنامه برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات وزیران برسد.


" بهزاد انگورج تقوی " روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در نوشهر گفت: این پیش نویس بر اساس برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های کشور تهیه شده است.
هیات وزیران آذر ماه سال 92 به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره ماده 148 قانون برنامه پنجم توسعه، برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های کشور را تصویب و سازمان جنگل ها را مکلف به تهیه برنامه ملی مدیریت جنگل کرد.
برنامه ملی مدیریت جنگل، برنامه ای شامل محورهای کلی طرح های مدیریت منابع جنگلی و ارتباط آن باسایر فعالیت ها در سطح ملی و منطقه ای به منظور اعمال مدیریت پایدار جنگل است.
معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری یادآور شد: بسیاری از کشورهای برخوردار از مناطق جنگلی، اقدام به تهیه برنامه ملی برای مدیریت جنگل های خود کرده اند.
وی افزود: ما باید پیش از اینها برنامه ملی خود را برای مدیریت جنگل تدوین می کردیم اما در ادوار مدیریتی گذشته نسبت به این موضوع بی توجهی شد و اکنون چند سال در این خصوص عقب مانده ایم که باید آن را با سرعت دادن به تصویب برنامه ملی جبران کنیم.
انگورج تاکید کرد: در صورت نهایی شدن برنامه ملی مدیریت جنگل ها، خطوط قرمز در زمینه حفظ و نگهداری از جنگل های کشور به طور ملموس به جامعه معرفی شده و معیارهایی برای سنجش اقدامات صورت گرفته در اختیار خواهیم داشت.
معاون سازمان جنگل ها تاکید کرد: پیش نویس اولیه این برنامه تهیه شده و در حال بررسی های کارشناسانه است و پس از نهایی شدن برای تصویب تقدیم دولت می شود.
انگورج همچنین از تهیه پیش نویس اولیه بسته اجرایی حصول شاخص ها و معیارهای جهانی در مدیریت جنگل خبر داد و اظهار داشت: برخی برداشت ها از نحوه بهره برداری از جنگل اشکالاتی دارد که در حال رفع شدن است.
وی با تاکید بر این که نمی توان قراردادهای بهره برداری از جنگل ها را به یکباره تغییر داد، افزود: زراعت چوب در کشور محدودیت هایی دارد. ما در اراضی آبی می توانیم اقدام به زراعت چوب کنیم و تنها برخی از گونه ها به صورت دیم پرورش می یابد و علاوه بر این در اراضی دیم بهبود عملکرد نداریم.
معاون سازمان جنگل ها با اشاره به این که 75 درصد جمعیت ایران در مناطق شمالی که 25درصد پهنه جغرافیایی کشور را در بر می گیرد، ساکن هستند، گفت: توسعه فعالیت ها در حوزه بهره برداری ها از منابع طبیعی و جنگل سبب شده تا برخی از این فعالیت ها، رفتارهای بد تلقی شوند.
وی با اظهار این که برخی رفتارهای توسعه ای به توسعه پایدار منجر نمی شود، افزود: رفتارهایی وجود دارد که باعث زیان به دیگر حوزه ها می شود که نمونه آن را در آلودگی منابع آبی و تخریب محیط زیست مشاهده می کنیم.
1535/1654/ 2025


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن