تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813149324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دومين کارگاه مشورتي تدوين برنامه مديريت تالاب هامون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۲۳:۳ب.ظ)
برگزاري دومين کارگاه مشورتي تدوين برنامه مديريت تالاب هامون محمودي، مدير کل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان، خبر داد: دومين کارگاه مشورتي تدوين برنامه مديريت يکپارچه تالاب بين المللي هامون در زابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان، دومين نشست تخصصي مديريت يکپارچه تالاب هامون با حضور بيش از 150 نفر از معتمدين، سمن ها، مديران و مسوولان استاني و محلي در زابل برگزار شد.
محمودي گفت: سرکار خانم دکتر ابتکار، معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، بطور جدي يپگير موضوع احياي تالاب هامون و مسائل مربوط به آن هستند و همچنين آقاي دکتر کيخا، معاون محيط زيست طبيعي سازمان، با تأکيد فراوان، طرح مديريت يکپارچه تالاب هامون را دنبال مي کنند. از اين رو بر اساس برنامه زمان بندي اعلام شده دومين کارگاه مشورتي تدوين برنامه مديريت يکپارچه تالاب هامون با حضور جمع کثيري از از ذينفعان و بهره برداران تالاب و حضور پر رنگ دستگاه هاي دولتي با تأکيدات و پشتيباني هاشمي، استاندار محترم استان، در سطح عالي برگزار شد. در اين کارگاه مورادي چون: وضعيت اکولوژيکي تالاب، مديريت آب و خاک، توانمندسازي جوامع محلي، اطلاع رساني و آگاه سازي ذينفعان و بهره برداران و مسائل اقتصادي و اجتماعي اقشار مختلف حوزه تالاب و سيستان از قبيل: کشاورزان، صيادان، گردشگري و... و معضلاتي مثل ريزگردها و بيمارهاي ناشي از آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي بيان کرد: امروز در دنيايي زندگي مي کنيم که سرشار از تغيير است، برخي از اين تغييرات مربوط به تغييرات طبيعت برخي ديگر توسط انسان به زمين و طبيعت تحميل مي شود و برآيند اين دو مؤلفه تغييراتي است که در اقليم زمين پديدار شده است و اجتناب ناپذير است. کشور ما در منطقه خشک جهان واقع شده است و ميانگين دماي آن سه درجه از ميانگين دماي جهان بيشتر است. بارش متوسط کشور ما يک چهارم ميانگين جهان است. کشور ما در صد سال گذشته دو درجه گرمتر شده است و اين در حالي است که ميانگين دماي جهاني 5/. درجه درصد سال گذشته گرم شده است؛ يعني افزايش گرما در کشور ما چهار برابر بيشتر از ميانگين جهاني است و اين عوامل در کنار عوامل انساني تراژدي هايي مانند خشک شده تالاب هاي: هامون، اروميه، پريشان، شادگان، گاوخوني و ساير تالاب ها مؤيد اين نکته است.
همچنين در مراسم افتتاح دومين کارگاه مشورتي تدوين برنامه مديريت يکپارچه تالاب بين المللي هامون آقايان مالکي معاون برنامه ريزي استانداري و دکتر نوري عضو هيأت علمي دانشگاه سخنراني نمودند و گزارشي علمي و جامع از وضعيت موجود تالاب هامون ارائه نمودند و در ادامه آقاي سليماني مدير ملي طرح حفاظت از تالاب هاي کشور گزارشي از نتايج و عملکرد کارگاه نخست ارائه و توضيحاتي در خصوص خط مشي کارگاه دوم براي رسيدن به هدف برنامه مديريت يکپارچه را تشريح کردند. و در ادامه اعضا با تشکيل گروه هاي کاري بررسي هاي معضلات و مشکلات و راه حل هاي علمي و اجرايي بر اساس برنامه پيش بيني شده کارگاه را آغاز نمودند. همچنين در اين مراسم آقايان اربابي و عرب از معاونين استاندار و سازمان مديريت، تعداد زيادي از مديران استاني و شهرستان هاي حوزه سيستان، فرمانداران و شهرداران زابل، زهک، هيرمند و... حضور داشتند که موجب شد کارگاهي مؤثر و با ديدگاه هايي همه جانبه و با تمام بيان تمام مسائل داشته باشيم.
در مراسم افتتاح اين کارگاه مالکي، معاون برنامه ريزي استاندار، نيز بيان داشتند: اگر در دشت سيستان بخواهيم بهره برداري درست و کارشناسي داشته باشيم بايد مجموعه اي فرابخشي وجود داشته باشد و الان به دنبال ايجاد برنامه اي منسجم و همه جانبه و مورد تأييد همه بخش ها هستيم تا بتواند در دشت سيستان با کمک دانشگاه ها و مسوولان و مردم با يک هسته مرکزي و متمرکز کار کند.
برنامه هاي آموزشي در خصوص تالاب هامون براي جوامع محلي و اقشار مختلف مردم تا کنون به صورت جلسات آموزشي، توزيع اقلام آموزشي مانند پوستر، کاتالوگ و... انجام شده است و اولين کارگاه آموزشي و مشورتي مديريت يکپارچه تالاب هامون در ارديبهشت 93 نيز برگزار شد و هم اکنون نيز دومين کارگاه آموزشي، مشورتي مديريت يکپارچه تالاب هامون در زابل در مورخ 4و 5 آذرماه برگزار گرديد. در اين خصوص مي توان به برگزاري چندين جلسه، کارگاه و... با همکاري اداره آموزش و پژوهش و دبير خانه تالاب هامون اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن